• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ghost Bezel Insert

Herrgosh

Omega
Körde ca 30 min i ett glas med klorin, Blev väldigt ojämnt konstigt nog men är nöjd ändå :)
IMG_2813.JPG
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Är med på hur man får bort bezeln och insert. Men hur tycker man dit det igen? Bara ren kraft? Särskilt när glaset går över bezelkanten? Helt nybörjare på detta.
4557FDFA-BE38-4C9E-96EC-F8A8FF97A6BE.jpeg
 

daviid

Omega
Mycket snyggt! Jag har beställt lite olika ringar till seiko, så nu blir det till att bada dom! Var köper ni ny tejp för att fästa dom igen? Verkar inte ingå till alla.
 

POO

Panerai
Mycket snyggt! Jag har beställt lite olika ringar till seiko, så nu blir det till att bada dom! Var köper ni ny tejp för att fästa dom igen? Verkar inte ingå till alla.
@McGyver tror jag det är som brukar tipsa om dubbelhäftande mattejp, kan bara bekräfta att det funkar kanon. Lite pyssel att skära till men annars ett kanontips.
 

Mikaell

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Mr Muscle Ugnsrent funkar bra. Körde också brännare på det ljusare insertet. Lite märkligt att ’20’ och markeringarna runt om blev svarta efter jag värmt på med brännaren, men gillar det.
250A7710-C363-48A8-8176-8370AD7D0128.jpeg
 
Topp