Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Slipstenar slipar ju grovt. Rekommenderar att du jobbar dig upp till 1200-papper igen annars kommer det inte räcka med pulvret.Hallå, jag har gett mig på att slipa glaset till min Scubapro, efter ett rackarns nötande med våtslippapper (400 –1200) tyckte jag att det fortfarande var för grova repor från pappret. Tänkte köpa finare papper men kom att tänka på slipstenen till köksknivarna, bara att prova. Måste säga att det var över förväntan, körde cirkelrörelser och den "bet" bättre än tom 400 papper och lämnade en mycket fin dock matt yta. Känner mig nöjd so far. Nu väntar jag bara på det magiska pulvret....
Här kommer före/efter
![]()
![]()
Slipsten? Det låter hardcore!Hallå, jag har gett mig på att slipa glaset till min Scubapro, efter ett rackarns nötande med våtslippapper (400 –1200) tyckte jag att det fortfarande var för grova repor från pappret. Tänkte köpa finare papper men kom att tänka på slipstenen till köksknivarna, bara att prova. Måste säga att det var över förväntan, körde cirkelrörelser och den "bet" bättre än tom 400 papper och lämnade en mycket fin dock matt yta. Känner mig nöjd so far. Nu väntar jag bara på det magiska pulvret....
Här kommer före/efter
![]()
![]()
Du kan ha rätt, men det känns avsevärt finare än vad jag fick med 1200.Slipstenar slipar ju grovt. Rekommenderar att du jobbar dig upp till 1200-papper igen annars kommer det inte räcka med pulvret.
Hallå, jag har gett mig på att slipa glaset till min Scubapro, efter ett rackarns nötande med våtslippapper (400 –1200) tyckte jag att det fortfarande var för grova repor från pappret. Tänkte köpa finare papper men kom att tänka på slipstenen till köksknivarna, bara att prova. Måste säga att det var över förväntan, körde cirkelrörelser och den "bet" bättre än tom 400 papper och lämnade en mycket fin dock matt yta. Känner mig nöjd so far. Nu väntar jag bara på det magiska pulvret....
Här kommer före/efter
![]()
![]()
Slipstenar slipar ju grovt. Rekommenderar att du jobbar dig upp till 1200-papper igen annars kommer det inte räcka med pulvret.
Som jag har nu.Annars är risken stor att du får en blank men repig/knottrig yta.
Jag brukar köra med en oscillerande rörelse, men har även testat rak och 90 graders förskjutning.Otroligt vilket resultat du fick till!
En lite nödigare fråga, när du slipade med sandpappret, körde du med raka rörelser och 90 graders förskjutning mellan slipningarna eller körde du i ett oscillerande rörelse?
Härligt sunkig insert . Fått smaka en del saltvatten ?Ihopsatt utan en packning, så jag får hålla mig ifrån vatten en stund...
![]()
Någon som kan tänkas sälja lite pulver till mig? Finns en hel del på ebay, men det verkar finnas lite olika varianter... Vad ska man ha för sort? Vitt, brunt, kornighet osv?
Jag vill också testa Ceriumoxid
Kan skicka med lite med dina klockorNågon som kan tänkas sälja lite pulver till mig? Finns en hel del på ebay, men det verkar finnas lite olika varianter... Vad ska man ha för sort? Vitt, brunt, kornighet osv?
Jag vill också testa Ceriumoxid
Absolut.För plexiglas skall man inte använda ceriumoxid.För mindre repor i exempelvis plexiglas kan jag rekommendera putsduk från Guldfynd. Har inte provat på brutaljobb som ovanstående, men på mindre skavanker funkar den finfint.
Toppen, stort tack! Frågan är om jag har tålamod att väntaJag har en påse brunt som du kan få av.
Dock ligger påsen på landet så du får ha tålamod en vecka eller två innan jag kan skicka.
Topplock! De borde väl vara klara inom 2 v va?Kan skicka med lite med dina klockor![]()
Det hoppas jag verkligenTopplock! De borde väl vara klara inom 2 v va?
Ihopsatt utan en packning, så jag får hålla mig ifrån vatten en stund...
![]()
Sunkit? Grymt insert ju @Kristofer HallHärligt sunkig insert . Fått smaka en del saltvatten ?
Jag har lite du kan få.Sunkit? Grymt insert ju @Kristofer HallFår min att se lite mesig ut tycker jag...
![]()
@rogart-63 @Minuteman @plattfot Nån av er som kan avvara lite brunt? Köpte en grymt funkig Seiko till frugan som behöver fixas glas på. Helst innan den 23 dec då...
Scubapron ovan är som ni ser helt perfekt
![]()
Fett! f2f, vanliga stället (Skandiagaraget). Får akta oss för @Denke han brukar plocka av folk både pulver och pengar i de där krokarna. Fel tråd men va tror du för ålder på Hadar och känner du igen det stolt signerade verket?Jag har lite du kan få.![]()