• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Ginault Ocean-Rover I 181070GSLN

parasec

Rolex
2-Faktor
Pris
7400
Returpolicy
Nej (är något galet löser vi det självfallet)
Bilder Skickat
  1. Ja
Till salu har vi en Ginault Ocean-Rover av första generationen utan datum och med Golden Sand Lume.

En fantastisk klocka på alla sätt! Enligt min mening har Ginault tagit det bästa från andra mer kända och dyra sub-skapare och gjort en riktig bra tolkning som håller imponerande kvalitet och är riktigt affordable.
Det är en klocka och ett märke som ger mest kvalitet per spenderad krona imho. Då jämför jag med annat jag har eller haft i lådan så här långt.

De som redan vet, de vet. Övriga uppmanar jag att ta chansen att testa. 😊
Varför säljer jag då (kan man fråga sig)? 1) För många klockor i lådan 2) Har redan en till OR i samlingen.

Är tredje ägaren till klockan som är från 2017. Den är i bra skick utan repor på glas och utan dings. Har observerat följande som egentligen mest upplevs tydligt på bilderna än IRL:
  • Det finns en lite tydligare repa på den polerade delen ovanför kronan samt en lite mindre tydlig bredvid. Den andra polerade sidan har mer mikrorepor.
  • En liten repa på nedre vänster bandhorn, kanske syns om man zoomar in på en av bilderna
  • Repor på spännet och även på länken
Gångavvikelsen har snittat mellan +4-9 s/d vilket får anses vara väl godkänt.

Lite fakta:
40 mm
ca 47-48 mm L2L
20 mm mellan bandhornen
Safirglas som är något upphöjt
Aluminiumbezel
Länk med glidelock i spännet (fantastiskt smidigt)
Caliber 7275 urverk med 28,800 bph och 38 h reserv (mer detaljer i länken nedan)
Fullset

Mer info om modellen:

För den som vill jämföra med samma klocka fast av generation 2 länkar jag med tillåtelse från @M26 till denna annons:

Pris: 7400 inkl REK (gärna Swish)
Retur: Nej (är något galet löser vi det självfallet)
Helst inga byten denna gång

Förbehåller mig rätten att dra tillbaka annonsen, dock inte under pågående affär.

Tack KS för annonsmöjligheten samt för ett bra forum ♥️
20210416_141854.jpg
20210416_142014.jpg
20210416_142022.jpg
20210416_141912.jpg
20210416_141952.jpg
20210416_141938.jpg

20210518_101810.jpg

20210409_163400.jpg

signal-2021-04-20-123641.jpg
 
Senast ändrad:
Topp