• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Går det att kliva av?

Är själv OWG med en Aqua Terra så några complications behövs inte för min del, tycker bara att dom två klockorna är helt magiska! Dessutom så är dom inte vattentäta vilket innebär att det faller lite för min egna del.
En klocka som skulle kunna ersätta min Omega är den här:
Vacheron-Constantin-Overseas-4500V-steel-bluedial-trio.jpg

vad ligger den där på?
 

Hipshot

Omega
“Just when I thought I was out, they pull me back in.” - Michael Corleone.
Går det att kliva av? Det korta svaret är väl NEJ! Samlade mest mellan 2000-2010, "klev av" 2011-2015 och köpte bara en klocka då men det räknas väl knappt...
Sedan dec 2015 är jag på igen :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag refererar ju ofta till geniet @john b .
När jag köpte 116600 så var tanken att det skulle vara slutet på galenskapen. John satt i min soffa och jag sa att jag aldrig skulle sälja den, roligare för sonen att ärva en Rolex än massa SEIKOs liksom. Nu var det färdigt.

John sa då till mig att "så länge du är aktiv på klockforum så tar det inte slut". Jo då, hävdade jag, nu var det färdigt.
-Gå då och skriv ditt efternamn på certet, sa John. Genast förstod jag att han hade rätt.

Självklart var klockan i fråga inte slutet utan endast en paus, en paus som bara varade i 10 dagar dessutom. :D

Jag intalar ju mig att en JLC Perpetual är min "exit watch" men egentligen finns det nog ingen sådan så länge jag är aktiv på klockforum.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Jag refererar ju ofta till geniet @john b .
När jag köpte 116600 så var tanken att det skulle vara slutet på galenskapen. John satt i min soffa och jag sa att jag aldrig skulle sälja den, roligare för sonen att ärva en Rolex än massa SEIKOs liksom. Nu var det färdigt.

John sa då till mig att "så länge du är aktiv på klockforum så tar det inte slut". Jo då, hävdade jag, nu var det färdigt.
-Gå då och skriv ditt efternamn på certet, sa John. Genast förstod jag att han hade rätt.

Självklart var klockan i fråga inte slutet utan endast en paus, en paus som bara varade i 10 dagar dessutom. :D

Jag intalar ju mig att en JLC Perpetual är min "exit watch" men egentligen finns det nog ingen sådan så länge jag är aktiv på klockforum.
Du snuvade alltså din son på en Rolex...
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Det gör det väl visst. $ x 10= SEK brukar ju gälla. Nu är ju dollarn dyr annars hade det skiljt ännu mer.
Tillverkarna brukar väl vilja hålla ganska jämna priser över hela världen? Visst påverkar valutafluktuationer, men ett listpris på 21800 EURO resp. 19900 USD är en saftig skillnad alldeles oavsett. Bara att jämföra med andra märken; Rolex. Panerai, PP, AP mfl; där ligger listpriserna kontinenterna emellan mycket närmare varandra än VC. Tycker således VC utgör ett tydligt undantag.

Edit: en viss skillnad prismässigt, om än mindre än VC, verkar gälla även för AP USA och Europa emellan.
 
Senast ändrad:

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Jag skulle personligen inte ha några problem att bara ha en av de klockor jag äger. Så nöjd är jag med var och en av dem. Kan verkligen inte se att det är något problem om man bara är nöjd med det man har. Känner man inte på det sättet så får jag en känsla av att man kompromissat när man handlat till att börja med.

Det sagt så ser jag ingen anledning att bara ha en när man kan ha flera. :)

Det skulle bara inte vara något problem att enbart köra en klocka om jag behövde mina klockpengar till annat.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Ja det är ju helt hopplöst sånt här. Jag trodde att 114060 skulle kunna bli en klocka som gör mig till en OWG och som fick mig att sluta titta på annat men nu har jag haft en en liten stund och ja... Jag tänker ju ändå i bakhuvudet att jag för denna klocka skulle kunna köpa en Speedmaster och en Seamaster. Det vettiga vore ju förmodligen att köpa en Speedmaster utöver men med många långresor, svensexor, bröllop och 30-årskalas inplanerade finns inte riktigt utrymme för sådana spenderingar.
 
Topp