Vad tycker ni om gravyr på klockor?
Något som ger klockan proveniens och en historia, eller bra något som sänker värdet?
Jag är för det förstnämda!
Gillar klockor som bevisligen har varit en kär ägodel och använts.
Inom militäruren är det ett absolut måste att gravyr finns för att visa att klockan varit issued. Får gärna vara rena ristningar, ju mer desto bättre.
Men med civila klockor är det en nackdel med gravyr? Verkar så i alla fall.
Här är några exempel på gravyrer som jag uppskattar. Alla klockorna närmar sig 100 år, så själva gravyren har en helt annan kvalitet är nuförtiden.
Har ni några intressanta eller fina gravyrer?
Maltes Helvetia
Fin julklapp för 97 år sedan..!
Denna är jag riktigt nyfiken på. Utvandrad svensk som skickat hem den, eller någon på besök i USA? Al Capone härjade i Chicago samtidigt i alla fall..
Något som ger klockan proveniens och en historia, eller bra något som sänker värdet?
Jag är för det förstnämda!
Gillar klockor som bevisligen har varit en kär ägodel och använts.
Inom militäruren är det ett absolut måste att gravyr finns för att visa att klockan varit issued. Får gärna vara rena ristningar, ju mer desto bättre.
Men med civila klockor är det en nackdel med gravyr? Verkar så i alla fall.
Här är några exempel på gravyrer som jag uppskattar. Alla klockorna närmar sig 100 år, så själva gravyren har en helt annan kvalitet är nuförtiden.
Har ni några intressanta eller fina gravyrer?
Maltes Helvetia
Fin julklapp för 97 år sedan..!
Denna är jag riktigt nyfiken på. Utvandrad svensk som skickat hem den, eller någon på besök i USA? Al Capone härjade i Chicago samtidigt i alla fall..