• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Grand seiko priser

nöt

Guld
2-Faktor
Fan vad jag är trött på att se grand seiko överallt. Varenda klockblog, fulla instagram, fulla Youtube, dyra som fan, stora som fan, tjocka som fan, hajpade som fan, 99% re-issues, dressare lika stora som andras dykare, dykare stora som surfplattor, antar att Japaner har stora handleder.
Natti natti

@nöt
43C53C72-9E31-4B36-BD8D-2D90CCF74547.jpeg
väldigt mkt seiko hajp nu. Allt ser likadant ut som förut?

Haha ja till slut svämmar det över :)
Håller med om det som rubriken nämnde men som inte kom med i inlägget, prisutvecklingen känns ju lite sådär...

Fan vad jag är trött på att se grand seiko överallt. Varenda klockblog, fulla instagram, fulla Youtube, dyra som fan, stora som fan, tjocka som fan, hajpade som fan, 99% re-issues, dressare lika stora som andras dykare, dykare stora som surfplattor, antar att Japaner har stora handleder.
Natti natti
Grand Seiko for president min vän.

Det stämmer inte alls att japaner har stora handleder!!!!!!!!!!!!!!!!!!!. Jag har köpt klocka i Japan och nämnt för försäljaren "jag har ju rätt små handleder" vilket försäljaren skrockade och skakade på huvudet åt medan han tog en titt på sina egna.

De var ännu mindre!

Natti natti
Fan vad jag är trött på att se Rolex överallt. Varenda klockblog, fulla instagram, fulla Youtube, dyra som fan, väntetid som fan, tråkiga som fan, hajpade som fan, 99% oförändrad design, dressare lika tråkiga som "på spåret", dykare lika dyra som andras villor, självbild lika stor som Trump. Antar att ägarna har små händer.
;)

Fan vad jag är trött på att se Rolex överallt. Varenda klockblog, fulla instagram, fulla Youtube, dyra som fan, väntetid som fan, tråkiga som fan, hajpade som fan, 99% oförändrad design, dressare lika tråkiga som "på spåret", dykare lika dyra som andras villor, självbild lika stor som Trump. Antar att ägarna har små händer.
;)
Om vi nu ska prata just Rolex så tar vi Daydate som exempel. Billigare än Grand Seikos motsvarigheter och ingen vänterid vad jag vet.
Rolex dykare är lika stor som GS time only klockor, så lite fel där med.
:)

Om vi nu ska prata just Rolex så tar vi Daydate som exempel. Billigare än Grand Seikos motsvarigheter och ingen vänterid vad jag vet.
Rolex dykare är lika stor som GS time only klockor, så lite fel där med.
:)
Hallå, det är fredag. Får man inte skoja till det eller? ;)

Jag gillar inte klockor från Kina. Föredrar tyska Rolex. Ljungans svenska ur är väl det hjärtat klappar hårdast för (slarvigt översatt till Junghans på internationella urtavlor).

Frisk fläkt detta. Jag gillar deras dykare men det är fan så dyrt, lyckligtvis så blir de ju billiga på andrahandsmarknaden men det gör ju också att man inte riktigt vågar köpa nya. Detta har säkert diskuterats hundra gånger i andra trådar.

Just den på bilden är 5722-9970 vilket är den som Toshiba köpte till sina medarbetare för lång och trogen tjänst.
Bara boettlocket som skiljer mot en vanlig 5722-9990.
Se mer på sida 5 i Vintagedubbeln! tråden.
Jag vill tro att det blev ett syftningsfel, Strider ville förstås veta hänvisningen till ölkommentaren.

Det finns många fina referenser på nätet gällande hur bra öl är för folkhälsan.
Här till exempel:
upload_2020-3-6_12-58-8.png

Jag tror det sistnämnda hänvisar till att det är bra mot artilleri attacker från corona virus på nåt sätt.
;)

Fantastisk tråd för övrigt
Trevlig fredag :)

Jag vill tro att det blev ett syftningsfel, Strider ville förstås veta hänvisningen till ölkommentaren.

Det finns många fina referenser på nätet gällande hur bra öl är för folkhälsan.
Här till exempel:
upload_2020-3-6_12-58-8.png

Jag tror det sistnämnda hänvisar till att det är bra mot artilleri attacker från corona virus på nåt sätt.
;)

Fantastisk tråd för övrigt
Trevlig fredag :)

Attans, ligger ju 8 timmar före så har redan tagit flera öl för hälsan, den goda hårväxten och känner mig rätt snygg men kanske en aning förvirrad ochså efter en hel veckas arbete.
Biran ifråga har jag inte något nummer på, kanske GK33IPA?

Föredra dock Heartland, hederlig pilsner.

49625841143_cec0915fd9_c.jpg

Tillbaka
Topp