• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Glasklocka från Hublot

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Hublot går ett steg längre än Richard Mille vad gäller att använda safirglas till att bygga klockor. Kolla på denna nya skapelse där inte bara glas och boett är safir, utan även en massa delar i klockan. Häftigt!
Kanske inte den bästa klockan vad gäller tydlig avläsbarhet... Men häftig som sagt. Hublot imponerar på mig mer och mer.

Big Bang Unico Sapphire;

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

(Bara jag som tycker wrist shotet var en riktig miss match? Gammal kraftig tweed till futuristiska glasklockan...)

http://www.hautetime.com/introducing-the-hublot-big-bang-sapphire-unico/73621/

Richard Milles som kom 2014 går inte av för hackor den heller;

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg


https://monochrome-watches.com/richard-mille-rm-56-02-sapphire-tourbillon/

//Rozzy
 
Senast ändrad:

willbur

Rolex
2-Faktor
Håller med om att den ser lite plastig ut på bilderna? Kan dock inte tänka mig att den känns speciellt plastig när man väl håller i den. Tror mycket på Hublot på gott och ont.
 

swedesoc

Panerai
2-Faktor
Inget fel på Hublot i mina ögon då jag själv kan se mig gå med en men som föregående talare påpekade så ser dessa ganska Swatch ut.
Tror dock att dessa kommer att sälja slut ganska fort då det alltid finns någon som gillar det man själv ogillar och dessutom har större libra än mig.
 

ScubaKing

Audemars
Första Hublot jag faktiskt tycker är riktigt cool. I övrigt älskar jag vajersystemet för urverket på RM. Nytänkande och coolt.
 

Hugii

Audemars
Intressant att Hublot vågar satsa så brett.... Är det prestige och teknik som står i centrum eller bara "wild and crazy" och vill ta ut svängarna?

Kommer den att kallas "Sega Råttan", tro ni? :)
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Rätt sjukt att Richard Milles modell är tjugoåtta gånger dyrare än Hublots ($1,600,000 mot $57,000) :D

Hade turen att få testa en RM056 hemma hos en samlare ifjol. Postat den förut men för cool för att inte posta igen :)



Bärs rätt högt men så har jag väldigt tunna handleder också :(
Bärs även rätt fult, så ingen skada skedd :)
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Rätt sjukt att Richard Milles modell är tjugoåtta gånger dyrare än Hublots ($1,600,000 mot $57,000) :D

Hade turen att få testa en RM056 hemma hos en samlare ifjol. Postat den förut men för cool för att inte posta igen :)



Bärs rätt högt men så har jag väldigt tunna handleder också :(
Yohan Blake där i bakgrunden är en av de absolut ballaste dinkorna som finns!!
 

MånsT

Rolex
Precis som Richard Milles motsvarighet så är den helt klart spektakulär och häftig, men jag skulle aldrig köpa en med egna pengar. Å andra sidan är den nog mer riktad åt folk som redan har allt annat.
 
Topp