• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ge mig en klocka att recensera.

Nexus

Panerai
Hej alla glada!
Jag har den senaste tiden försökt övertala en av våra (blivande?) forumsponsorer om att jag är den perfekta testpiloten för en beater. Detta projekt har inte burit frukt, men har gett mig blodad tand angående idén med testflygningar.

Men, då jag är en fräck jäkel (och käkade middag bestående av Oxycontin och tre cigaretter) så kör jag helt enkelt en fuling här och lägger ut ett allmänt inlägg som riktar sig till samtliga klockhandlare på forumet.

Upplägget är följande : Skicka en cool klocka till mig (helst gratis eller för en struntumma) så kommer jag skriva en gigantisk förvirrad recension/utvärdering av den mot att jag får behålla klockan. Jag kommer dessutom sätta in en slant till BCF.

Så, någon som känner sig manad? Kom med förslag i så fall!
Önskemål på testmetoder från medlemmarna här mottages med öppna armar, och jag skriver gärna någon sorts dagbok om vad klockan utsätta för.

Om modsen blir upprörda över detta inlägg så kan ni med fördel slänga tråden och skicka ett syrligt mail eller helt sonika sätta en kniv i smalbenet på mig under den kommande GTGn.

// Nexus
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Om man önskar patina på sin klocka, men hellre ser att den kommer tillbaka. Är det till dig man skickar den då också?
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Haha.. Du är så j... Skön NEXUS! Hoppas någon nappar och gör dig till testpilot! För jag ser verkligen framemot din gigantiska, förvirrade och recension/utvärdering av klockan! Med den förnedringen av dig själv så kommer ingen forumsponsor/klockhandkare motstå dig, det är jag helt övertygad om :D;):cool:.
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Du får spökskriva en hittepådinka.....så vi får känna på den verbala glöden...,skriver du verkligen så bra som du påstår.....undrar en sponsor i ett pm till mig....denne vill såklart vara anonym!

Så skriv nu en recension på en 6541:a please :)
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Önskemål på testmetoder från medlemmarna här mottages med öppna armar, och jag skriver gärna någon sorts dagbok om vad klockan utsätta för.
// Nexus
Jag tror inte vi vanliga dödliga kan ens kan föreställa de saker du kan utsätta en klocka för. Ponera dock en bilfärd med klockan bunden efter bilen, då får vi patina snabbt
 

jabla

Sarlacc
Klart du skall ha en klocka Nexus! jag skickar gärna en NOS Tholstrup 1893 Quartz med friskt batteri, stainless steel back 3atm water resistant och med ett genuine leather band eftersom jag verkligen vill läsa ditt test. :) Skicka PM om du är intresserad.

WP_20140429_010.jpg
 

viiicc

Omega
Jävla skön lirare du! Håller tummarna för att din trådstart ger utdelning :D


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Har ju alltid undrat hur mkt en rolex deepsea håller för, kanske köper en sån och skickar till dig....:eek::rolex;)


Lite OT:

Hehehe
Vill ni så kan jag testköra era bilar, givetvis behåller jag dem ;)
 

Nexus

Panerai
Att en DSD klarar fånigt mycket vattentryck och att Omega Speedmaster fungerar strålande för att utforska världsrymden är ju ren allmänbildning.
Men hur mår till exempel en SKX007 efter att ha suttit på handleden under en natt som börjar hemma hos mig med en flaska bubbel och en karta ångestdämpande för att sedan avslutas liggandes på golvet i en hyresrätt i förorten, endast iklädd ett par Doctor Martens och ovan nämnda klocka ?
Vad händer med en jubileelänk som förvarats inlidad i rostbiff över natten?
Automatverk på snuskfest, kommer avvikelsen påverkas av detta?
Vattenskydd i alla ära, men är klockan espressoskyddad ?
Vad går sönder först, mineralglas eller mitt ego ?

Det finns tusentals ovetenskapliga frågor att få svar på.

jabla ska ha en stor eloge för sitt erbjudande som jag helt klart kommer ta ställning till under snar framtid.
Är det någon annan privatperson som känner sig manad så får ni gärna höra av er!
 

Hoffa

Panerai
2-Faktor
Denna kan du få recensera ihjäl med bacon, surströmming och mejeriprodukter om du vill.
Den måste vara riktigt hållbar och stabil för uppenbarligen är det den som polisen i staterna använder, måste vara så för det står tydligt Police på den;)
F2F i så fall, orkar inte skicka.


bild.JPG
 

Onelund

Rolex
Att en DSD klarar fånigt mycket vattentryck och att Omega Speedmaster fungerar strålande för att utforska världsrymden är ju ren allmänbildning.
Men hur mår till exempel en SKX007 efter att ha suttit på handleden under en natt som börjar hemma hos mig med en flaska bubbel och en karta ångestdämpande för att sedan avslutas liggandes på golvet i en hyresrätt i förorten, endast iklädd ett par Doctor Martens och ovan nämnda klocka ?
Vad händer med en jubileelänk som förvarats inlidad i rostbiff över natten?
Automatverk på snuskfest, kommer avvikelsen påverkas av detta?
Vattenskydd i alla ära, men är klockan espressoskyddad ?
Vad går sönder först, mineralglas eller mitt ego ?

Det finns tusentals ovetenskapliga frågor att få svar på.

jabla ska ha en stor eloge för sitt erbjudande som jag helt klart kommer ta ställning till under snar framtid.
Är det någon annan privatperson som känner sig manad så får ni gärna höra av er!


Hoppas verkligen dina tester blir av samt att de dokumenteras ordentligt med bild/video :)
 
Topp