• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Grand Seiko Diver 200m Spring Drive SBGA029

Chrisse

Patek
2-Faktor
Tycker inte om när sådana här viktiga saker inte får sin förklaring.


Sant, kan bara svara på det med fabriker. Idag finns bara en fabrik som gör GS (så vitt jag vet)
Och huruvida de är översexuella eller ej, vet jag inte. Tror det är lite som ett Rorschachtest, blir lite vad åskådaren vill se i det. Så säger du att det är sexuellt för dig så... :)
 

alex_c

Cartier
2-Faktor
Ytterligare en trevlig recension och väldigt tjusig klocka. Som redan konstaterats är väl Seiko som märke väldigt 'diskret' och vad GS är är det nog få som känner till så vida man inte är klockintresserad. Ändå tycker jag man ser på finishen vi gått några klasser upp. Måste fråga om du det händer att du får kommentarer om klockan. Kanske något i stil med 'Oh, snygg klocka, vad är det för något? Awww... jaså en Seiko...' - typ? Hur som helst, detta skapade sug :)
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Ytterligare en trevlig recension och väldigt tjusig klocka. Som redan konstaterats är väl Seiko som märke väldigt 'diskret' och vad GS är är det nog få som känner till så vida man inte är klockintresserad. Ändå tycker jag man ser på finishen vi gått några klasser upp. Måste fråga om du det händer att du får kommentarer om klockan. Kanske något i stil med 'Oh, snygg klocka, vad är det för något? Awww... jaså en Seiko...' - typ? Hur som helst, detta skapade sug :)


Tack!

Vad gäller detaljer och känsla har jag bara känt samma i min Patek.
Tex Rolex, JLC etc erbjuder en annan känsla, en genuin robust känsla, men aldrig lika "fin".

Det är nått med GS jag inte kan sätta fingret på riktigt.

De jag visat klockan för brukar bli lite förvånade när det står "Seiko" på urtavlan.
Tycker det är charmigt med en relativt dyr och fin klocka som är inkognito
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Favorit GS dykaren, ska äga en någon vacker dag.
Visst har du en nu också, fast i titan? Chrisse

Stämmer

ImageUploadedByTapatalk1427965941.759125.jpg
 

alex_c

Cartier
2-Faktor
Tack!

Vad gäller detaljer och känsla har jag bara känt samma i min Patek.
Tex Rolex, JLC etc erbjuder en annan känsla, en genuin robust känsla, men aldrig lika "fin".

Det är nått med GS jag inte kan sätta fingret på riktigt.

De jag visat klockan för brukar bli lite förvånade när det står "Seiko" på urtavlan.
Tycker det är charmigt med en relativt dyr och fin klocka som är inkognito

Inte dumt. Jag tror inte jag sett en enda person med en GS utanför Japan. Synd på sitt sätt men härligt exklusivt!
 

Bosse

Friends of KS
Sant, kan bara svara på det med fabriker. Idag finns bara en fabrik som gör GS (så vitt jag vet)
Och huruvida de är översexuella eller ej, vet jag inte. Tror det är lite som ett Rorschachtest, blir lite vad åskådaren vill se i det. Så säger du att det är sexuellt för dig så... :)

Hej

Har varit i bortistan, men lite från vänster: 2 tillverkningar (inte fabriker) en i norra delen (Morioka) som gör mekaniska (9S) GS, och en nordväst om Tokyo som gör Spring Drive och GS quartz (Epson något) men din beskrivning av känsla och detaljer håller jag helt med om, jag har "pillat" på det mesta och inte hittat alternativ under 100K som är min "gräns" i dagsläget.

//Bosse
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Grym recension! Kul med bra närbilder osv. GS är riktigt häftigt märkte tycker jag, i EU går det ju under radarn men otroligt välbyggda
 

Lillyalla

Breitling
Otroligt välgjorda o foton som är grymma. Har börjat växla över till Seiko ,fick hem skx700 igår, helnöjd och senare i veckan anländer min första GS!!! Spring drive gmt, sbge005... När jag ätit tillräckligt med gröt en tid så hoppas jag på en syster Hi Beat 36000. Klockfeber finns det inte mkt bot för....behövs inte heller, skulle vägra...
 

StoneCold

Omega
Trevlig recension! Bra bilder och text. Man blir ju inte mindre sugen på ett klockinköp när man läser recensioner som denna.
 

-RI-

Patek
2-Faktor
Denna recension är en av anledningarna till mitt köp av denna vackra klocka. Tackar ödmjukast för bra info samt fina och framhävande bilder!
 
Minut och sekundvisaren har ju klassisk Seikoform:
552233d1320750100-college-student-looking-classy-yet-correctly-priced-watch-skx0075wu.jpg


Även timvisaren har ju klassisk seikoform även om den är moderniserad. Jag kan dock tycka att proportionerna är lite udda och att sekundvisaren borde varit helblank med en stängd topp.
Någon bättre vetande som kan elaborera tankar kring lumen på "fel/motsatt" sida av sekundvisaren hos denna GS?
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Mycket trevlig läsning och fina bilder :)
En personlig reflektion ikring pris på GS vs tex Rolex är att jag tycker det är helt fel att kalla GS prisvärda när man istället ständigt borde påpeka att andra är överprisade. Om man kan ha en liten studio och göra små upplagor till mycket hög kvalité och samtidigt inte ta mer betalt än man gör, då MÅSTE andra vara överprisade (även om man gör allt inhouse och på det viset kan hålla kostnader nere). För nog gör dom vinst även hos GS...
Men, fet dinka och bra recension :)
 

linus84

Omega
Ok, på riktigt jag är ny här och är verkligen ingen clown! Folk skriver bra recension och det är ok? Men skriver jag riktigt fet vilket jag tkr så är det spamm? Nu bråkar jag inte men vill verkligen veta hur det funkar här? Sen att kalla folk för clown innan du vet vem jag är är bara riktigt oförskämt! Jag är en klocknörd som alla andra här med både en sub en Speedy o diverse andra klockor... borde kanske vara trevligare attityd mot nya eller rätta oss nya ist för att säga glåpord?
Allt detta skrivet vänligt. Mvh Linus
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Ok, på riktigt jag är ny här och är verkligen ingen clown! Folk skriver bra recension och det är ok? Men skriver jag riktigt fet vilket jag tkr så är det spamm? Nu bråkar jag inte men vill verkligen veta hur det funkar här? Sen att kalla folk för clown innan du vet vem jag är är bara riktigt oförskämt! Jag är en klocknörd som alla andra här med både en sub en Speedy o diverse andra klockor... borde kanske vara trevligare attityd mot nya eller rätta oss nya ist för att säga glåpord?
Allt detta skrivet vänligt. Mvh Linus

Ett vanligt förekommande bland nya medlemmar är just att gå in och skriva ex: snygg, fet, härligt, bra, snygg, fet. I diverse trådar. Enbart för att komma upp i postcount och kunna annonsera diverse. Alltså spamma! Dina inlägg följde lite utav detta spår då du hade flera inlägg i flera trådar med enbart få ord, om ens fler än ett!

Om så nu inte är fallet, ber jag om ursäkt och välkomnar dig :)
 

linus84

Omega
Ok jag förstår, jag ska absolut formulera mig lite mer och inte så fåordigt.
Var inte meningen att spamma.
Det är lugnt och tack för att du ber om ursäkt, det uppskattas
Ha nu en fin dag .
Mvh
 

redrum_

Breitling
Ursäkta då jag är ny till denna världen, blev väldigt intresserad av just den här klockan men verkar inte finnas jättemånga ute på marknaden. Tillverkades dem i begränsad upplaga eller kan man hitta dem nya i butik?
 
Topp