• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

"Goodguy's" och "badguy's"

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Gör en liten sammanställning, vad jag kommer på nu.

Köpt av:
Pulpen
Oskarponken
Bomier

Sålt till:
Martinhook
OlofB

Samtliga good guys.

Köpt av aosehus.
Affären i sig gick bra, men skulle dock gärna sett en något mer kritisk beskrivning av skicket för att inte behöva känna någon som helst missnöjdhet.

Har köpt en Rolex av Miguel A (vet ej vad han har för nick här). Mycket smidig affär. Bra kommunikation via såväl telefon, sms och e-post. Snabb leverans av precis det som utlovades. Kan varmt rekommendera att handla av honom.

Jag återgäldar det fina omnämnandet, SimonML är både trevlig och snabb. Från inledande PM (Sön) till klockan i handen (tis) = jätte snabbt.
Klockan var i perfekt skick!

aosehus = good guy! God kommunikasjon og effektiv handel, som nå gjør at jeg sitter med en Longines Legend Diver på armen. Klokken er så godt som nyskick, akkurat som lovet.

Hej alla!
Lägger upp ett gammalt inlägg från förra året som tidigare publicerats på TTT. det är om en blåsning jag gick på, och beskriver ganska väl hur jag tog mig ur det, och vilket jobb det krävde för att få PayPal att återbetala pengarna för det jag beställt, men aldrig fick.
Kanske kan det hjälpa någon som hamnar i samma situation.

Del 1: Vad som hände (april 2012):
En riktigt tråkig historia:
Hittade en klocka på Timezone (US) som verkade lovande. Slog inte till direkt, utan väntade riktigt länge och kollade säljaren så bra jag kunde (via t ex Watchnet.com). Bestämde mig, kontaktade säljaren och kom överens om ett pris (+ 55 000 SEK). Betalade via Paypal (kreditkort kopplat) innan påsk.
Han skulle skicka försäkrat och med Express den 10/4, men inget trackingnummer kom.... Efter många arga mail från mig hörde han av sig den 11/4 med dåliga ursäkter och faktisk med ett trackingnummer som gick att spåra. Idag levererades paketet äntligen...men i paketet fanns inte klockan jag trodde jag köpt, utan 4 andra skräpklockor av ett uppskattat sammanlagt värde av max 1 USD! *F***n...trodde inte det var sant!
Nu började allt jagande med att försöka få tillbaka pengarna, så sagt och gjort så ringde jag PayPal (mailade säljaren först med krav på omedelbar återbetalning) och öppnade en dispute, och eskalerade den direkt till ett Claim. Ringde därefter polisen i Sverige och gjorde en anmälan om bedrägeri, för att sedan även ringa Polisen i UK för en anmälan där med. Sedan till banken för anmäla bedrägeriet för kreditkortsföretaget.
Viss förhoppning finns att få tillbaka pengarna via Paypal eller kreditkortsföretaget, men jag får nog inget besked förrän om ca 10 dagar. Undrar hur det ska gå att sova under den tiden...? Dealen verkade bra...men inte för bra för att vara sann...så inga stora varningsklockor ringde...vilket jag djupt ångrar nu!
Data på säljaren (kanske stämmer...kanske inte...) Säljaren kallade sig Justin Hancock och hade TZ nick "JustinTime70". Uppgiven e-postadress var [email protected]. Uppgiven adress i Nottinghamshire i England. Kanske kan det här i alla fall hindra någon annan stackare från att göra affärer med samma person.
Mvh
Michael

Del 2: Arbetet med att få pengar tillbaka från PayPal (Maj 2012):

Uppdatering av tidigare post ”Precis blivit blåst på en klocka”.

Har nu ÄNTLIGEN kommit till en lösning på problemet (för er som inte kommer ihåg så blev jag blåst på en klocka som betalats med PayPal).

PayPal har avgjort den dispute jag anmälde i samband med att jag inte fick det jag beställt till min fördel. De har också återbetalat hela beloppet till mitt konto! :)
Så j**la skönt det var att få det beskedet!!
Det satt långt inne dock. Att diskutera med PayPal är nästan ett heltidsjobb, och all information de vill ha skall skickas in inom mycket kort tid.
Efter det att jag, via PayPal, fått information om att säljaren menade att han inte gjort något fel började jag sätta samman ett dokument till PayPal innehållande en detaljerad förklaring till vad hänt inklusive bilder och komplett ed alla emails i tidsordning mellan mig och säljaren.
Det blev ett låååångt dokument på 18 A4.
Till det bifogade jag polisanmälan från Sverige och från UK.
Det dröjde ca 5 dagar innan PayPal hörde av sig och meddelade att det var ett bra dokument, men att det inte kunde gälla eftersom de måste ha en stämplad och underskriven polisrapport från Sverige – inom 3 dagar…annars skulle min dispute stängas (kan lägga till att det här var på en fredag)!
Polisanmälan hade jag gjort via telefon och fått en kopia hemskickad via post (eftersom det tydligen är så processen ser ut), så den var ju inte stämplad och underskriven.
Sagt och gjort, bara att bege sig till den lokala polisstationen och försöka på ut en stämplad och signerad kopia av anmälan (tur att man arbetar hemifrån ibland…annars hade det aldrig fungerat).
Fick bra hjälp hos polisen, och kunde scanna och skicka in anmälan inom given tid till PayPal.
Sen var det bara att vänta igen…
Och så förra veckan kom ett mail från PyPal om att de nu beslutat till min fördel och att jag skulle få tillbaka det jag betalat! J
Inom 5 dagar fanns pengarna på kontot, och jag är en erfarenhet rikare (en som jag dock mycket gärna skulle sluppit).
Slutsats:
Jag har handlat online tidigare, men kommer att vara än mer noggrann med kontroll av säljare fortsättningsvis. Om möjligt kommer jag att resa till säljaren för att se och hämta varan personligen.
Betalar man med PayPal och får problem, måste man vara inriktad på att det tar mycket tid och resurser i anspråk för att tillgodose alla krav på information som PayPal kräver in.
Mvh
Michael

Kanske kan den här historien bidra med hjälp till någon som hamnat i samma eller liknande situation.
Den outar i alla fall säljaren JustinTime70 (Justin Hancock) från UK om han försöker samma sak igen!

Materialet finns även publicerat på TTT och Watchnet.

Mvh
Michael

Hej alla!
Lägger upp ett gammalt inlägg från förra året som tidigare publicerats på TTT. det är om en blåsning jag gick på, och beskriver ganska väl hur jag tog mig ur det, och vilket jobb det krävde för att få PayPal att återbetala pengarna för det jag beställt, men aldrig fick.
Kanske kan det hjälpa någon som hamnar i samma situation.

...

Tack för infon - skönt att det löste sig till slut!

Orup ska man tydligen inte göra affärer med, efter hans uttalande om att det är ok att undanhålla saker och att inte berätta ett känt fel är inte samma sak som att ljuga.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp