• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Fulursvarningar

pemlock

Panerai
2-Faktor
Ser lite konstigt ut?!
Eller?! 🙄


60A6AB85-9501-4956-9805-50902FE01E6E.png
Ja, jÀmför med den vÀnstra pÄ bilden en bit ner hÀr: https://omegaforums.net/threads/fake-seamaster-120-quick-guide.110409/ , som ska vara Àkta varianter. (En sida jag ofta Äterkommer till :) )

Tavla och ring ser fel ut. Typsnittet pÄ ringen (tydligt pÄ t.ex. "40") Àr fel. Omegat pÄ tavlan Àr fel. "Automatic" ska vara lite bredare Àn "Omega". Timmarkörerna pÄ 3, 6, 9, och 12 stÀmmer inte. Pricken i triangeln pÄ ringen ser inte rÀtt ut.

Kan inte uttala mig om urverket och baksidan dock. (Lite dÄliga bilder dÀr.)
 

eNielsen

Rolex
Pledge Member
Ser lite konstigt ut?!
Eller?! 🙄


60A6AB85-9501-4956-9805-50902FE01E6E.png
Ser ut att vara samma sÀljare som den grÀsliga "tudor snowflake" som diskuterats pÄ forumet tidigare.. KÀnns som en viss trend av denna sÀljaren att ofta ha fulur till salu.
 

pemlock

Panerai
2-Faktor
Kanske inte rÀtt trÄd, men vad tycker expertisen om dessa:

En Breitling med "JAPAN MOV'T"? Det finns sidor som sÀljer "Japanese Replica Watches", kostar ett par tusenlappar. (De hymlar inte med det heller, de sÀljs uttryckligen som just repliker, vet inte hur de kan fÄ hÄlla pÄ med det...)

Sedan kan man ju tycka att en auktionsfirma ska kunna ta skarpa bilder...
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
En Breitling med "JAPAN MOV'T"? Det finns sidor som sÀljer "Japanese Replica Watches", kostar ett par tusenlappar. (De hymlar inte med det heller, de sÀljs uttryckligen som just repliker, vet inte hur de kan fÄ hÄlla pÄ med det...)

Sedan kan man ju tycka att en auktionsfirma ska kunna ta skarpa bilder...
Vad de kostar Àr ju inte helt relevant eftersom de Àr olagliga att sÀlja.
 

138

Breitling
Har blivit lite svag för stÀmgaffel-ur pÄ senaste tiden, sÄ blev först glad nÀr jag sÄg denna. Dock har jag blivit mer och mer fundersam - Àr det verkligen korrekt med den hÀr vits dial:en eller Àr detta ett ful-ur?

https://www.tradera.com/item/450960738
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Har blivit lite svag för stÀmgaffel-ur pÄ senaste tiden, sÄ blev först glad nÀr jag sÄg denna. Dock har jag blivit mer och mer fundersam - Àr det verkligen korrekt med den hÀr vits dial:en eller Àr detta ett ful-ur?

https://www.tradera.com/item/450960738
Jag kan inte dessa, men det verkar som om guldklockan har guldtavla, och stÄl har vit/silver. DÀremot tÀnker jag att det skulle kunna vara ljuset i bilderna som gör att den ser ljusare ut? Kanske be om bÀttre bild?
 

138

Breitling
Jag kan inte dessa, men det verkar som om guldklockan har guldtavla, och stÄl har vit/silver. DÀremot tÀnker jag att det skulle kunna vara ljuset i bilderna som gör att den ser ljusare ut? Kanske be om bÀttre bild?
Det Àr det jag tÀnker, att de har tagit en dial frÄn en stÄlklocka och satt in hÀr. Hörde med sÀljaren och urtavlan Àr vit, och det Àr inte ljuset som gör det. Men jag kan ha fel.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
You gotta love the ad....

"Omega Pajpanna, 18k guldfynd, massivt guldklockfodral"

FÄr berömma den fina poleringen och den fantastiska re-dialen ocksÄ...




Skärmavbild 2021-03-27 kl. 12.57.49.png
 

mr_lp

Omega
You gotta love the ad....

"Omega Pajpanna, 18k guldfynd, massivt guldklockfodral"

FÄr berömma den fina poleringen och den fantastiska re-dialen ocksÄ...




Skärmavbild 2021-03-27 kl. 12.57.49.png
och nÄgon har budat 16.500kr just nu pÄ den. AnmÀl ni oxÄ sÄ kanske nÄgon slipper bli lurad.
 

mr_lp

Omega
SÀljaren pÄstÄr heller inte att den inte Àr ommÄlad, man kan inte förvÀnta sig att alla som sÀljer en klocka ska kunna bedöma om tavlan Àr original eller inte.
Ni Àr för roliga, förmodligen en mumbai-omega men det Àr heeelt ok. Jaja.

Om man krÀnger nÄgot för 19.000kr borde man kunna redovisa föremÄlets uppenbara avvikelser.
 

Hugger69

Patek
2-Faktor
SlĂ€nger in min varning för en falsk Heuer hĂ€r med! 👊

Fake Heuer Camaro

Annonsen Àr anmÀld mig och flera andra sÄ ju fler som reagerar desto bÀttre!

Chrono24 har svarat mig och deras arbete Àr igÄng sedan fÄr vi se vart det leder men de har kanske nÄgon form av anseende att ta hÀnsyn till...? :rolleyes:
 
Senast Àndrad:

Donkii

Boushh
2-Faktor
Topp