• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

GMT tips?

P-F

Breitling
Hej kära klockvänner!
Jag skulle behöva tips på en prisvärd Gmt, gärna en som funkar till mesta.
en som tål att badas med,snygg till skjortan, t-shirten. vintage som ny.
Gärna vit urtavla men även svart o blå går bra. runt 38-42mm.
säg mellan 3-15K
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Vad är prisvärt? Om du uppger hur mycket du kan tänka dig att betala så kommer det att ramla in bra förslag.
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
glömde helt att lägga till den infon. tack för påminnelsen. har lagt till det nu.
Longines Conquest GMT finns i svart och blå. Kanske finns någon annan färg också.
Runt 8k SEK begagnat.

För några lappar mer kan du få en Sjöö Sandström Worldtimer, runt 18k SEK begagnat.
 
  • Like
Reactions: P-F

P-F

Breitling
Longines Conquest GMT finns i svart och blå. Kanske finns någon annan färg också.
Runt 8k SEK begagnat.

För några lappar mer kan du få en Sjöö Sandström Worldtimer, runt 18k SEK begagnat.
Du ingen dum ide, jag har varit inne på att skaffa mig en Royal steel 36mm kanske skulle slå
till på en Worldtimer istället där.
 

Choppe

Rolex
2-Faktor
Steinhart Ocean GMT. Tidlös och egen design.
o1gmt_br_1kx1k_02.1490606344.jpg
 

Broke

Omega
2-Faktor
enda nackdelen med Longines Conquest GMT är väl 5 ATM, annars en trevlig klocka.
Det var ju faktiskt lite synd! Helt klart en nackdel i ATM p.o.w... Annars var den som sagt mysig!
Personligen gillar jag inte de dubbla kronorna på Airman.

En Omega Seamaster GMT från första delen av 2000-talet kanske kan va ett alternativ. Går att hitta för runt 15000 +- beroende på skick mm.
Här är en saxad bild från www på en "Great White".
great-white-jpg.18404
 

P-F

Breitling
Det var ju faktiskt lite synd! Helt klart en nackdel i ATM p.o.w... Annars var den som sagt mysig!
Personligen gillar jag inte de dubbla kronorna på Airman.

En Omega Seamaster GMT från första delen av 2000-talet kanske kan va ett alternativ. Går att hitta för runt 15000 +- beroende på skick mm.
Här är en saxad bild från www på en "Great White".
great-white-jpg.18404


det var en stilig klocka.
 

P-F

Breitling
Ni som tipsar om Glycine Airman vart köper/köpt ni eran. tittat runt lite på nätet inte så många som säljer i sverige ?
 
Topp