Naturligt, minkfett? Så gjorde en kompis med sina nysydda skinnsäten i bilen på inrådan av den som gjort dem.Men vad ska man smörja med?
i och men att det sla sitta dire mot huden ganska länge vill man ha nått som är snällt..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Naturligt, minkfett? Så gjorde en kompis med sina nysydda skinnsäten i bilen på inrådan av den som gjort dem.Men vad ska man smörja med?
i och men att det sla sitta dire mot huden ganska länge vill man ha nått som är snällt..
Jag kör med diskmedel och sedan den ofärgade oljan eller fett jag hittar. Beroende på vad man är ute efter. Olja för lädre mörkare. DEtta dock endast om bandet är utan lack. Är det lackat spelar det typ ingen roll vad du gör efter rengöring, plast absorberar inte fett. Problemet med fett är att det sätter sig i sömmen, så man får borsta in det.Men vad ska man smörja med?
Här kanske du kan få lite hjälp: https://www.skolyx.se/content/57-guide-varda-laederprodukterMen vad ska man smörja med?
Tack för tipset! Problemet med skovprdsprodukter är att dom ofta innehåller lite starkare saker.. och just armbandet har man så direkt mot huden.. kan leda till problem.Här kanske du kan få lite hjälp: https://www.skolyx.se/content/57-guide-varda-laederprodukter
Nej smörj inte länkarna, det drar till sig smuts och sen slits länken fort.Behöver man smörja länken efter om man kör med Yes? Någon som har bra erfarenheter.
Får mycket reklam på FB från de där Temu. Reklamen fullkomligt skriker bluff då priser på många saker är orimligt billigt. Men de går alltså att handla därifrån?Har inget att jämföra med men denna för 129kr från Temu verkar ha gjort jobbet bra
![]()
Haha ja hörlurar för typ 15kr är standard. En kompis som tipsade mig faktiskt. Går utmärkt. Du kan välja Klarna om du är osäker på någon vara ocksåFår mycket reklam på FB från de där Temu. Reklamen fullkomligt skriker bluff då priser på många saker är orimligt billigt. Men de går alltså att handla därifrån?
Klickade hem ett precis tillsammans med ett skjutmått. 119kr inkl frakt. Ska bli kul att testa, tack!Haha ja hörlurar för typ 15kr är standard. En kompis som tipsade mig faktiskt. Går utmärkt. Du kan välja Klarna om du är osäker på någon vara också![]()
Snyggt! Återkom gärna med vad du tyckerKlickade hem ett precis tillsammans med ett skjutmått. 119kr inkl frakt. Ska bli kul att testa, tack!
Äsch jag har inga stora förväntningar. Har kört tandborste och diskmedel i alla år. Kan nog inte vara sämreSnyggt! Återkom gärna med vad du tycker
Tror inte min länk var tillräckligt smutsig för att få Wow-upplevelsen haha
Typ så tänkte jag också!Äsch jag har inga stora förväntningar. Har kört tandborste och diskmedel i alla år. Kan nog inte vara sämre![]()
Pang!! Vad tyckte du?Först ut! @steffe ännu en gång, tack för tipset!![]()
Mycket nöjd. Tydligen var banden och halsbandet smutsigare än vad jag trodde….Pang!! Vad tyckte du?![]()
Grymt ju!Mycket nöjd. Tydligen var banden och halsbandet smutsigare än vad jag trodde….
Ska se om jag hittar någon skitig länk hemma som man kan ta före och efter bild.
lägg nån form av gummi eller plast matta på botten av metallkorgen. Sätt fast den med buntband så slipper du att den flyter när länken inte ligger i.Ni som kör tvätt med metallkorg, lägger ni länkarna direkt i korgen eller i nån plastbytta eller så för att slippa repor? Eller övertänker jag nu![]()
Låter vettigt, tack för tipslägg nån form av gummi eller plast matta på botten av metallkorgen. Sätt fast den med buntband så slipper du att den flyter när länken inte ligger i.
Det blir smårepor annars på delarna. Metall mot metall.
Speciellt stretchlänkar![]()
Som sagt….till synes helt rena länkar är inte alltid det!![]()
![]()
Om folk granskade sina läderarmband skulle de nog finna dem tämligen "impregnerade" med allehanda osundheter. Undrar hur många som regelbundet tvättar och har tex läderbalsam på banden? Gissar att de sköts ungefär lika noggrannt som läderklädseln i en bil? Nån gång per år om alls?![]()
Som sagt….till synes helt rena länkar är inte alltid det!![]()
![]()
Där har du så klart en poäng men det krävs så mycket mer kunskap i ämnet ”tvätta läderband” misstänker jag…?Om folk granskade sina läderarmband skulle de nog finna dem tämligen "impregnerade" med allehanda osundheter. Undrar hur många som regelbundet tvättar och har tex läderbalsam på banden? Gissar att de sköts ungefär lika noggrannt som läderklädseln i en bil? Nån gång per år om alls?![]()
Tvätta läder handlar om sunt förnuft. Jämför med din egen hud. Tvättar du händerna i thinner lär du bli duktig uttorkad och även om du återfettar efteråt så är det knappast nyttigt i längden. T.ex. galltvål är alldeles utmärkt som rengöring utan att vara aggressivt. Sen är ju all form av tvätt med rengöringsmedel och vatten uttorkande på läder och återfettning påverkar ytans finish. En slät och glatt yta är lättast att bevara men också den som är lättast att rengöra. Matt läder med struktur är troligen mer "smuttsamlande" och samtidigt svårast att hålla i ursprungligt skick. Sen kan man ju resonera som så att insidan inte syns och därmed kan offras för att hålla lädret smidigt.Där har du så klart en poäng men det krävs så mycket mer kunskap i ämnet ”tvätta läderband” misstänker jag…?
Finns det någon tråd om det med tro?![]()
Är ju nästan alltid lackade skinn så ”lädervård” är rätt meningslös.Om folk granskade sina läderarmband skulle de nog finna dem tämligen "impregnerade" med allehanda osundheter. Undrar hur många som regelbundet tvättar och har tex läderbalsam på banden? Gissar att de sköts ungefär lika noggrannt som läderklädseln i en bil? Nån gång per år om alls?![]()
Snyggt! Använder du något särskilt diskmedel eller är det samma som vardagsdisken?![]()
Har idag gjort en väldigt grundlig rengöring av dessa tre. Som nya! Endast vatten, diskmedel och tandborste användes. Och ja polerduk.
Jag måste göra det mer ofta i framtiden.
Samma som till disken och ljummet vattenSnyggt! Använder du något särskilt diskmedel eller är det samma som vardagsdisken?