Smutsigt i vattnet, gjorde nytta![]()
Som sagt….till synes helt rena länkar är inte alltid det!![]()
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Smutsigt i vattnet, gjorde nytta![]()
Som sagt….till synes helt rena länkar är inte alltid det!![]()
![]()
Tack för tipset. Har dock inga problem med att handla från sidor som Aliexpress och Temu. Gäller bara att hitta dom prylar som är något att ha. Därav fråganClas har en här för 500.
Biltema har ett par här
Har inte slagit till på någon själv ännu men nån annan i tråden kanske kan säga hur dom är. Jag är principiellt mycket emot Temu och dom andra butikerna.
Kanske är det samma skit i slutändan men med dom låga priserna så måste det vara något lurt tänker jag.
Förhoppningsvis funkar nån av dessa.
Ser ut som kaffet är klart…När jag fick hem länken trodde jag det var ruttnade plast i mellanrummen. Visade sig vara fullt av japanskt DNA. Har petat, ultraljudstvättat, kokat och låtit länken stå i klor.
Äntligen rentish!
![]()
![]()
Hur kan man låta de gå så långtTvätt av två länkar. Den ena var inte mindre smutsig än den andra..
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Svar ja!Upplever ni att det blir skillnad om man kör länkarna i en ultraljudstvätt med enbart vatten & diskmedel jämfört med att använda professionellt medel (typ Octopus) blandat med vatten? Kör en något bättre budget-ultraljudstvätt (Vevor).
(Bild för referens)
![]()
Tackar, blir att inhandla något liknande medel då. Stort tack för blixtsnabbt svar.Svar ja!
Kolla någon av mina tidigare inlägg där jag körde ”rena” länkar och hade i lite Elma Röd!
Kör dock en enklare tvätt från Kjell men den gör sitt jobb!![]()
Ja, stor skillnad. Däremot behövs inte specialvätskor. Jag använder yrkesmässigt i ultaljudstvätten Coop:s diskmedel Änglamark utan parfym. Ca. en deciliter till vår 3 liters maskin. Fungerar utmärkt och kostar betydligt mindre.Upplever ni att det blir skillnad om man kör länkarna i en ultraljudstvätt med enbart vatten & diskmedel jämfört med att använda professionellt medel (typ Octopus) blandat med vatten? Kör en något bättre budget-ultraljudstvätt (Vevor) och tvättar enbart moderna solida länkar.
(Bild för referens)
![]()
Då är vi två! Brukar tvätta med tvål och vatten men det får bli en ultraljudstvätt prontoEfter att ha varit här inne och kikat så är det ju bara att inhandla en ultraljudstvätt. Ugh!
Jag har klätt min korg med plastnät som frun haft för att skydda trädstammar. Gör sitt jobb.Har en ultraljudstvätt med metallkorg. Vill helst inte att länken ligger mot metallkorgen och repar vid tvätt, är det någon som har bra tips på hur jag kan tvätta länkar utan att dom ligger och drar mot metallkorgen? Söker alltså tips som t.ex plastkorg, hänga upp länken på något sätt, etc. Har inte hittat lyckats hitta någon rimligt prissatt plastkorg i rätt storlek.
Har en sån här: Vevor 3L
![]()
Superbra tips! Stort tack. Verkar ju vara en okomplicerad lösning. Det blir inköp av ett plastnät.Jag har klätt min korg med plastnät som frun haft för att skydda trädstammar. Gör sitt jobb.![]()
På nån konstig vänster så känner man sig ofta som en god människa som "räddar" och tvättar en riktigt skitig klocka. ...Åtminstone jag.Nu så!
En riiiiktigt nasty Swatch Irony i exotiska materialet aluminium. Cool modell från Sydney-OS 2000.
Och sjukligt smutsig.
![]()
![]()
Äckligt gubbfnas och nikotinskav överallt där det alls var möjligt.
![]()
Men efter tandborste med diskmedel, tops med alkohol, tandpetare och några vändor i ultraljudstvätten blev det fint!
![]()
![]()
![]()
Exakt så jag tänker också, blir glad när jag hittar en stackars oälskad klocka som jag får ta in i värmen och ge lite omtankePå nån konstig vänster så känner man sig ofta som en god människa som "räddar" och tvättar en riktigt skitig klocka. ...Åtminstone jag.
Lite sjukt att ha kvar boetten med verk, men den var iaf ovanför vattenytan...
Jag körde ett qvartsur medveten om risken. Men lite sjuk medger jag att jag är.Lite sjukt att ha kvar boetten med verk, men den var iaf ovanför vattenytan...