Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Mycket fint resultat - men lite av vitsen med ultraljud - är att man inte skall " behöva" plocka ner i beståndsdelar. Naturligtvis inget nackdel. Snygg klocka.Trillade inte av stolen som jag trodde jag skulle göra men visst var den skitig, blev 3 körningar med så här mycket smuts!
![]()
Ren och fin nu!
![]()
Visst är det så men det är så enkelt gjort på en Pro-1 länk så jag kunde inte låta bli. Tack!Mycket fint resultat - men lite av vitsen med ultraljud - är att man inte skall " behöva" plocka ner i beståndsdelar. Naturligtvis inget nackdel. Snygg klocka.
Jovisst men den rengör inte lika bra i alla skrymslen och vrår.Har inte läst hela tråden och kan inte så mycket om det här med att tvätta länkar.. Men borde man inte kunna köra dem i diskmaskinen..? Om man tar av dem från klockan först alltså...
Nej det har du väl såklart rätt i förstås..Jovisst men den rengör inte lika bra i alla skrymslen och vrår.
Där har du din framtida försörjning tryggad, så kan du ha klockpulandet som hobby.Undrar när de första diskmaskinerna med ultraljud kommer
Borde ju fungera lika bra på disk som på länkar...
Vass idé..!Undrar när de första diskmaskinerna med ultraljud kommer
Borde ju fungera lika bra på disk som på länkar...
Vart hittar jag en billig och bra ultraljudstvätt?
Tack för en bra recension. Har ultraljudstvätten du köpt några nackdelar?Jag var på Clas Ohlsson och plockade upp en ultraljudstvätt för endast 399Kom hem och tog isär klockan min från -95 med väldigt skitig länk.
Jag har bara använt denna modellen så har inget att jämföra med. Men det var två års garanti och den lever upp till mina krav. Dvs att länken blev ren. Så jag är hur nöjd som helst.Tvättade även frugans diamantring blev som ny igenTack för en bra recension. Har ultraljudstvätten du köpt några nackdelar?
Blir att svänga förbi Clas å köpa hem en i helgen.
Kör i riktigt varmt kranvatten så tar det bättre. Brukar hälla på en omgång varmt vatten först för att värma upp tvätten, ungefär som med en termos.Jag har bara använt denna modellen så har inget att jämföra med. Men det var två års garanti och den lever upp till mina krav. Dvs att länken blev ren. Så jag är hur nöjd som helst.Tvättade även frugans diamantring blev som ny igenbra till massa saker!
Så gör jag med, sen skadar det ju inte att köra en omgång med tandborste för att ta bort det värsta först.Kör i riktigt varmt kranvatten så tar det bättre. Brukar hälla på en omgång varmt vatten först för att värma upp tvätten, ungefär som med en termos.
Varför skulle de bli repor? Jag har aldrig upplevt detta i min tvätt.Nu har jag inte läst hela tråden så svaret finns kanske någonstans, dock pallar jag inte läsa igenom alla sidor.
Så nu till frågan, är ni som tvättar hela länkar är ni inte rädda för att det ska blir repor?
Är det någon som fått repor på det ni tvättar?
Varför skulle de bli repor? Jag har aldrig upplevt detta i min tvätt.
Nä, frågan är bra men man får placera sakerna man ska tvätta med försiktighet och stabilt. Själva tvätten flyttar inte runt sakerna. Lycka tillJa, det var ju därför jag undrade. Tänkte att det kanske att de skakade och att länken kunde landa fel och att om länkbitar ligger mot varandra så kunde de skrapas.
Är det en så pass dum fråga?
Brukar själv använda en tandborste med mjuka strån och det funkar bra.Är det tandborste som gäller för att få boetten ren?