• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gasgasbones straps

Johanw

Cartier
Riviga
WP_20140528_17_06_53_2_Smart.jpg
 

Spincini

Rolex
2-Faktor
Carl från GGB skrev så här på WUS "

Differences between SPV1, SPV2.

SPV1
Loop Velcro runs along the full lentgh of the strap and is sewn into the fold area around the steel loop. The keeper tabs ( 20-22mm) are sewn on top of the Velcro.
The end of the strap is squared off, either a single fold tucked under the hook Velcro or a double fold and sewn so the fold is visible on the outside.
SPV2
Loop Velcro runs up to and is sewn on top of the keeper tab (20-22mm).
As the watch sits on just one single ply of nylon the watch sits slightly lower to the wrist than on the SPV1.
The end of the strap is rounded.."
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ref på den klockan? Fick ett plötsligt habegär att köpa en klocka till mitt GGB som inte använts sedan Sumon jag hade för länge sedan.. :)
Btw, hur va den på GGB? Blir den för hög och topptung?
Tyckte den var bra på GGB men tycker tyvärr att den bandet var för brett. Skulle kört på den smalare versionen som jag köpte till sumon istället. Har för mig att sumostrappet inte satt så bra på den, dels för att det var 20mm istället för 22mm men även för att man måttbeställer efter lug-lug mått. Sumon har ju 5mm längre lug-lug.

Klockan är en SBBN023 Golgo 13 LE (500 ex). Det finns en öppningstråd om den.

Måste för övrigt testa Tudorsubben på GGB, lär ju funka kanon.
 
Topp