• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

GMT under 30k

Tycker du inte om platta klockor är Casio G-Shock MRG ett alternativ.

PXL_20230622_044559065.MV.jpg

kollat på Oris diver sixty-five 12h? inte en gmt men ändå möjligheten att följa två tidzoner och tunnare än många gmt-klockor då de alltid tenderar att bygga en del på höjden. Lite över budget men kanske går att hitta beg inom ramen.

kollat på Oris diver sixty-five 12h? inte en gmt men ändå möjligheten att följa två tidzoner och tunnare än många gmt-klockor då de alltid tenderar att bygga en del på höjden. Lite över budget men kanske går att hitta beg inom ramen.
Inte sett den, men kollade nu. Riktigt snygg. Har avfärdat Oris lite som snygga men för stora, men ser nu att det finns ganska mycket kring 38-40mm.
Ja, inte true gmt direkt, men enkelt sätt att få två tidzoner. Tack för tips!

Två favoriter i segmentet är dessa. Tycker båda är väldigt lyckade rent visuellt. En lite dressigare och en lite sportigare beroende på preferenser.

Montblanc Heritage Automatic
CF3C81C8-DB84-43E5-BE5C-3266634BC67A.jpeg

BR V2-93 GMT
00F99A92-EB86-4440-8649-4F68139088E7.jpeg

Två favoriter i segmentet är dessa. Tycker båda är väldigt lyckade rent visuellt. En lite dressigare och en lite sportigare beroende på preferenser.

Montblanc Heritage Automatic
CF3C81C8-DB84-43E5-BE5C-3266634BC67A.jpeg

BR V2-93 GMT
00F99A92-EB86-4440-8649-4F68139088E7.jpeg
Mycket bra tips! Två väldigt snygga klockor!
Men känns inte Mont Blanc lite som att de gränsar in på modeklocka? Vad är gängse uppfattning här på forumet? Snygg klocka dock!
B&R var riktigt snygg! Har mest sett deras fyrkantiga klockor, och de här runda har jag tyckt var lite för generiska. Men den här GMTn var bra. Det är lite det här som gör att jag fastnat för gmt också. En ganska ordinär klocka kan bli riktigt bra med den där extra handen i kontrastfärg, samt ge en väldigt användbar funktion.

Men känns inte Mont Blanc lite som att de gränsar in på modeklocka? Vad är gängse uppfattning här på forumet? Snygg klocka dock!
B&R var riktigt snygg! Har mest sett deras fyrkantiga klockor, och de här runda har jag tyckt var lite för generiska. Men den här GMTn var bra. Det är lite det här som gör att jag fastnat för gmt också. En ganska ordinär klocka kan bli riktigt bra med den där extra handen i kontrastfärg, samt ge en väldigt användbar funktion.

Tycker MB är en klocka med klassiska designelement.

De enklare Montblanc har väl inget superspännande på insidan men tycker absolut de står på egna ben som klockmärke.

De kan när de vill
545B9CC0-6E07-4DA5-900F-C2986E0C98BC.jpeg

Mont Blanc har väl bara gjort klockor i en 25-30 år men är helt seriösa. Norqain är ett annat nytt märke med en riktigt seriös satsning och har en GMT med samma urverk som Tudor. Varumärket är A och O när det handlar om att kränga lite dyrare klockor och i prisklassen Longines/Tudor är det väl rätt tufft. Intressant lösning på 1858 GMT med röd färg som flyttar sig mellan fönster isf en traditionell GMT-visare
w2500.jpg

Kan rekommendera Christopher Ward C65 Aquitaine GMT. Gillar allt med min!🙂
Trevliga färger, snygg boettform, läcker lume, fin form på vridringsinlägget, rätt placering av datum, bra storlek och stabil länk med snabbmikrojustering.
Är 12.7 mm hög men smiter under skjortmanschetten, mycket tack vare boettformen. Funkar också på gummi men gör sig även bra i snö!❄️
Finns i tråkigare färgschema om man är sån, och i fler roliga färger om man klarar sig utan GMT.
Christopher Ward har också 60 dagars fri retur, så du har chansen att testa den innan du slutligen bestämmer dig.
20220909_075352-1-jpg.2240636
cwl-jpg.2240637

C65-41AGM2-S0KK0-VK_Picture_7.jpg

20230414_100947-0-jpg.2293300
3167696722030019823-gif.2254427

Christopher-Ward-C65-Aquitaine-collection-2.jpg

Kan rekommendera Christopher Ward C65 Aquitaine GMT. Gillar allt med min!🙂
Trevliga färger, snygg boettform, läcker lume, fin form på vridringsinlägget, rätt placering av datum, bra storlek och stabil länk med snabbmikrojustering.
Är 12.7 mm hög men smiter under skjortmanschetten, mycket tack vare boettformen. Funkar också på gummi men gör sig även bra i snö!❄️
Finns i tråkigare färgschema om man är sån, och i fler roliga färger om man klarar sig utan GMT.
Christopher Ward har också 60 dagars fri retur, så du har chansen att testa den innan du slutligen bestämmer dig.
20220909_075352-1-jpg.2240636
cwl-jpg.2240637

C65-41AGM2-S0KK0-VK_Picture_7.jpg

20230414_100947-0-jpg.2293300
3167696722030019823-gif.2254427

Christopher-Ward-C65-Aquitaine-collection-2.jpg
Har fått fler tips om den här och har kollat ganska mycket på den nu. Alltså, den här klockar är ju var SS Worldtimer borde ha varit
Hepp!

Screenshot_20230625-200650.jpg

Bara att fråga här eller tagga mig i CW-tråden om du undrar ngt!
Nu har jag kollar ganska mycket på de här Christopher Ward. Alltså, den här klockan, C63 Sealander GMT, är ju vad SS Worldtimer borde vara. Ok, att den är lite mycket Expl2, men det är ju en vit SS WT också. Men CW har bättre storlek, bättre färg, bättre visare, bättre typsnitt på ringen - till halva priset.
Ja, jag skrev tidigare att jag tyckte SS såg bra ut på pappret, men inte längre.
Tankarna går nog nu i att klippa något billigt och (typ den här CW) och försöka klippa en Black Bay eller Grand Seiko (som jag också gillar skarpt) i framtiden. Men har nog definitivt lämnat Sjöö Sandström bakom mig.

Tillbaka
Topp