• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gitarrister på forumet?

Muso’n är dessutom riktigt fin
Tyvärr är nog dess glansdagar förbi, volymratten är helt död och appen har måndag minst tre dagar i veckan. Jag har en lite nyare uniti atom som funkar alltid klockrent.. Men när den spelar spelar den bra, det är dessutom kul att kunna synka med unitin och fylla huset med musik.
 
Skön topp på denna.
IMG_6227.jpeg

IMG_6235.jpeg
 
Hur står de sig mot varandra?

/J
Just nu blir det mycket mahogny för min del. Den är lite mer balanserad och mindre basig (som ju följer av rosewooden). Båda är enligt mitt tycke dock helt otroliga. Finishen på Sundberg:en är verkligen i världsklass medan Martin:en är relicad från fabrik vilket gör att den känns väldigt inspelad (toppen på D-18 är även bakad adriondack).
 
köpte en begagnad Epiphone till min son i studentpresent. Jag spelar inte själv men har alltid velat lära mig. När jag fick hem hans gitarr blev jag så sjukt avundsjuk att jag köpte en Gibson till mig själv.
Många rekommenderar JustinGuitarr för att lära sig spela. Är det vägen att gå? Finns det några måste appar man skall skaffa?

IMG_1622.jpeg
 
köpte en begagnad Epiphone till min son i studentpresent. Jag spelar inte själv men har alltid velat lära mig. När jag fick hem hans gitarr blev jag så sjukt avundsjuk att jag köpte en Gibson till mig själv.
Många rekommenderar JustinGuitarr för att lära sig spela. Är det vägen att gå? Finns det några måste appar man skall skaffa?

IMG_1622.jpeg
Helt rätt prioriterat.
Jag kan nada om varken Justin eller appar.
Allt jag kan rekommendera är att spela sånt som du själv tycker är kul att lyssna på.
Kommer det låta bra?
Nix, men du kommer alltid ha referenspunkt för hur det ska låta och det lite lättare att hålla intresset uppe om du själv dikterar låtvalet.
Sedan behöver du kanske inte nödvändigtvis börja med de mest avancerade låtarna av dina favoritartister.

Jag tror att vi är en generationer som har lite lättare för att lära oss ett instrument. Dagens kids är uppvuxna med gamification där du alltid levlar upp omgående, videos på sociala medier körs på dubbel hastighet och lösningar serveras mer än de tvingas jobba för dem.
De har inte tålamod att träna timmar, dagar eller veckor på att ett två sekunder kort vibrato ur ett stycke ska bli perfekt.

Knepet är att hitta glädje i minimala framsteg.
Lycka till och välkommen till ett intresse som är världens bästa ventil och sparkontodödare.
 
Helt rätt prioriterat.
Jag kan nada om varken Justin eller appar.
Allt jag kan rekommendera är att spela sånt som du själv tycker är kul att lyssna på.
Kommer det låta bra?
Nix, men du kommer alltid ha referenspunkt för hur det ska låta och det lite lättare att hålla intresset uppe om du själv dikterar låtvalet.
Sedan behöver du kanske inte nödvändigtvis börja med de mest avancerade låtarna av dina favoritartister.

Jag tror att vi är en generationer som har lite lättare för att lära oss ett instrument. Dagens kids är uppvuxna med gamification där du alltid levlar upp omgående, videos på sociala medier körs på dubbel hastighet och lösningar serveras mer än de tvingas jobba för dem.
De har inte tålamod att träna timmar, dagar eller veckor på att ett två sekunder kort vibrato ur ett stycke ska bli perfekt.

Knepet är att hitta glädje i minimala framsteg.
Lycka till och välkommen till ett intresse som är världens bästa ventil och sparkontodödare.
Tackar för tips. En fördel med riffs man gillar är ju att det alltid går att hitta instruktioner på nätet. Tänker att jag blandar lite mellan att nöta accord och spela favoriter.
 
köpte en begagnad Epiphone till min son i studentpresent. Jag spelar inte själv men har alltid velat lära mig. När jag fick hem hans gitarr blev jag så sjukt avundsjuk att jag köpte en Gibson till mig själv.
Många rekommenderar JustinGuitarr för att lära sig spela. Är det vägen att gå? Finns det några måste appar man skall skaffa?

IMG_1622.jpeg

Vad för slags musik gillar du?
Det underlättar om man gillar gitarrmusik.
Guns N’ Roses är en fördel om man gillar.
Då kan man köra lite enkla fingerövningar på t.ex don’t you cry.

Sedan är det bättre med ”roligt och halvdant” än ”tråkigt och perfekt”.
Fast det är bara min mening. Folk har ofta totalt motsatt mening
 
Vad för slags musik gillar du?
Det underlättar om man gillar gitarrmusik.
Guns N’ Roses är en fördel om man gillar.
Då kan man köra lite enkla fingerövningar på t.ex don’t you cry.

Sedan är det bättre med ”roligt och halvdant” än ”tråkigt och perfekt”.
Fast det är bara min mening. Folk har ofta totalt motsatt mening
Blir nog mycket Guns… 🤗
 
Tillbaka
Topp