Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Så varmt vatten och diskmedel funkar bra i en Ultraljudstvätt?Jag var på Clas Ohlsson och plockade upp en ultraljudstvätt för endast 399Kom hem och tog isär klockan min från -95 med väldigt skitig länk.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dags att förbereda tvätten
En kanna med varmt vatten.![]()
![]()
Häller på tills jag skäms.
![]()
I med några droppar diskmedel.
![]()
![]()
Rör om lite i grytan.
![]()
Sänker sedan ner länken.
![]()
![]()
Slår på 8 minuter och väntar....
![]()
Tar upp länken efter färdigt program och konstaterar att jag behöver köra igen eftersom det är rätt mycket skit kvar!
![]()
![]()
Upprepar processen och kör igen....
![]()
......fortfarande massa skit kvar... Kör igen
![]()
Tredje gången gilt!
![]()
![]()
Nu ser det lovande ut
![]()
Ja!! Inte mycket skit kvar att snacka om!
![]()
Färdigt! Nu ska den bara torka innan den åker på klockan igen!
![]()
Som ny!
![]()
Njuter av en ren och fin klocka igen
![]()
![]()
Varmt vatten, diskmedel O en kapsyl ammoniakSå varmt vatten och diskmedel funkar bra i en Ultraljudstvätt?
Har bara kört kallt rent vatten men tycker inte det funkade så bra...
Glöm det. Kollade på en bruksanvisning som jag fann på nätet.En fråga som gnager mig är:
Vänder man upp och ned på tvätten för att slå ut det skitiga vattnet efter körning eller är vattenbehållaren löstagbar?
och vad är svaret?Glöm det. Kollade på en bruksanvisning som jag fann på nätet.
Man häller ut det åt någon av sidorna helt enkelt. Skall finnas pilmarkeringar som tydligt visar riktningen.och vad är svaret?
Visst går det bra utan nya maskiner men det är inte lika kul.Kom över en video på youtube när jag sökte efter en recension.. Så här kan man också tvätta den, verkar bli riktigt nice:
Men kanske ska skaffa en ultraljudstvätt också![]()
Vart köpte du denna?Vilken skönhet!![]()
Clas Ohlson, 399 pix. Funkar helt okej.Vart köpte du denna?
Helt ok duger åt mig! Åker dit och köper en jag medClas Ohlson, 399 pix. Funkar helt okej.
Vilken skönhet!![]()
använde du ammoniak?Även jag införskaffade mig en ultraljudstvätt från Clas Ohlson, tyckte den funkade helt okej. Länken på min SMPc blev ren i alla fall. Tyckte däremot det var svårare att få rent smycken. Testade med några av min kära mors halsband men de blev inte alls lika rena trots flera körningar.
Nej, det gjorde jag inte, hade inget hemma. Får testa det nästa gång.använde du ammoniak?
Var köper man enklast ammoniak? Välsorterade byggvaruhus?använde du ammoniak?
Färghandeln, 80kr för en liter. Använd typ en matsked ihop med varmt vatten yes. En kompis är guldsmed och denna kombo ska funka bäst. Lycka till!Var köper man enklast ammoniak? Välsorterade byggvaruhus?
Tack för guidningen!Färghandeln, 80kr för en liter. Använd typ en matsked ihop med varmt vatten yes. En kompis är guldsmed och denna kombo ska funka bäst. Lycka till!![]()
Tror att det kan bli riktigt snyggt med det tropic-band som jag fick med när jag köpte klockan, men det luktar som en fukt- och mögelskadad stenkällare i Gamla Stan. Så nu ska det "kemtvättas" tropic. Men jag låter bli att koppla in maskinen och nöjer mig istället med att använda behållaren. 0,5liter ättika och sen locket på så får vi se i morgon bitti om det har givit resultat. Vet inte om det är det bästa sättet, men ättika brukar ju vara effektivt att få bort dålig lukt i gamla bilar och kylskåp så jag håller tummarna.
![]()
![]()
![]()
Vi var några stycken som försökte bli kvitt lukten i den här tråden.Mission Not accomplished! Lukten är kvar efter 1 1/2 dygns ättikskur.
Minns att min kockkompis hade något typ av metalltvål för att få bort dålig lukt från t.ex. fisk, men det lär ju inte fungera.
Jag får gå andra vägen och försöka tvätta med god doft istället. Trägen vinner...förhoppningsvis.
Vi var några stycken som försökte bli kvitt lukten i den här tråden.
Här är mina misslyckanden.
https://klocksnack.se/threads/tropic-band-på-omega-forums.46568/page-3#post-1150867
https://klocksnack.se/threads/tropic-band-på-omega-forums.46568/page-5#post-1163853
https://klocksnack.se/threads/tropic-band-på-omega-forums.46568/page-5#post-1163923
Om du har tvättvätskor för urverk (typ elma röd) och sköljer med dest vatten och ipa efteråt så funkar det.Ingen länkfråga men relaterat till ultraljudstvättar. Kan man köra kronan med axel i ul-tvätten eller finns det något annat sätt att föredra? Vill nämligen försöka få bort eventuell skit som finns i den skruvade kronan.
IPA - Indian Pale Ale?Om du har tvättvätskor för urverk (typ elma röd) och sköljer med dest vatten och ipa efteråt så funkar det.
Isopropanol, finns på kjell och kostar runt en hundring.IPA - Indian Pale Ale?