TheLaughingMan
Basic
Förutom att jag är en klocknerd är jag också sjukligt intresserad av att röra mig på allsköns sätt. Hittills har dessa två sjukdomstillstånd levt separata liv, men jag har nu bestämt mig för att seriöst testa att faktiskt bära en riktig ultrasportklocka till vardags, så att den ska kunna mäta varje liten rörelse i det oändliga. Det handlar om en Fenix 5, Garmins senaste handledsapparat fullastad med mätare av alla de slag. Problemet är att den estetiskt inte lever upp till den nivå av skönhet jag vant mig 'ens' med min Seiko Marinemaster, vilket med sina 44 mm är den hittills mest bulliga klocka i min ägo.
Såhär ser Fenix 5:an typiskt ut (47 mm diameter):
Som ni kan förstå behöver jag hjälp med att pimpa upp klockan. Det finns två saker att 'pimpa' här: armbandet och urtavlan.
1) Armband: Det snyggaste 'officiella' armbandet som Garmin säljer till modellen är helt klart denna:
Jag älskar brunt läder, så det är helt klart rätt håll för mig. Men kanske finns det ännu grövre varianter som passar den (i min värld) enorma modellen bättre? Eller helt andra förslag. What say you?
2) Urtavla: De 240 x 240 pixlarna står den resursstarke fritt att blanda som hen vill, så här är fältet fritt i princip. Kanske för fritt. Men frihet är ju härligt: vilken urtavla skulle ni personligen välja till ett sånthär monster? Gärna i kombo med (1) ovan, förstås.
Såhär ser Fenix 5:an typiskt ut (47 mm diameter):

Som ni kan förstå behöver jag hjälp med att pimpa upp klockan. Det finns två saker att 'pimpa' här: armbandet och urtavlan.
1) Armband: Det snyggaste 'officiella' armbandet som Garmin säljer till modellen är helt klart denna:

Jag älskar brunt läder, så det är helt klart rätt håll för mig. Men kanske finns det ännu grövre varianter som passar den (i min värld) enorma modellen bättre? Eller helt andra förslag. What say you?
2) Urtavla: De 240 x 240 pixlarna står den resursstarke fritt att blanda som hen vill, så här är fältet fritt i princip. Kanske för fritt. Men frihet är ju härligt: vilken urtavla skulle ni personligen välja till ett sånthär monster? Gärna i kombo med (1) ovan, förstås.