Stämmer bra, men bilarna på bilden tillhör inte några skoterraggare
Fast ganska nära ändå.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Stämmer bra, men bilarna på bilden tillhör inte några skoterraggare
CLK-GTR är i en klass för sig jämfört med Countach. Om Countach är en superbil är Mercan en superduperbil.Här hon e bättre
Eller en Dino 246GTCLK-GTR är i en klass för sig jämfört med Countach. Om Countach är en superbil är Mercan en superduperbil.
Dessutom, Countach är Lamborghinis mest överskattade modell. Inget går upp mot Miura.
Den har ju en V6 från Fiat... Då tar jag hellre en 250 Lusso.Eller en Dino 246GT
Så är det ju, men den är fin ändå!Den har ju en V6 från Fiat... Då tar jag hellre en 250 Lusso.
Så är det ju, men den är fin ändå!
Ingen bil i hela världen slår dock en 250 GTO
Ett starkt barndomsminne var när jag råkade snubbla över en Ferrari-träff på ett torg i Köpenhamn. Enzo, F50, F40, Daytona och annat godis i mängder. Mamma fick locka mig därifrån med glass...250 GTO och en av de senare Miura SV är nog bland det sexigaste på hjul. Som extremt välsvarvade kvinnor på hjul vilket är närmast erotiskt. Dock lirar de i den så kallade "Vintage ligan" och där kan man ju inte dra in bilar från -00 och framåt.
Dino är fin den med och jag minns en gubbe som hade en i Stockholm som var frekvent närvarande vid Brostugan för ett par år sedan. Träffade även en gubbe som hade en 250 GTO här i Stockholm i samband med att Ferrari firade 50 år (tror jag det var). Bästa med båda dessa herrar var att de inte var rädda att använda bilarna.
Går ju att räkna upp hur många rariteter som helst här. Dock saknar vi ju en bil här som EssexX nämnde, Dauer 962. Helt galen bil till att vara gatlegal!
Ett starkt barndomsminne var när jag råkade snubbla över en Ferrari-träff på ett torg i Köpenhamn. Enzo, F50, F40, Daytona och annat godis i mängder. Mamma fick locka mig därifrån med glass...
Angående Porschen:
Älskar Porsches GT-bilar och övenom 962an kanske är den tekniskt mest framstående av hela högen så finns det ju en coolare...
...som dessutom, naturligtvis, av någon excentrisk person byggts om och gat-reggats: 917.
Kolla hur den ser ut bredvid en vanlig bil. Sjukt.
https://www.gtplanet.net/forum/threads/the-only-street-legal-917.62353/
Det är något som är något som är lite ekivokt med att visa upp växellådan för bakomvarande.
Av (bl.a.) den anledningen så är min favorit-Ferrari:
För inte sååååå längesedan låg dessa på ca två miljoner. För något år sedan låg de på sju...
Kollade precis på Mobile.de, och de tre som är till salu ligger alla på runt tjugofem.
288an är ju liksom deb lite bortglömda urfadern till alla superbilar och har alltid fått stå i skuggan av framförallt F40n. Kul att dom uppskattas nu. Kanske inte 25 miljoner kul dock.
...för övrigt är det sjukt hur vissa bilar dragit iväg på slutet. Mediokra Svensson-sportisar [läs Porsche] går ju för galna belopp (är vara bitter att jag inte köpte en 964/965 eller GT3 RS när det gick).
Därför säger jag 250 Lusso... ligger runt 25 miljoner också.Eftersom jag helt och hållet saknar referenser till dessa summor så får jag väl lov att hålla med, angående prisvärdheten.
Men det är, för mig, alltid modellen som kommer upp när det pratas drömbil. För mig är denna bra mycket mer 25 miljoner kul, än vad en 250 är 250 miljoner kul!
Därför säger jag 250 Lusso... ligger runt 25 miljoner också.
GT SWB är den lite mindre aggressiva versionen av GTO, alltså en racerbil för gatan. Lusson har en framflyttad motor för att få en större kupé. Alltså, sämre viktfördelning men bättre utrymmen och med en helt osannolikt vacker taklinje.Du har iof fel. 250 GT SWB är det som gäller.