• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gruppköp Certina DS PH200

NRE

Vacheron
2-Faktor
Har fått ett visst sug efter en DS PH200 men är osäker på storleken, någon som har erfarenhet av båda får gärna svara på hur den bärs jämfört med Seikos turtle-reissues? Känner att jag själv kommer undan med en sådan, men större hade nog tippat över i kaffefats-känsla på handleden.
Jag har haft båda och upplever Certinan som betydligt nättare och mindre på handleden. Turtlen känns fläskigare (vilket inte behöver vara fel). Nu gillar jag iofs inte turtle men jag gillar större klockor (40-44 mm). Jag bar min på mesh och canvas mest.
 

ajvar

Rolex
2-Faktor
Ni andra verkar jo endå har en rimlig nivå på tidshållningen. Min ligger på +14.2s just nu vilket känns lite meehh..
 

mega

Rolex
Idag dök jag ända ner till botten med DS:n.
Vi blev kvar och tältade på en ö över natten, ganska sent så påpekar sonen att min klocka lyser väldigt mycket :)
Bra lume på denna.
c.jpg
 

JacquesCosteau

Panerai
2-Faktor
Har det gjorts några AM-länkar till DS PH200M som inte är mesh? Tror t.e.x den hade varit schysst på ett inte alltför fläskigt oyster med passande ändlänkar.
 
Topp