• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Glad och nöjd med servicen

billo

Cartier
Fel tråd! Den här handlar om den goda service jag fick av en forummedlem. Inte om en Rolex AD som ev repat en OQ...

Va fan, när kom du med in i bilden. Jag skulle skriva det på vårt unika KS sätt.

Boris har du nån bra mening som jag kan slänga ur mig när en sådan här pinsam situation uppstår.

Vem bryr sig? Eller
 

Sputniq

Panerai
Kul att du fick en bra service, men låg nivå på avslutningen.

Precis som på flertalet av kommentarerna. Skärp er, jag förstår verkligen inte hur det kan vara så vidunderligt svårt att ta till sig att TS som alla refererar till vill hålla konflikten mellan sig själv och AD:n?!
 

Sputniq

Panerai
Nu tänker jag anta att det är Tonys tråd du refererar till här och bygga mitt argument runt det.

För jag håller absolut med dig om att forumet inte är en plats för vendettor. Men det var ju inte heller TS idé från början. TS ville i grund och botten endast ha tips, idéer och förklaringar kring hur han kunde gå till väga efter att varit missnöjd med den service han fått.

Sen vet jag att vissa (kanske du) antar att han skapade tråden för att kunna pressa hans AD till en deal han vart nöjd med. Men det är endast något ni antar. Det kanske mycket väl stämmer som du (?) sa att de flesta relativt stora/välkända AD har koll på KS och vad som skrivs om här, men bara för att så är fallet behöver det inte betyda att TS visste om att hans AD skulle se tråden.

Och ifall man verkligen vill beskylla TS så kanske man i alla fall ska ha bevis att backa upp sig med och inte endast antagande och uppfattningar utan någon faktiskt ordentlig grund.

Vettigaste inlägget jag läst i denna dumma debatt.
 

Mr Chance

Kalmar
...jag förstår verkligen inte hur det kan vara så vidunderligt svårt att ta till sig att TS som alla refererar till vill hålla konflikten mellan sig själv och AD:n?!

Du, precis som någon tidigare, är i fel tråd och kladdar. Den här handlar om att jag är nöjd med min service.

Edit: i den tråd du refererar till har väl TS gjort allt annat än hållit konflikten mellan sig och ADn för sig själv. Detn enda han hållit för sig själv är vilken AD det handlar om.
 

billo

Cartier
Tack! Känns som det nästan bara varit mothugg mot mina inlägg. Skönt att någon i alla fall förstår min infallsvinkel.

De är flera som troligtvis håller med dig i mycket inte allt. Men de oftast busarna som låter högst och syns mest. Men gör som mig låt ett stort antal hjärnceller få ta en paus och kör sedan en kommunikationen med busarna. Funkade skit bra hamnade snabbt på deras nivå. Sedan kopplar du på hjärncellerna igen när du kommunicerar med den stora massan på detta forum.

Själv så önska jag att han berätta så man inte själv råka ut för slaktaren;)
 

Glusch

Cartier
De är flera som troligtvis håller med dig i mycket inte allt. Men de oftast busarna som låter högst och syns mest. Men gör som mig låt ett stort antal hjärncellerna få ta en paus och kör sedan en kommunikationen med busarna. Funkade skit bra hamnade snabbt på deras nivå. Sedan kopplar du på hjärncellerna igen när du kommunicerar med den stora massan på detta forum.

Själv så önska att han berätta så man inte själv råka ut för slaktaren;)


Låter absolut som en klok idé.

Om det nu inte var så att tråden framför allt skapades för att smått referera till tidigare TS, så vill jag för övrigt självklart även ta och gratulera dig för en lyckad service Micke Ni, alltid skönt att veta att man har en AD i sin närhet som man har tillit för.
 

Sputniq

Panerai
Du, precis som någon tidigare, är i fel tråd och kladdar. Den här handlar om att jag är nöjd med min service.

Edit: i den tråd du refererar till har väl TS gjort allt annat än hållit konflikten mellan sig och ADn för sig själv. Detn enda han hållit för sig själv är vilken AD det handlar om.

Jag inledde som sagt med att säga att det var roligt att allt gick smidigt och att du känner dig nöjd. Men sedan fortsatte jag som "någon tidigare" (läs: alla) med inlägget kopplat till den debatt hela ts mer eller mindre kretsar kring...
 

billo

Cartier
Jag inledde som sagt med att säga att det var roligt att allt gick smidigt och att du känner dig nöjd. Men sedan fortsatte jag som "någon tidigare" (läs: alla) med inlägget kopplat till den debatt hela ts mer eller mindre kretsar kring...

Japp kan även jag intygar att han gjorde om du missa det Micke Ni.

Så här börja han inlägget: nu citerar jag " Kul att du fick en bra service, men låg nivå på avslutningen"

Vill bara hjälpa till :)
 

Mr Chance

Kalmar
För att vara seriös och ta diskussionen till en saklig nivå.

Denna trådstart är inget direkt svar på @Tonys inlägg. Snarare ett försök att belysa hur värdelöst det är (i dettta specifika fall för alla utom Tony och ADn) att inte nämna ADn. Jag valde att göra det genom en omvänd situation, en lyckad service med ett mycket bra bemötande som slutade med nöjd kund. Och jag tror att de flesta ser orimligheten i att inte nämna servicekillen i detta fall men jag vill hävda att det är lika orimligt i de fall man som kund inte är nöjd.
 
Topp