• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Giftermål!

Vilken klocka?

  • Boom, planet ocean hela vägen. Orange är cool och kommer bli grymt på bröllopsbilderna!

    Röster: 6 8.8%
  • Longines på stållänk, matchar silvermanschetterna bra och den är inte allt för stor

    Röster: 3 4.4%
  • Longines med läderband, matchar också manschetterna bra men ser lite elegantare ut

    Röster: 46 67.6%
  • Less is more här, kör utan klocka

    Röster: 13 19.1%

  • Totala väljare
    68
  • Enkät stängd .

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Grattis till giftemålet! MEN, du måste ju skaffa en dressare. Funkar inte annars. Se det som en bröllopsgåva till dig själv. ;)
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Jag instämmer i kören! Du måste köpa en guld dressare.. Behöver inte bli superdyrt dock. Jobba på o kolla auktioner, där brukar dyka upp mycket fint vintage dressat.

PS om vi nu lever i ett så kallat jämställt årtusende , varför skall bara den blivande frun få en morgongåva....?


Hehe ja du man vet aldrig vad hon har fått för sig:) Antar utan att veta något att det kan komma att bli något klockrelaterat. Om hon är heltokig så kanske man blir med rolex :nailbiting:
 
  • Like
Reactions: Ako

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Mitt tips är att skippa klockan. Blir mycket bättre bilder utan en klocka som fångar uppmärksamheten. Denna dagen är inte dagen då en klocka är i centrum. Vill du absolut bära en klocka tycker jag du ska någon som enkelt går in under manschetten. :)

Hade du gift dig i frack hade det varit ett enkelt beslut.
 

Sputniq

Panerai
Den är min andra stora kärlek i dagsläget men den kommer inte under skjortärmen på skjortan jag kommer ha på migo_O

Det är inte tanken att den ska göra heller:

image.jpg


;)
 

par

Patek
2-Faktor
Jag gifte mig i min dj. Får nog påstå att inget av dina förslag är tillräckligt dressat i min värld för bröllop. Men det beror givetvis på hur du är och vad du känner själv!
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Jag gifte mig i min dj. Får nog påstå att inget av dina förslag är tillräckligt dressat i min värld för bröllop. Men det beror givetvis på hur du är och vad du känner själv!


nej jag anser inte att något av alternativen är dressat. En DJ hade varit underbar till detta tillfälle och vitguld hade ju dessutom matchat ringen:)
 
  • Like
Reactions: par

Taxman

Rolex
2-Faktor
Om du verkligen vill ha en klocka tycker jag du ska köra Longines på läder. Den ser enligt mig tillräckligt stilig och clean ut. Men förhoppningsvis behöver du inte hålla koll på tiden under den stora dagen (det har du väl en marskalk som fixar? ;)) alltså föreslår jag att du kör utan klocka!
 

rogart-63

Patek
Kommer faktiskt inte ihåg vad jag hade för klocka på den tiden .Inget större intresse för klockor då . Men jag vet iallafall så mycket att jag inte tittade på klockan en enda gång .
 

Syven

Panerai
2-Faktor
Här är longinesen på läder det enda alternativet.
Kanske lite stor för att funka till hundra men som sagt bästa alternativet.

Alternativ fem kan ju vara att låna något grymt, dressat (läs Patek :rolleyes:)
 

Hugii

Audemars
.. man ser på omröstningen vad stor majoritet har röstat på... det alternativ som är mest dressat (även om inte det är optimal, så har röster landat på det som kommer närmast)...
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Om du verkligen vill ha en klocka tycker jag du ska köra Longines på läder. Den ser enligt mig tillräckligt stilig och clean ut. Men förhoppningsvis behöver du inte hålla koll på tiden under den stora dagen (det har du väl en marskalk som fixar? ;)) alltså föreslår jag att du kör utan klocka!

Jag får kika på hans speedy då:)
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Din Longines är ju jäkligt snygg på stållänk. Annars gillar jag förslagen du fått om Tissot visodate och Seiko sarb. Alla de är klockor som hade sett bra ut på ett bröllop enligt mig.

Grattis till giftermålet! :)
 

Icaras

Rolex
Borde väl inte vara farligt dyrt att få tag på en vintage dressare? Finns säkert någon här som är villig att sälja en fin till ett vettigt pris. Om det inte måste vara 18k dvs :)
 
Topp