• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

GTG live

PierreS

Cartier
Tack för en riktigt najs kväll med fantastisk uppslutning!
Superkul att träffa så många likasinnade och få ett ansikte på några "nick" man inte träffat förr :)
Till forumets grundare och kämpar som ser till att trivselfaktorn är hög:
Keep up the good work!!!

@ Pappi. Grymt rapporterat!!!!
 

Pappi

Bib Fortuna
2-Faktor
Stort tack till Masterkiller och Ricrob som fixade till denna episka (ja, det finns inte något annat ord) GTG. Ja, det var förstås inte enbart Masterkiller som gjorde det, utan också alla deltagande klockentusiaster - stort tack till er också!
 
Såg trevlig ut. Kul med så mycket bilder.

Ingen som tänkte tanken att några "banditer" kunnat ta sig dit och be alla räcka över sina dyrgripar?

Som att besöka en välsorterad klockbutik med enbart friterad banan som säkerhet =)
 

Pappi

Bib Fortuna
2-Faktor
San Gennaro skrev:
Såg trevlig ut. Kul med så mycket bilder.

Ingen som tänkte tanken att några "banditer" kunnat ta sig dit och be alla räcka över sina dyrgripar?

Som att besöka en välsorterad klockbutik med enbart friterad banan som säkerhet =)

Ohh, där var en del tjockisar som skulle ha kunnat sätta sig på vilken bandit som helst :lol:
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Pappikjolo skrev:
San Gennaro skrev:
Såg trevlig ut. Kul med så mycket bilder.

Ingen som tänkte tanken att några "banditer" kunnat ta sig dit och be alla räcka över sina dyrgripar?

Som att besöka en välsorterad klockbutik med enbart friterad banan som säkerhet =)

Ohh, där var en del tjockisar som skulle ha kunnat sätta sig på vilken bandit som helst :lol:

Och en och annan gammal flottare som kan svinga en näve!
 

John R

Panerai
Som vanligt grymt trevligt!

Suget efter en vit rolex exp II blev stort efter denna kväll. Fan ta dig David! ;-)

/ John R
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Tack för superGTG! Väldigt trevligt att träffa alla dårar ;) Tack till alla er, som lät mig fingra på alla coola dinkor, och speciellt tack till Masterkiller och Ricrob för bra styrt! Några dassiga bilder på hur KS "ägde" kinan...

20121211_194005.jpg


20121211_194040.jpg
 

jabla

Sarlacc
Tack för en trevlig rapportering!
Synd att man bor så långt bort. Vi kanske skulle satsa på en Skånsk GTG efter alla helger?
 

David

Bödeln
Äntligen framme, det är ohämmat slagsmål på vägarna.

Riktigt schysst tillställning, kul med då många nya ansikten! Stort tack till alla som roddat!
 
FAAAAAAAN vilken GTG !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Silllstryparna i GBG -ta lärdom, igår visade Stockholm var skåpet ska stå ;) .....

Skämt åsidå, så måste jag tacka alla som var där och gjorde vår sista GTG för 2012 till vad den var, en fullträff...

Tror vi räknade in ca 36 personer totalt kanske fler och det måste ju anses som grymt en snöig tisdag på en liten undangömd Kinakrog på holmen....

Riktigt kul att se så många nya ansikten och att alltid trevligt att träffa 'The Ususual Supects' igen och vilken stämning, överallt minglade folk runt, det låg klockor i högar på borden och ingen brydde sig, man satte sig ner och snackade lite och passade på att kolla dinkorna, visste inte var min B&R var hälften av tiden men vad gjorde det, vi är ju ett skönt gäng och ingen behöver känna sig orolig att någonting ska försvinna - Top Notch...

Lite bilder är alltid kul och måste ge en eloge till Pappikjolo för live uppdateringarna under kvällen, här kommer några av mina bilder...

Börjar med två glada forumägare som passade på att dela ut diverse priser...
A6A1E30D-29A8-4053-B09B-ABC5D1E413AD-352-000000CC1BD79F22.jpg


Tableshot, rätt tidigt så alla dinkor var inte med....
EB3831AF-A205-4CF8-9661-BC04B5A422D6-352-000000CC03169BD2.jpg


Lite mingel...
8223DDB4-1D30-461F-91C0-6A67BA78146C-352-000000CC3DC6BB81.jpg


867770B1-B3F3-4614-AC20-C6FBCB91990D-352-000000CC2CBAED6E.jpg


The star of the show, Gentas överjävliga Patek...
CFE8F451-8BA7-4FB7-96F5-7C95B8B07136-352-000000CBDD5CA563.jpg


E57F9E9D-D8E1-4D15-97F3-7FCC3BA3EDDC-352-000000CBD15B1687.jpg


Vår servitris, som ensam skötte allt och bjöd ett riktigt trevligt bemötande och helt klart sa att det var största kvällen i Kim Hua's historia...
56D7AD63-F2FD-4B0B-A276-4A64CC0EDDF9-352-000000CC276D171A.jpg


Mingel igen...
C3A7D5DD-7531-47C1-B570-CA5F7F06780C-352-000000CC21C3DFC8.jpg


19130F96-8B2E-4F4B-BE5A-A4A113264EE4-352-000000CC0C7305E6.jpg


EBA36AB3-4C5D-480D-AE7F-C19E44C136BF-352-000000CC120F0A84.jpg


Får se om vi kan slå den här GTGn under 2013....för det kommer fler...

Over and out...
 
Tack alla för en otroligt trevlig gtg och ett extra tack till Denke, som gled in som en Colombiansk drug lord och erbjöd billiga fixar!
Så ny sitter ett nyförvärv på armen! :mrgreen:

Mvh
Anders P
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vilken kväll!

Ett jättetack och en jätteeloge till ALLA som bidrog till att skapa en EPISK GTG!

Ett särskilt omnämnande vill jag chippa in till Jonas (urmakare på Rob E) som i sann MacGyver-anda byte insert på min GMT med en servett, en matkniv och en stekpincett (okej, jag ljög om stekpincetten, det var en swiss army knife, men det blir bättre storytelling om vi säger att det var en stekpincett...)

En höjdare! :mrgreen:
 

hans

Petrus Kenicius
Kul att se och läsa att ni hade en trevlig kväll. Mäktigt! @Masterkiller: Det är inte storleken som räknas! ;)
 

jakob.dala

Oo=v=oO
2-Faktor
Tack för en väldans trevlig tillställning!
Det enda jobbiga är ju att gå därifrån och inse att man saknar vissa klockor inom klockkooperativet.
Vet att det kommer att sluta dyrt ; )
J.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Denke skrev:
Vilken kväll!

Ett jättetack och en jätteeloge till ALLA som bidrog till att skapa en EPISK GTG!

Ett särskilt omnämnande vill jag chippa in till Jonas (urmakare på Rob E) som i sann MacGyver-anda byte insert på min GMT med en servett, en matkniv och en stekpincett (okej, jag ljög om stekpincetten, det var en swiss army knife, men det blir bättre storytelling om vi säger att det var en stekpincett...)

En höjdare! :mrgreen:

Haha, låter helgrymt snacka om partytrick :geek:
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Ser ju grymt ut. Hade jag inte haft tentaplugg hade jag något svängt förbi, blev sugen att testa någon gång? Hade ni abonnerat hela lokalen eller drog ni bara dit oannonserat och beställde 40 st fyra små rätter? :D
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
easy rider skrev:
Ser ju grymt ut. Hade jag inte haft tentaplugg hade jag något svängt förbi, blev sugen att testa någon gång? Hade ni abonnerat hela lokalen eller drog ni bara dit oannonserat och beställde 40 st fyra små rätter? :D

Vi kan väl säga så här: deras räkchips är slut. Jätteslut. :mrgreen:
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Grymt event! Synd att jag var på ferie... O kul för kim hua som är ett superställe, trevliga, billiga o hög kvalitet... lite som Universal Geneve om man tänker på det... :)
 

David

Bödeln
jakob.dala skrev:
Det enda jobbiga är ju att gå därifrån och inse att man saknar vissa klockor inom klockkooperativet.

Ja, illa är det.

Det har än en gång blivit påmind om att det är tydligt att jag behöver en 5512/5513/5514/5517/1680, tack finnirgens.

Ploprof, som jag alltid tyckt varit en cool klocka men inget för mig, har seglat upp på radarn.

Har aldrig varit överdrivet intresserad av AP, men någon modell kan nog tänkas platsa på topp-10 nu.

Missade för övrigt dig helt, hade ju med ett objektiv för dig att kika på.
 

pulpen

Cartier
2-Faktor
Ser verkligen ut som att man missade något. Otroligt bra uppslutning. Imponerande!

Tackar också för bra reportage, och imponerande antal bilder..... :)
 

Rossi

Rolex
2-Faktor
Vad kan jag säga? Började med två glas i bistron på vägen upp. Fortsatte hos min kusin och vid femdraget var jag för blaskig. Just kommit hem och känns väl sådär...
 
Topp