• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

G-SHOCK gruppköp basel 2018, bildtråd

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
18E8B158-F7F8-4B98-AF8A-0DD97450DA1A.jpeg
3279E08E-437B-4D40-A017-FD20CFB18FB8.jpeg
4BF91EBD-C92E-4E57-930A-5AA07D01ED9E.jpeg

Underbar display!
 

Zalath

Panerai
Och lika förvånad är jag över att man kan gå igång på tex Ulysse Nardin. Jag tycker den klocktypen är pisstråkig och det klickar ingenstans, men får du en bula i brallan av det så är det väl gott så?
Skulle @yonsson och @Molle ha tjänat några kronor på dealen så må det väl vara så. Utan dom och KM Globen så hade den här klockan sannolikt inte suttit på min arm nu och även mitt liv hade varit lite fattigare.
Jag gillar den som fan. Dels tycker jag att den är snygg men jag är också torsk på hela 80-tals retrogrejen. Att den dessutom är mer funktionell än en uppsjö klockor för 10-100 ggr pengarna är bara en bonus.
643788CF-BE84-4E2C-A9DF-FB51B0C50A92.jpeg
Jag gillar också retrokänslan. Lite som att titta på Stranger Things.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Jag blir förundrad över att äldre pojkar eller vuxna karlar blir upphetsade över en plastbit med digital tidgivning som haussas likt en tulpanlök. Om en tid hamnar skräpet i elektronikåtervinningen. I mina ögon är det en leksak som var skoj när tekniken kom på 1980-talet. :D Hur många kronor har Jönsson och Molle i provision på varje såld plastbit?
Jag tror inte du vet riktigt vad du pratar om (alltså är allt som vanligt) men jag tänkte upplysa dig om att jag köpte min första dw5600 för över 10 år sedan och den funkar felfritt. Så risken att den hamnar i återvinningen är knappast troligt, inte inom 10-20 år i vart fall.

Trevlig helg,
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Eftersom allt är som vanligt och du har otur när du tänker och kommenterar, så gläds jag åt att du finner plastbitar med små lcd-tavlor roande, likt en 12 åring en gång i tiden gjorde när Nintendo dök upp på marknaden. Alarm och belysning, med tidtagning, det är grejer det - men ingen miniräknare!...:D
Nädå JC, du är helt fel ute, och det vet du givetvis om. Försök att glädjas lite med andra som tycker om den lilla härliga klockan.
 
Senast redigerad av en moderator:

Jockinho

Patek
2-Faktor
Nädå JC, du är helt fel ute, och det vet du givetvis om. Försök att glädjas lite med andra som tycker om den lilla härliga klockan.

Varför skulle han, verkar helt oförstående till att andra kan tycka olika. Att sedan aktivt gå in i en g-shocktråd och skriva negativt om dem är ju bara larvigt och helt meningslöst (eller finns det ett undertryckt intresse kanske). Som Jonaz skrev, vad är meningen med posten? Att vi ska lämna tillbaka dem för att joakim tycker de är fula...
 
Senast redigerad av en moderator:

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Varför skulle han, verkar oförstående till att andra kan tycka olika. Att sedan aktivt gå in i g-shocktråd och skriva negativt om dem är ju bara larvigt och helt meningslöst. Som Jonaz skrev, vad är meningen? Att vi ska lämna tillbaka dem för att joakim tycker de är fula...
Alla måste köpa skepparur och ihopplockade tyska klockor istället. Go go go.
 

Sorubim

Audemars
Jag blir förundrad över att äldre pojkar eller vuxna karlar blir upphetsade över en plastbit med digital tidgivning som haussas likt en tulpanlök. Om en tid hamnar skräpet i elektronikåtervinningen. I mina ögon är det en leksak som var skoj när tekniken kom på 1980-talet. :D Hur många kronor har Jönsson och Molle i provision på varje såld plastbit?


begynnande_flintskallighet.png
 
Senast ändrad:

Ola G

Cartier
Inte alls min kopp te, de metallklädda kan jag känna ngt större intresse för, men grattis till alla er som älskade dessa funktionella klockor för 25 år sedan och nu. Kul med re-edition, för det är väl det det handlar om?
Med vänlig hälsning
Ola G
 

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Äntligen här!
Toknöjd på alla sätt. Gillar hur smidig den är på armen.
Stort tack till @Molle och @yonsson för organisationen av gruppköpet.
IMG_20180518_074739.jpg


Gällande vilket nummer från gruppköpet min klocka är så får jag väl köra uteslutningsmetoden då den infon saknas :)
IMG_20180518_074450.jpg
 
Topp