• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gissa klockan!

Brage

Omega
IMG_3575.JPG

Jag fortsätter, vad kan detta vara?
 

Brage

Omega
IMG_3577.JPG

En av klockans funktioner fungerar som bäst med den julianska kalendern, då ett år enligt den kalendern är 365.25 dygn, därför kräver klockan en viss justering år 2100, då man 1582 införde den gregorianska kalendern, där ett år är 365,2425 dygn.

En kombination av en siffra från första det förstnämnda året, och tre siffror från det sistnämnda året avslöjar referensen, och en ledtråd av vad klockan har för komplikation, kanske gör det hela något lättare? -Märket på klockan är inte sällan dyrt när det är gammalt och i stål.
 

bbits

Ordförande i KS Platina Club
Pledge Member
2-Faktor
IMG_3577.JPG

En av klockans funktioner fungerar som bäst med den julianska kalendern, då ett år enligt den kalendern är 365.25 dygn, därför kräver klockan en viss justering år 2100, då man 1582 införde den gregorianska kalendern, där ett år är 365,2425 dygn.

En kombination av en siffra från första det förstnämnda året, och tre siffror från det sistnämnda året avslöjar referensen, och en ledtråd av vad klockan har för komplikation, kanske gör det hela något lättare? -Märket på klockan är inte sällan dyrt när det är gammalt och i stål.

Patek Phillippe 1518?
 

bbits

Ordförande i KS Platina Club
Pledge Member
2-Faktor
Att det skulle vara en Breguet var ingen högoddsgissning när det gäller dig.
Frågan är om det rent av är hörnet på 4:an på denna modell vi ser, trots att den ser så mycket blåare ut på din bild?

Breguet-Classique-7147-005.jpg

Många fina bilder i tråden men alldeles för få på denna - Breguet Classique 7147 med tavla i vit emalj.

Dessvärre gör inte min bild den riktigt rättvisa även om man kan ana nedsänkningen där sekundvisaren snurrar.

20171013_234708.jpg

Korrekt. Plockade detaljen från bilden jag tog på Watchout och där var det lite andra ljusförhållanden än i en studioshoot... ;)

Din tur.
 
Topp