• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Glaspolering med Ceriumoxid

Fick hem en påse idag. Funkade dessutom över förväntan! En gammal tissot blev testobjekt och gick från katastrof till riktigt fin. lägg ett dm så kan jag skicka några gram mot ett tack för hjälpen. Vill bidra min första tid på ks!

IMG_20190225_200607.jpg

Jag lade ett bud på tradera. Så avvaktar så länge. Men tack ändå :)

Inga problem! Testade diamantpasta ända ner till 0.25 innan detta mirakelmedlet och detta gav klart mindre "mjölkigt" resultat. Kör hårt!!

Har några solglasögon liggande med lite smårepor, kan ceriumoxid vara värt ett försök, det var ju inte dyrt direkt vad jag såg.

Har ett par rayban med plastglas och ett par Ao med riktigt glas tror jag.

Värt ett försök?

Mvh robin

Har några solglasögon liggande med lite smårepor, kan ceriumoxid vara värt ett försök, det var ju inte dyrt direkt vad jag såg.

Har ett par rayban med plastglas och ett par Ao med riktigt glas tror jag.

Värt ett försök?

Mvh robin
Är det plastglas ska du nog inte ge dig på det med ceriumoxid. det bör funka med polywatch eller möjligen autosol för plast. Ceriumoxiden lär repa sönder plastglaset. Möjligen kan det funka på american optical glasen.

Är det plastglas ska du nog inte ge dig på det med ceriumoxid. det bör funka med polywatch eller möjligen autosol för plast. Ceriumoxiden lär repa sönder plastglaset. Möjligen kan det funka på american optical glasen.

Har både polywatch och autosol hemma, får boka in en halvtimme hör framöver!

Beställer nog lite ceriumoxid till dom andra glasögonen, det var ju så billigt.

3 små streck på glasen, självklart mitt i synfältet, var annars

Tack för goda råd!

Mvh robin

Har både polywatch och autosol hemma, får boka in en halvtimme hör framöver!

Beställer nog lite ceriumoxid till dom andra glasögonen, det var ju så billigt.

3 små streck på glasen, självklart mitt i synfältet, var annars

Tack för goda råd!

Mvh robin
Börja med polywatch. Och se om det funkar. Autosol är lite tuffare polermedel i .

Dags för en bump. Någon som har lite pulver över? Köper gärna då jag har två glas att polera och vill inte invänta leverans på 2-3 veckor :)

Helt onödigt. Räcker med tandkräm till hesalit/plexi.
Ooh! Har faktiskt försökt med tandkräm. Tyvärr blev det bara värre. Räknat medurs så kan man se i den tredje kvadranten i klockan, typ en fläck eller något nåt det hållet som orsakades när jag försökte med tandkräm. Men gjorde kanske fel ?🤷‍♂️

Tips på hur man gör det stegvis med tandkräm ?

Bilagor

• 3B2F5322-E761-44A8-8424-FE932F104F4C.jpeg
    3B2F5322-E761-44A8-8424-FE932F104F4C.jpeg
    353.3 KB · Visningar: 24
Ooh! Har faktiskt försökt med tandkräm. Tyvärr blev det bara värre. Räknat medurs så kan man se i den tredje kvadranten i klockan, typ en fläck eller något nåt det hållet som orsakades när jag försökte med tandkräm. Men gjorde kanske fel ?🤷‍♂️

Tips på hur man gör det stegvis med tandkräm ?
Kleta på hushållspapper bara och kör på!!!

Får la göra det, har väl inte så mycket att förlora förutom att det finns en risk för fler sådana fläckar som orsakades första gången !
Ser jättekonstigt ut, aldrig varit med om det. Du kan testa med Autosol annars, det är grövre än tandkräm.

Tillbaka
Topp