• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

GMT-klocka! Är det bara Rolex som gäller? Visa din GMT (eller den du drömmer om)!

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tack!
Ja båda Grand Seikos är ju helt fantastiska! :heart:
Men är nog egentligen mer på jakt efter något som inte redovisar den andra tidszonen med hjälp av en andra centrumvisare. Jag ser att det är någon som har postat en IWC Spitfire UTC tidigare här i tråden, det är nog snarare något åt det hållet som jag är ute efter :)
Fattar, men usch, sjukt fult. Finns hos IWC, Tag Heuer och JLC.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Show me a better one. ;)

CEB47775-C244-4EC2-BCBA-D08C35959917.jpeg
 

Mikaell

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Tack!
Ja båda Grand Seikos är ju helt fantastiska! :heart:
Men är nog egentligen mer på jakt efter något som inte redovisar den andra tidszonen med hjälp av en andra centrumvisare. Jag ser att det är någon som har postat en IWC Spitfire UTC tidigare här i tråden, det är nog snarare något åt det hållet som jag är ute efter :)
Här är en udda fågel med utc samt alarm.
FB456467-67D0-43D9-846A-8D92EA5E8E04.png
 
Senast ändrad:

Joakim

Sugen
2-Faktor
Det är inte ett förslag i linje med dina krav på storlek och toolighet, men helt klart en av de mest användarvänliga klockorna för olika tidszoner. Med en vanlig GMT måste du veta tidsskillnaden i timmar för att kunna ställa visaren? Med Astron hittar den din nuvarande plats med GPS. Du har valet att ha en extra tidszon i den lilla tavlan + att du kan ställa huvudvisarna på en annan och enkelt växla till din nuvarande, och du har tidszonerna utmärkta med både namn och siffror. Helt enkelt en sjukt bra reseklocka :)
E79DADB9-FA43-493A-B5D8-B9063EAA88EB.jpeg

Den går dessutom på sol/ljus drift och synkar tiden mot GPS så den är alltid i tid...
Kul med den lilla extra tavlan! Vad listar en sådan?
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Man kan göra så men det är inte rätt :)

Skämt åsido, min poäng var mest att lyfta frågan så kan man tänka igenom innan köp om det är viktigt för en eller inte. För mig är det det.
Den funktion som innebär quick set på timvisaren brukar kallas" travellers gmt" och den andra för något i stil med "time tracking". Den första mest praktisk för den som reser då man i första hand vill se vad klockan är där man är och den andra praktisk för att hålla reda på tiden någon annanstans. Tex för den som har affärskontakter eller familj i annat land o frekvent håller kontakt. Och Grand Seiko är ju det givna alternativet som sagt. Just GMT är ju skönt att slippa ställa hela tiden så varför inte världens bästa quartz GMT?
IMG_20190824_170438.jpg
 
Topp