• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gucci klockor

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Vet inte men mannen som gjorde Gucci-klockorna till vad de är är mannen som tidigare ägde Corum. Så chansen är att det inte sitter vilket skit som helst i klockorna.
Tänkte på att de ingår i Kering group som även äger Ulysse Nardin, Girard Perregaux, Boucheron osv. Sedan tycker jag inte de ser så bra ut men att bara spy ur sig saker hjälper ingen.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Tänkte på att de ingår i Kering group som även äger Ulysse Nardin, Girard Perregaux, Boucheron osv. Sedan tycker jag inte de ser så bra ut men att bara spy ur sig saker hjälper ingen.

Säga vad man vill men 15 år tillbaka var inte Gucci billigt, de låg i paritet med Omega. Var de ligger idag vet jag inte. Men att håna och utgå från att de är skit är lite obildat.. Jag gav min dåvarande sambo en Gucciklocka 1999, den kostade nästan 10 tkr, då kostade en Seamaster 13400 kr och då talar vi om den automatiska. Tyvärr tror folk i gemen att ett designföretag eller smyckertillverkare per definition har usla klockor.. Lite vet de..
 

Roffe

Panerai
2-Faktor
Lyfter den här tråden. @Aurum och @Ministern som verkar ha lite koll i alla fall. Har via mitt jobb fått erbjudande om guccis utbud av klockor till ett väldigt förmånligt pris. Det ryckte till väldigt mycket i köptarmen när jag såg just denna modell. Vi hade leverantör på besök som visade upp lite nyheter. Det är ju ETA, safirglas och 200m så kattskit kan det ju i alla fall inte vara. Tycker ni det är dumt att köra? Frågan i sig handlar om denna modell, oklart ännu vilken färg det i så fall blir.

https://www.gucci.com/se/en_gb/pr/g...listName=RecentlyViewedGlobalProductComponent

https://www.gucci.com/se/en_gb/pr/g...listName=RecentlyViewedGlobalProductComponent
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Lyfter den här tråden. @Aurum och @Ministern som verkar ha lite koll i alla fall. Har via mitt jobb fått erbjudande om guccis utbud av klockor till ett väldigt förmånligt pris. Det ryckte till väldigt mycket i köptarmen när jag såg just denna modell. Vi hade leverantör på besök som visade upp lite nyheter. Det är ju ETA, safirglas och 200m så kattskit kan det ju i alla fall inte vara. Tycker ni det är dumt att köra? Frågan i sig handlar om denna modell, oklart ännu vilken färg det i så fall blir.

https://www.gucci.com/se/en_gb/pr/g...listName=RecentlyViewedGlobalProductComponent

https://www.gucci.com/se/en_gb/pr/g...listName=RecentlyViewedGlobalProductComponent
Gillar du dem och får bra rabatt hade iaf jag slagit till. Roligare än en Rolexsub och alltid retar det någon "klockexpert". Tiden man ondgjorde sig över parfymur borde vara över.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Lyfter den här tråden. @Aurum och @Ministern som verkar ha lite koll i alla fall. Har via mitt jobb fått erbjudande om guccis utbud av klockor till ett väldigt förmånligt pris. Det ryckte till väldigt mycket i köptarmen när jag såg just denna modell. Vi hade leverantör på besök som visade upp lite nyheter. Det är ju ETA, safirglas och 200m så kattskit kan det ju i alla fall inte vara. Tycker ni det är dumt att köra? Frågan i sig handlar om denna modell, oklart ännu vilken färg det i så fall blir.

https://www.gucci.com/se/en_gb/pr/g...listName=RecentlyViewedGlobalProductComponent

https://www.gucci.com/se/en_gb/pr/g...listName=RecentlyViewedGlobalProductComponent

jag tycker de var kul och skulle inte tveka

edit kört på röd
 

Roffe

Panerai
2-Faktor
Gillar du dem och får bra rabatt hade iaf jag slagit till. Roligare än en Rolexsub och alltid retar det någon "klockexpert". Tiden man ondgjorde sig över parfymur borde vara över.

jag tycker de var kul och skulle inte tveka
Tack för hjälpen båda två. Tänka bara höra om det var bra grejer inuti liksom, sedan vad annat folk tycker är väl sak samma! Kör på en grön, rött känns lite för mycket! :)
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Lyfter den här tråden. @Aurum och @Ministern som verkar ha lite koll i alla fall. Har via mitt jobb fått erbjudande om guccis utbud av klockor till ett väldigt förmånligt pris. Det ryckte till väldigt mycket i köptarmen när jag såg just denna modell. Vi hade leverantör på besök som visade upp lite nyheter. Det är ju ETA, safirglas och 200m så kattskit kan det ju i alla fall inte vara. Tycker ni det är dumt att köra? Frågan i sig handlar om denna modell, oklart ännu vilken färg det i så fall blir.

https://www.gucci.com/se/en_gb/pr/g...listName=RecentlyViewedGlobalProductComponent

https://www.gucci.com/se/en_gb/pr/g...listName=RecentlyViewedGlobalProductComponent


är sugen på en röd :)
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Tack för hjälpen båda två. Tänka bara höra om det var bra grejer inuti liksom, sedan vad annat folk tycker är väl sak samma! Kör på en grön, rött känns lite för mycket! :)

Gillar.

Finns bara i grön och röd? Samt på gummi? Vågar man fråga vad priset landar på? Nyfiken
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Tack för hjälpen båda två. Tänka bara höra om det var bra grejer inuti liksom, sedan vad annat folk tycker är väl sak samma! Kör på en grön, rött känns lite för mycket! :)
Vet inte hur deras tillverkning ser ut, men eta safir och 200m borde räcka rätt lång. Du fick ju fingra på dem själv så kändes de solida är det ett kul val. Hade också tagit grön av de två. Trevligt den även fanns i 40 mm. Ska bli kul att se lite riktiga bilder sedan!
 

Roffe

Panerai
2-Faktor
Vet inte hur deras tillverkning ser ut, men eta safir och 200m borde räcka rätt lång. Du fick ju fingra på dem själv så kändes de solida är det ett kul val. Hade också tagit grön av de två. Trevligt den även fanns i 40 mm. Ska bli kul att se lite riktiga bilder sedan!
Tänker så jag också! Dem kändes förvånansvärt bra faktiskt, var skeptisk till besöket (vi ska ta in dem i butik) men det var över förväntan!
 

Roffe

Panerai
2-Faktor
Ja, i 40mm modellen i alla fall. Finns svart men då i 45 och det ör för stort IMO.. Finns nog bara med gummi, ska kolla efter lunchen! ;) Pris till kund 930€ så landar ju runt 10k sek.
Diver gucci.jpg
 

Roffe

Panerai
2-Faktor
diver2.png

Dessa finns i kategorin "diver". De fyra första, grön röd svart gul är 40mm, resterande 45.
 

DB15

Panerai
Pledge Member
Bumpar tråden lite! ;)
178FACDF-4360-46F9-BE93-9B85092E46CC.jpeg

Är det bara jag här som är lite små förtjust i Guccis nya?! Modellen heter Grip iaf.
Gillar den på länk (speciellt den guldiga) men har lite svårt med att dom ska trycka på loggan överallt.
Den på läder ser bättre ut med ett litet enkelt ”Gucci” nere i hörnet men tyvärr så kommer den versionen inte på länk utan endast läder.
Priset är dock väldigt hög kan man tyckta då den går lös på runt 16k och tickar på kvartsverk, men det är Gucci och precis som många perfymare så är det ju märket som får den att skjuta upp priset.
Måste ändå säga att jag tycker det är en riktigt snygg klocka samt att det är väldigt kul att någon(?) äntligen släpper en jump hour-klocka. Andra mer väl etablerade märken bör ta efter då den ger en otroligt härlig vintage känsla, och tyvärr saknas dessa i det mer prisvärda alternativrunt 10-20k.
 

Moilis

Cartier
2-Faktor
Bumpar tråden lite! ;)
178FACDF-4360-46F9-BE93-9B85092E46CC.jpeg

Är det bara jag här som är lite små förtjust i Guccis nya?! Modellen heter Grip iaf.
Gillar den på länk (speciellt den guldiga) men har lite svårt med att dom ska trycka på loggan överallt.
Den på läder ser bättre ut med ett litet enkelt ”Gucci” nere i hörnet men tyvärr så kommer den versionen inte på länk utan endast läder.
Priset är dock väldigt hög kan man tyckta då den går lös på runt 16k och tickar på kvartsverk, men det är Gucci och precis som många perfymare så är det ju märket som får den att skjuta upp priset.
Måste ändå säga att jag tycker det är en riktigt snygg klocka samt att det är väldigt kul att någon(?) äntligen släpper en jump hour-klocka. Andra mer väl etablerade märken bör ta efter då den ger en otroligt härlig vintage känsla, och tyvärr saknas dessa i det mer prisvärda alternativrunt 10-20k.
Trevligt med att vågar släppa en design utanför vanliga parfym klockor.
 
Topp