Om mängden vätska är riktig i förhållande till föremålet - skall det knastra. Ifall det inte gör det - är det fel på ultraljudet. Räkneverket har inget med det att göra.
Tackar, jo den går som en gammal T-Ford! Det var nog ett måndags ex.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Om mängden vätska är riktig i förhållande till föremålet - skall det knastra. Ifall det inte gör det - är det fel på ultraljudet. Räkneverket har inget med det att göra.
Hoppas kaffet smakar bra efteråt .....Tvätta tvätta tvätta länkar!!![]()
Mjukt och aromatiskt kaffe med inslag av ammoniakHoppas kaffet smakar bra efteråt .....
Har du plastmuggar i får de sämre effekt på ultraljudet - men det vet du säkert.![]()
Har haft Kjelles i flera år nu utan problem. Ser precis likadan ut så det är nog samma skit och ojämn kvalitet.Vill bara meddela att min UL tvätt la av efter 4 tvättar! Fick dock en ny. Bara lite konsument upplysning!
Det är biltemas 50 W varianten!!
Har haft Kjelles i flera år nu utan problem. Ser precis likadan ut så det är nog samma skit och ojämn kvalitet.
Kör du länkarna på den medföljande "plastställningen" eller lägger du i dem på botten?Köpte Kjelles och den funkar perfekt, enda felet är att man undrar hur skitig man är....
Kör även massa smycken/länkar mm funkar kanon!
Tack för tipsen!
Bara att lägga i. Plastställningen är mer för armband/ länkar med stenar i - som inte skall rassla runt.Kör du länkarna på den medföljande "plastställningen" eller lägger du i dem på botten?
Precis som @adress skrev så lägger jag dem på botten. Har provat den konstiga ställningen, som borde göra att vattnet kommer in bättre, men jag får det inte att lira ordentligt, så jag lägger allt på botten. Att lägga i plastkopp som någon visade bild på har jag inte provat, men det såg ju i alla fall ut att fungera.....av sutsen i vattnet att döma.Kör du länkarna på den medföljande "plastställningen" eller lägger du i dem på botten?
Behövs oftast inte. Kan göra mera skada en nytta. Ammoniak (halv kapsyl) är det bästa om det är mycket skräp. Att droppa några droppar diskmedel i vattnet - är däremot bra. Minskar ytspänningen och gör processen effektivare.Precis som @adress skrev så lägger jag dem på botten. Har provat den konstiga ställningen, som borde göra att vattnet kommer in bättre, men jag får det inte att lira ordentligt, så jag lägger allt på botten. Att lägga i plastkopp som någon visade bild på har jag inte provat, men det såg ju i alla fall ut att fungera.....av sutsen i vattnet att döma.
Jag köpte någon rengöringsvätska samtidigt men den har jag aldrig använt.
Vet inte vem som är latast. Den som lägger det i ett ultraljudsbad - eller den som diskar för hand och sedan kör i diskmaskin..............Kanske inte det bästa sättet men av lathet har jag först haft mina rostfria stållänkar i vatten och yes sen diskat av med borste och till sist slängt in i diskmaskinen. Helt rostfria länkar har inte tagit någon skada och de blir hur fina som helst. Finns det invändningar mot lathetssystemet?
Skulle inte jag göra - även om jag gjort det en gång med min DJ. Då var den nyservad med alla packningar bytta - och INTE ammoniak.Kan man slänga i hela klockan, eller är det för risky? Vi pratar om lite nyare klockor nu![]()
Mm, ska nog inte chansaSkulle inte jag göra - även om jag gjort det en gång med min DJ. Då var den nyservad med alla packningar bytta - och INTE ammoniak.
Inga problem med något av det. När det gäller stenar i smycken - var lite försiktig dock.Kan man riskfritt även köra plätterat, så som guld på stål osv. Tänker både på klocklönkar och generellt smycken
Dålig kvalité i så fall. Hade nog inte tålt varmvatten med borste och diskmedel heller.Jag körde en plätterad klocka och guldet flagnade bort på flera ställen. Skulle absolut inte rekommendera det!
Hänt på fler än ett faktiskt, inte guld på stål dock. Endast 20 micron.Dålig kvalité i så fall. Hade nog inte tålt varmvatten med borste och diskmedel heller.
Är det märkesgrejor skall det absolut inte vara ngt problem. Men garantier finns aldrig.
Är det inte risk att ge länken hairlines då?Nej uppenbarligen inte men det borde domTandborste funkar, precis du säger, hur bra som helst!