• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gillar du när det är tight?

hollow123

Rolex
Pendlar mellan detta till tight utan luft alls mellan undersida handled och länk. Allt beroende på hur kall/varm jag är i kroppen
image.jpg
 

Ingeröd

Omega
Hur tight tycker du länken ska sitta på handleden? Man vill ju inte ha GW-slappt. Ska man kunna få in lillfingret mellan länken och handledens insida? Tummen? Ett mynt? Hur tight gillar du?

Krångla in lillfingret på insidan med lite besvär känns bra för mig (på länk). Beror dock också en del på hur topptung klockan är.
 

smulster

Cartier
2-Faktor
Jag tror att de flesta skulle säga att jag bär mina ur svintight... Det måste liksom sitta på plats känner jag, inte fladdra runt på handleden.
 

Ariseb

Breitling
När jag kör läderband vill jag ha det tight annars med metallänk så vill jag ha det på gränsen så att lillfingerspetsen går in mellan länk och arm. Vill med andra ord ha det tight och ingen klocka som pendlar fram och tillbaka:)
 

Crane

Panerai
Dunkar liv i denna tråd igen med att konstatera att Certina-dykaren(på stålet) lirar sådär härligt bra om den sitter så att den precis inte trillar ner och låser handleden när armen slänger. Och då när handleden är i det mest svullna laget. :)
 
Har du en guldklocka som sitter löst har jag ingen respekt för dig alls, inte det minsta.
Anledningen?
Länken slits helt sjukt mycket fortare. (De gamla DD länkar från -60/70 tal är antingen inte använda mycket alls eller så har de suttit snortight.)
Tight ska det sitta, av praktiska skäl.
 

Drama

Breitling
Ett lillfinger på sin höjd, men där går yttersta gränsen, får panik om klockan inte sitter "fast" på handleden!
 

Gringubben

Cartier
Tight is right!
Justerings tipps:
Minska länken så mycket att du precis kan stänga låset när klockan är på handleden.
Det kan vara bra att ha länk med dykarförlängning så man får länken över kardan.
Börjar handen bli blå efter ett tag så är länken för tight och du får justera eller lägga till en länk.
Ser du inte avtryck av klocka och länk runt hela handleden så sitter den på tok för sladdrigt
Klockan sitter perfekt om handen inte blir blå och du kan se avtryck från graveringen på ovansidan av handleden
 
Topp