• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gå från 2 klockor till 1 eller 3 ? Nu med 'Dark Horse' ....

Re: Gå från 2 klockor till 1 eller 3 ? Nu med 'Dark Horse' .

Ska hämta B & R n imorgon, enda brasklappen är OM jag inte gillar den alls så avstår jag men det tror jag inte!
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Re: Gå från 2 klockor till 1 eller 3 ? Nu med 'Dark Horse' .

B&R föll mig inte heller i smaken men riktigt grym på sitt vis!
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Re: Gå från 2 klockor till 1 eller 3 ? Nu med 'Dark Horse' .

Kanske inte min "kopp te" Men huvudsaken är att du är nöjd! :) och bra att du gjorde valet att behålla din 116610LN och Panna.
 

Ricrob

Patek
Re: Gå från 2 klockor till 1 eller 3 ??????????????

JoberMan skrev:
Sorry Master-K men du är ganska knäpp om du tror dig bli lycklig med AP:n. Sälj av antingen Pannan eller SubC:n, slå på de 20K på det du får av försäljningen och köp något med själ för pengarna. Då har du kvar halva din ursprungliga duo och kan ändå glädjas åt något nytt. Ingen är lycklig med endast en klocka. Så är det bara.
Min egen plan är att först sälja av min 16750 och lägga till för en YGDD. När ekonomin hämtat sig efter det så är det dags att sälja av min 5513 och införskaffa en 1680 red.

Här känns det som gode herr Jober har slagit huvudet rakt på spiken faktiskt! Har grubblat över detta sedan igår och som jag sa då och står fast vid är att skippa tanken på en 20k dinka.. Den skulle inte göra det för dig. Däremot är frågan om du pallar att inte kunna byta mellan minst två "feta" ur..? Kanske inte alls dumt att göra som Jober föreslår, att helt enkelt sälja en av dem och lägga på de 20k du sitter med och således behålla en av dina kära och köpa en ny lite fetare för att slå ihjäl tristessen?! ;)
 
Re: Gå från 2 klockor till 1 eller 3 ??????????????

Ricrob skrev:
JoberMan skrev:
Sorry Master-K men du är ganska knäpp om du tror dig bli lycklig med AP:n. Sälj av antingen Pannan eller SubC:n, slå på de 20K på det du får av försäljningen och köp något med själ för pengarna. Då har du kvar halva din ursprungliga duo och kan ändå glädjas åt något nytt. Ingen är lycklig med endast en klocka. Så är det bara.
Min egen plan är att först sälja av min 16750 och lägga till för en YGDD. När ekonomin hämtat sig efter det så är det dags att sälja av min 5513 och införskaffa en 1680 red.

Här känns det som gode herr Jober har slagit huvudet rakt på spiken faktiskt! Har grubblat över detta sedan igår och som jag sa då och står fast vid är att skippa tanken på en 20k dinka.. Den skulle inte göra det för dig. Däremot är frågan om du pallar att inte kunna byta mellan minst två "feta" ur..? Kanske inte alls dumt att göra som Jober föreslår, att helt enkelt sälja en av dem och lägga på de 20k du sitter med och således behålla en av dina kära och köpa en ny lite fetare för att slå ihjäl tristessen?! ;)

Inget problem längre, jag köper Bell & Ross'en imorgon :)

Sedan längre fram så SKA jag ha Divern.... men nu är setuppen SubC, PAM112, BR 03-92 :)
 

Ricrob

Patek
Re: Gå från 2 klockor till 1 eller 3 ??????????????

masterkiller skrev:
Ricrob skrev:
JoberMan skrev:
Sorry Master-K men du är ganska knäpp om du tror dig bli lycklig med AP:n. Sälj av antingen Pannan eller SubC:n, slå på de 20K på det du får av försäljningen och köp något med själ för pengarna. Då har du kvar halva din ursprungliga duo och kan ändå glädjas åt något nytt. Ingen är lycklig med endast en klocka. Så är det bara.
Min egen plan är att först sälja av min 16750 och lägga till för en YGDD. När ekonomin hämtat sig efter det så är det dags att sälja av min 5513 och införskaffa en 1680 red.

Här känns det som gode herr Jober har slagit huvudet rakt på spiken faktiskt! Har grubblat över detta sedan igår och som jag sa då och står fast vid är att skippa tanken på en 20k dinka.. Den skulle inte göra det för dig. Däremot är frågan om du pallar att inte kunna byta mellan minst två "feta" ur..? Kanske inte alls dumt att göra som Jober föreslår, att helt enkelt sälja en av dem och lägga på de 20k du sitter med och således behålla en av dina kära och köpa en ny lite fetare för att slå ihjäl tristessen?! ;)

Inget problem längre, jag köper Bell & Ross'en imorgon :)




Sedan längre fram så SKA jag ha Divern.... men nu är setuppen SubC, PAM112, BR 03-92 :)

Ok då, du vara chefen! Iaf över dina slantar.. :lol: Ser faktiskt mycket emot att klämma på B&R'en på GTG'n!
 

Skolläraren

Panerai
Re: Gå från 2 klockor till 1 eller 3 ? Nu med 'Dark Horse' .

Tur att Pannan fick stanna kvar! Bilder på Panerai får mitt egna ha-begär att brinna starkare, och då sparar man ihop pengarna snabbare än om man hinner slappna av.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Re: Gå från 2 klockor till 1 eller 3 ? Nu med 'Dark Horse' .

Kul MK! Det tog bara fem sidor ;) :mrgreen:
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Re: Gå från 2 klockor till 1 eller 3 ? Nu med 'Dark Horse' .

Oj oj, händelserik tråd här idag, hann läsa början imorse och nu var det flera sidor.
Mk, subC ska du aldrig sälja, den har ett sentimentalt värde för dig pengar ej kan köpa. Låt vintage rävarna ha sina åsikter, men det känns som en klocka du ska åldras med.
B&R känns råtuff, en masterkiller klocka helt enkelt. Ser fram emot bilder samt vid framtida GTG att klämma på den.
 

Rossi

Rolex
2-Faktor
Re: Gå från 2 klockor till 1 eller 3 ? Nu med 'Dark Horse' .

Jag är också för B&Ren. Jag kan riktigt se dig på lantstället med den på armen. Bra val.

Men återigen, så länge det handlar om "nya" klockor utan känslomässiga band så är det bara att sälja. Du kan ju alltid köpa likadana igen.
 

Ricrob

Patek
Re: Gå från 2 klockor till 1 eller 3 ? Nu med 'Dark Horse' .

Kunde ha fått köpa min gröna för... Låt oss säga hälften av vad du gav/ger för den!



:lol:
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    126 KB · Visningar: 363

Zed

Swissera
Professional Dealer
Re: Gå från 2 klockor till 1 eller 3 ? Nu med 'Dark Horse' .

B&R:n är cool och ovanlig. Känns som att du gör rätt val! :)
 

Josef B

Bestraffaren
Re: Gå från 2 klockor till 1 eller 3 ? Nu med 'Dark Horse' .

masterkiller skrev:
Sedan längre fram så SKA jag ha Divern.... men nu är setuppen SubC, PAM112, BR 03-92 :)

Nice, när jag läste att SubC:n hade en sådan affektionsvärde så tyckte jag också att den SKALL behållas! Coolt med B&R:en, hoppas du tar med den till gtg:n :)
 

frere

Audemars
2-Faktor
Re: Gå från 2 klockor till 1 eller 3 ? Nu med 'Dark Horse' .

B&R var väl ett finfint val! Kul, udda och perfekt match till valfri kamouflage-outfit.

AP är ett märke som jag blir mer och mer skeptisk till. OK, man fick uppenbarligen välja först när de "tre stora" skulle börja med stålsportklockor och fick till en klockren klassiker (overseas, kom igen?). Men vad har man gjort därefter? 300 miljarder konstiga LE:s för snubbar som kan åka bil jättefort, rappa jättargt, snurra basketboll på pekfingret jättelänge och annat som överåriga tolvåringar med tjock plånbok förväntas gilla. Om Pavarotti hade köpt sig en hipstermössa och börjat producera dubstep, istället för glida runt i frack med de två andra tenorerna, hade man tyckt att han var skön i två veckor. Sedan hade man glömt bort karlstackaren.
 

David

Bödeln
Re: Gå från 2 klockor till 1 eller 3 ? Nu med 'Dark Horse' .

papadok skrev:
Men vad har man gjort därefter? 300 miljarder konstiga LE:s för snubbar som kan åka bil jättefort, rappa jättargt, snurra basketboll på pekfingret jättelänge och annat som överåriga tolvåringar med tjock plånbok förväntas gilla. Om Pavarotti hade köpt sig en hipstermössa och börjat producera dubstep, istället för glida runt i frack med de två andra tenorerna, hade man tyckt att han var skön i två veckor.

Håller med, är inte särskilt AP-insatt, men det är grov Hublot-varning på många av modellerna det dyker upp bilder på.
 

_jonte

Patek
Re: Gå från 2 klockor till 1 eller 3 ? Nu med 'Dark Horse' .

Hade jag haft din budget hade jag skaffat nåt sånt här:

DSC04585.jpg
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Re: Sv: Gå från 2 klockor till 1 eller 3 ? Nu med 'Dark Hors

MK, är inte -03 42mm i sz? Fast med den boettformen kanske det är en lagom storlek.
 

axa

Omega
Re: Gå från 2 klockor till 1 eller 3 ? Nu med 'Dark Horse' .

Grymt med BR!

Bra val som "udda klocka". Jag gillar modellen dock för stor för mig men jag har för mig att det finns en mindre variant, 42 mm?
 

Ricrob

Patek
Re: Sv: Gå från 2 klockor till 1 eller 3 ? Nu med 'Dark Hors

masterkiller skrev:
MKRGG skrev:
MK, är inte -03 42mm i sz? Fast med den boettformen kanske det är en lagom storlek.

Eftersom dom är fyrkantiga så bärs dom större en vad mm indikerar, vi får se ikväll :cool:

42x42 på en fyrkantig boett är stort. 46'an måste vara enorm! Min Monaco 2113 är enl egna mätningar 37x37 ex krona/luggar och den är knappast liten, ens på mina armar (beror på vad man jämför med men ändå..)
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    406.5 KB · Visningar: 247

Ricrob

Patek
Re: Gå från 2 klockor till 1 eller 3 ? Nu med 'Dark Horse' .

masterkiller skrev:
Bjuder på några fler googlade bilder...

Den växer verkligen i mina ögon! Har alltid gillat ngt med de där men inte fullt ut... Men just den där matt gröna keramiska har det lilla extra! Enda som är synd är de stora nuffrorna men det är ju en smaksak som förmodligen tilltalar en paneristi, eller hur!? :D
 
Re: Gå från 2 klockor till 1 eller 3 ? Nu med 'Dark Horse' .

Ricrob skrev:
masterkiller skrev:
Bjuder på några fler googlade bilder...

Den växer verkligen i mina ögon! Har alltid gillat ngt med de där men inte fullt ut... Men just den där matt gröna keramiska har det lilla extra! Enda som är synd är de stora nuffrorna men det är ju en smaksak som förmodligen tilltalar en paneristi, eller hur!? :D

Vi får se hur jag känner ikväll, lite extra coolt på den gröna är att även glaset är 'tintat' grönt för att köra militär looken fullt ut vad jag förstår och HELA boetten är keramiskt, har faktiskt läst in mig på B&R nu och det är inte omöjligt att det kommer en B&R guide vart det lider.... En liten djungel av förkortningar men det finns ett system när man tittar lite mer noga....

Gällande storleken så ska det bli kul att testa 42 X 42 an, tror den kommer sitta rätt bra, MEN man behöver bara 'man up' så kan man bära även 46an :lol: men lite läskigt är det att köpa en dinka som man aldrig sett :eek:

Återkommer med några bilder med wristshot ikväll troligtvis och en liten review efter helgen...
 
Topp