• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

GMT-klocka! Är det bara Rolex som gäller? Visa din GMT (eller den du drömmer om)!

Mikaell

Silver
Friends Of KS
2-Faktor
Har du kommit fram till något? Lutar det år någon särskild? :)
Nej, inte än.
Det finns en del därute som är riktigt bra och tilltalar så klart, men helt rätt har inte dykt upp. Har även omvärderat en del tack vare många bra inlägg. Är riktigt nyfiken på Tudors nya GMT, så ser fram emot att prova den när den kommer (trots sina 41mm..) Kort o gott; jakten fortsätter.
 

Mikaell

Silver
Friends Of KS
2-Faktor
Har du kommit fram till något? Lutar det år någon särskild? :)
Eller faktiskt.. en liten rättelse. Jag har stillat mitt GMT-behov genom att beställa en Marathon Navigator, quartz med GMT-bezel. Borde vara hos mig inom ett par veckor. Om än så fortsätter jakten på den ultimata tool-/rese-/gmt-/beaterklockan. :)
5FE824D1-B2C9-43AE-8606-4D202C21162C.jpeg
 

Triumf

Silver
2-Faktor
Eller faktiskt.. en liten rättelse. Jag har stillat mitt GMT-behov genom att beställa en Marathon Navigator, quartz med GMT-bezel. Borde vara hos mig inom ett par veckor. Om än så fortsätter jakten på den ultimata tool-/rese-/gmt-/beaterklockan. :)
5FE824D1-B2C9-43AE-8606-4D202C21162C.jpeg
Hojta till om du hittar en dam-GMT-klocka :angel: Smått omöjligt, jag vet. Tyvärr! :arghh:
 

Triumf

Silver
2-Faktor
32mm men inte så fager.
Victorinox Vivante.
241259m.jpg
victorinox-swiss-army-vivante-dual-time-watch-watch-241260.jpg
Kul endå att några gjort en! Hittade inte en enda på chrono24 dock. Länge sedan den såldes och förmodligen inte allt för populär kan jag tänka mig när den är obefintlig på andrahandsmarknaden..?

Edit: Ok. Borde ju kollat efter mer än bara där och Victorinox hemsida. Fanns på uret.se ju :p
Edit 2. "ej tillgänglig".
 

PNM

Silver
Tycker IWCn vinner denna tävling lätt. Både mindre klotter och lättare att snabbt läsa av - en smartare, mer funktionell design helt enkelt.
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
bröder och systrar.

Alla civiliserande tillverkare har GMT modeller, här kan vi samla alla för att diskutera modellerna, tillverkaren mm

Finns redan tråden eller något annat som jag missat är det bara för admin att ta bort tråden

4E48A427-A3DB-4093-B5E1-59CD5AD0B708.jpeg

Tudor GMT ny för dagen! Riktigt bra kvalitetskänsla och kanske en av dom klockorna som jag faktiskt måste sägs har känts bäst så här några timmar in

5F78791C-1A89-4FF4-8483-3D3FAD49FBF7.jpeg

Och så klart Explorer 2, 216570 som jag gillade brutalt mycket men som jag tyvärr bytte mot en icke GMT klocka...

Vad har ni eller vad ni ha för GMT:er?
 
Senast ändrad:

hejsam

Diamant
2-Faktor
782E65F5-71C6-405A-B6FA-A063C936658D.jpeg

Brukar för tillfället denna, min definition av ”the” GMT. Alltid varit favoritmodellen av Rolex sortiment och är enligt mig betydligt roligare än de flesta andra sport-Rolex :)

AF3FE27B-65B3-4E70-A03A-8B70212AEA6F.jpeg

Ägde även denna 16570 ett tag och ska erkänna att jag var lite skeptisk innan jag prövade den. Dock blev jag positivt överraskad och det är en riktigt trevlig modell som fortfarande är grymt underskattad (och något sådär prisvärd ännu.)

Många likheter mellan dessa två klockor, men också många olikheter :)
 

Mikaell

Silver
Friends Of KS
2-Faktor
bröder och systrar.

Alla civiliserande tillverkare har GMT modeller, här kan vi samla alla för att diskutera modellerna, tillverkaren mm

Finns redan tråden eller något annat som jag missat är det bara för admin att ta bort tråden

4E48A427-A3DB-4093-B5E1-59CD5AD0B708.jpeg

Tudor GMT ny för dagen! Riktigt bra kvalitetskänsla och kanske en av dom klockorna som jag faktiskt måste sägs har känts bäst så här några timmar in

5F78791C-1A89-4FF4-8483-3D3FAD49FBF7.jpeg

Och så klart Explorer 2, 216570 som jag gillade brutalt mycket men som jag tyvärr bytte mot en icke GMT klocka...

Vad har ni eller vad ni ha för GMT:er?
Grym idé! Här är min.
1943F43D-B571-46EB-AB03-6CACE2FA8287.jpeg

Jag roterar i vanliga fall friskt (läs lätt rastlöst) och en klocka sitter sällan kvar på armen mer än en dag.
Fick min BB GMT den 29/6. Satt på utan byte i över en månad straight. Säger en del om modellen.
 

Mikaell

Silver
Friends Of KS
2-Faktor
bröder och systrar.

Alla civiliserande tillverkare har GMT modeller, här kan vi samla alla för att diskutera modellerna, tillverkaren mm

Finns redan tråden eller något annat som jag missat är det bara för admin att ta bort tråden

4E48A427-A3DB-4093-B5E1-59CD5AD0B708.jpeg

Tudor GMT ny för dagen! Riktigt bra kvalitetskänsla och kanske en av dom klockorna som jag faktiskt måste sägs har känts bäst så här några timmar in

5F78791C-1A89-4FF4-8483-3D3FAD49FBF7.jpeg

Och så klart Explorer 2, 216570 som jag gillade brutalt mycket men som jag tyvärr bytte mot en icke GMT klocka...

Vad har ni eller vad ni ha för GMT:er?
Jag ändrade tråd-titeln något, så kör vi på @Margarinkungen ’s briljanta idé.
 
Topp