• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gissa klockan!

Smulan

Rolex
Tänkte kolla om ni kan gissa vilken klocka vi ser en liten del av på bilden?
Rätt svar postar ny bild :happyhappy:

image.jpg
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Ohfytusan vilken skönhet, hoppas du inte säljer den för jag kommer annars ruinera mig....
@klockodile tar hem den med rätt modell.


@Rozzy, den där var riktigt fin! Har inte lyckats hitta någon i vettigt skick, fantastisk klocka enligt mig!
Tack! Ja, det är en väldigt trevlig modell som har en gel del historia. Här om ni orkar läsa;
https://klocksnack.se/threads/kvart...njär-girard-perregaux-laureato-del-1-2.33655/
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor

klockodile

Dundee
2-Faktor
Någon Seiko dykare helt klart, men vilken..
Seiko SKX781?
Att det är Seiko känns ju säkert...

Gissar på en Sumo, blå :D
Får man blanda sig i leken? Hummm, få se nu. Klockodile lägger alltså ut en bild på klocka att gissa på. Vad kan han välja??? En Seiko kanske? Tuna? :)
Bra gissat! Ni har rätt i Seiko. :D
Tunan har "He-divers" på baksidan, Blumo har "Air Divers", Monster har faktiskt "Scuba Divers" men siffrorna i modellnumret stämmer inte, så ingen monster heller :)
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Bra gissat! Ni har rätt i Seiko. :D
Tunan har "He-divers" på baksidan, Blumo har "Air Divers", Monster har faktiskt "Scuba Divers" men siffrorna i modellnumret stämmer inte, så ingen monster heller :)
Nu förstår jag ingenting? Jag sa ju Seiko och Tuna. Hade jag fel? En dykarklocka från Seiko helt enkelt. Måste jag svara med typ ref SKX007.1234?! Du svarade ju bara Laureato på förgående fråga och allt var bra med det (trots att det var en ref 8010). Det finns ju hur många Laureato som helst om man skall vara picky. o_O
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
Nu förstår jag ingenting? Jag sa ju Seiko och Tuna. Hade jag fel? En dykarklocka från Seiko helt enkelt. Måste jag svara med typ ref SKX007.1234?! Du svarade ju bara Laureato på förgående fråga och allt var bra med det (trots att det var en ref 8010). Det finns ju hur många Laureato som helst om man skall vara picky. o_O
Nä, men SKX och Tuna är helt skilda modellserien. Kanske jag som nördar ned mig, men de har helt olika baksidor. Samma sak med Sumo. Däremot kanske jag var lite picky med Monstret. Men den modellen har ett annat urverk, så baksidan är inte helt samma heller.
Tillräckligt rätt svar är iaf SKX007 tycker jag. JONATHAN svarade det.
Helt hundra svar hade varit SKX011J men det tror jag inte kan bedömas med utgång från mitt lilla urklipp.

Ber om ursäkt om jag varit omedgörlig :)
 
Topp