Hej forumet!
Letat o kollat runt ett tag, men har helt fastnat i min jakt på Klockan med GMT-komplikation!
Finns en del därute, men inte helt lätt att hitta rätt. Rolex GMT Master är såklart fantastisk, men ändå inte det jag vill ha. Vore evigt tacksam för era råd o tips!
Om jag ska ge en riktning så är jag rätt svag för estetiskt enkla(re) klockor. Kanske kan kalla det verktygsklockor, i all sin enkelhet, med en eller två eller tre komplikationer som den utför riktigt jäkla bra.
- Storlek av intresse: 36-40mm
- Mekanisk! Ej kvarts.. eller?
- Gärna någorlunda beater-material o vattentålig, micromärken är ju också kul
- Vintage klart intressant
- Budget: allt upp till 40000kr intressant
Dessa har jag kollat in:
Kanske ingen beater, men riktigt fin. 39,5mm
Den lite större 42mm, antagligen lite stort för mig
36mm
Edit: Insåg nu att jag nog lagt tråden i fel forum. Admin får gärna flytta tråden till rätt ställe. Tack!
Letat o kollat runt ett tag, men har helt fastnat i min jakt på Klockan med GMT-komplikation!
Finns en del därute, men inte helt lätt att hitta rätt. Rolex GMT Master är såklart fantastisk, men ändå inte det jag vill ha. Vore evigt tacksam för era råd o tips!
Om jag ska ge en riktning så är jag rätt svag för estetiskt enkla(re) klockor. Kanske kan kalla det verktygsklockor, i all sin enkelhet, med en eller två eller tre komplikationer som den utför riktigt jäkla bra.
- Storlek av intresse: 36-40mm
- Mekanisk! Ej kvarts.. eller?
- Gärna någorlunda beater-material o vattentålig, micromärken är ju också kul
- Vintage klart intressant
- Budget: allt upp till 40000kr intressant
Dessa har jag kollat in:
Kanske ingen beater, men riktigt fin. 39,5mm
Den lite större 42mm, antagligen lite stort för mig
36mm
Edit: Insåg nu att jag nog lagt tråden i fel forum. Admin får gärna flytta tråden till rätt ställe. Tack!
Senast ändrad: