• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gucci klockor

Bruset

Panerai
Bumpar tråden lite! ;)
178FACDF-4360-46F9-BE93-9B85092E46CC.jpeg

Är det bara jag här som är lite små förtjust i Guccis nya?! Modellen heter Grip iaf.
Gillar den på länk (speciellt den guldiga) men har lite svårt med att dom ska trycka på loggan överallt.
Den på läder ser bättre ut med ett litet enkelt ”Gucci” nere i hörnet men tyvärr så kommer den versionen inte på länk utan endast läder.
Priset är dock väldigt hög kan man tyckta då den går lös på runt 16k och tickar på kvartsverk, men det är Gucci och precis som många perfymare så är det ju märket som får den att skjuta upp priset.
Måste ändå säga att jag tycker det är en riktigt snygg klocka samt att det är väldigt kul att någon(?) äntligen släpper en jump hour-klocka. Andra mer väl etablerade märken bör ta efter då den ger en otroligt härlig vintage känsla, och tyvärr saknas dessa i det mer prisvärda alternativrunt 10-20k.
Häftiga och kul klockor! Men den visar ju tiden åt fel ”håll”. Exempelvis när klockan är kvart över tolv, står markören för timmar till vänster om tolvan. Blir bakvänt och helt otänkbart för mig.
 

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Bumpar tråden lite! ;)
178FACDF-4360-46F9-BE93-9B85092E46CC.jpeg

Är det bara jag här som är lite små förtjust i Guccis nya?! Modellen heter Grip iaf.
Gillar den på länk (speciellt den guldiga) men har lite svårt med att dom ska trycka på loggan överallt.
Den på läder ser bättre ut med ett litet enkelt ”Gucci” nere i hörnet men tyvärr så kommer den versionen inte på länk utan endast läder.
Priset är dock väldigt hög kan man tyckta då den går lös på runt 16k och tickar på kvartsverk, men det är Gucci och precis som många perfymare så är det ju märket som får den att skjuta upp priset.
Måste ändå säga att jag tycker det är en riktigt snygg klocka samt att det är väldigt kul att någon(?) äntligen släpper en jump hour-klocka. Andra mer väl etablerade märken bör ta efter då den ger en otroligt härlig vintage känsla, och tyvärr saknas dessa i det mer prisvärda alternativrunt 10-20k.
Jag håller med @Moilis, kul att de vågar göra något nytt i stället för de där dykarna med kraftiga kantiga bandhorn och kronskydd som man sett förr (Steinharthomage kanske?). Dock tycker jag den ser ut som en gammal parkeringsautomat, men som med allt som vågar sticka ut blir det en vattendelare där andra kommer älska den.
 

IlGattopardo

Cartier
2-Faktor
Bumpar tråden lite! ;)
178FACDF-4360-46F9-BE93-9B85092E46CC.jpeg

Är det bara jag här som är lite små förtjust i Guccis nya?! Modellen heter Grip iaf.
Gillar den på länk (speciellt den guldiga) men har lite svårt med att dom ska trycka på loggan överallt.
Den på läder ser bättre ut med ett litet enkelt ”Gucci” nere i hörnet men tyvärr så kommer den versionen inte på länk utan endast läder.
Priset är dock väldigt hög kan man tyckta då den går lös på runt 16k och tickar på kvartsverk, men det är Gucci och precis som många perfymare så är det ju märket som får den att skjuta upp priset.
Måste ändå säga att jag tycker det är en riktigt snygg klocka samt att det är väldigt kul att någon(?) äntligen släpper en jump hour-klocka. Andra mer väl etablerade märken bör ta efter då den ger en otroligt härlig vintage känsla, och tyvärr saknas dessa i det mer prisvärda alternativrunt 10-20k.
Skitcoola ju! Särskilt den lite mer cleana varianten. Lite synd ändå att det står GUCCI på annars verkar ju till och med storleken vara bra, 35 och 38. Och priset är nog en dealbreaker. https://www.watchonista.com/article...ccis-new-gender-neutral-digital-display-watch
 

DB15

Panerai
Pledge Member
Ralph Lauren, Hermes, Lous Vuitton, finns mycket kul där ute.
Måste ändå säga att just de märkena är en klass för sig och om jag inte har helt fel så använder alla dom nämnda Inhouse verk. Annars är även Burberry helt ok gillar birtain modellerna med ETA-verk.
 

N.L

Omega
Gillar du dem och får bra rabatt hade iaf jag slagit till. Roligare än en Rolexsub och alltid retar det någon "klockexpert". Tiden man ondgjorde sig över parfymur borde vara över.
Fast man får väl ändå anse att det är ett ”parfymur” när man säljer parfym/kläder till huvudsak och skickar vidare sin klockdesign och någon annan tillverkar den?
 

N.L

Omega
Svara på min fråga ist. Vad skiljer produkten? Cartier parfym? RL? Hermes? Bvlgari? För mig är produkten och dess kvalitet/ utformning viktigast. Vad tycker du är viktigast?
Kvaliteten kan jag inte svara på då jag inte har jämfört. Gucci har säkert jättefin kvalitet på ”sina” ur. Men företag som inte utformar/tillverkar/monterar sitt ur utan bara designar/säljer sitt ur/parfym/kläder känns som ett parfymur för mig. Du kanske känner något annat, men det gör inte jag. Fråga 100 personer på stan vad Gucci tillverkar, 100 personer svarar nog som jag. Så berätta för mig, varför är inte Gucci en parymklocka?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Kvaliteten kan jag inte svara på då jag inte har jämfört. Gucci har säkert jättefin kvalitet på ”sina” ur. Men företag som inte utformar/tillverkar/monterar sitt ur utan bara designar/säljer sitt ur/parfym/kläder känns som ett parfymur för mig. Du kanske känner något annat, men det gör inte jag. Fråga 100 personer på stan vad Gucci tillverkar, 100 personer svarar nog som jag. Så berätta för mig, varför är inte Gucci en parymklocka?
Aldrig påstått att de inte är parfymur. Förstår dock inte varför man skulle dra ner dem bara för att det är ett företag som är i framkanten av just design och formgivning som ligger bakom? Är väl superintressant när de ger sig in i klockbranschen med seriösa klockor? Att de inte skulle utforma klockorna är ju helt fel, är ju precis de som de gör. Vissa tillverkar dem även "själva". Du vet hur klockbranschen ser ut idag? Omega har köpt boetter från Kina, RM köpte in verk osv. Även traditionella tillverkare köper in massa komponenter. Är väl Rolex av de stora som gjort sig kända för att göra allt under sitt eget tak.

Du får jättegärna se ner på Guccis klockor, men spana in RL, Chanel, Hermes, Bvlgari och Cartiers klockor så tror jag du kommer förstå min poäng.
 

PCB

Audemars
Kvaliteten kan jag inte svara på då jag inte har jämfört. Gucci har säkert jättefin kvalitet på ”sina” ur. Men företag som inte utformar/tillverkar/monterar sitt ur utan bara designar/säljer sitt ur/parfym/kläder känns som ett parfymur för mig. Du kanske känner något annat, men det gör inte jag. Fråga 100 personer på stan vad Gucci tillverkar, 100 personer svarar nog som jag. Så berätta för mig, varför är inte Gucci en parymklocka?
Klart de är parfymur
Dock i en helt annan liga än många andra...
Finns grader i helvetet:)

kolla in
Cartier,hermes, gucci mfl.
Så ser du snabbt att dom ger mer
Än tex gant;)
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Jag fattar inte riktigt varför det är en så stor grej för vissa att designföretag inom mode och smycken också väljer att designa klockor.
Vad är klockor om inte just det?

Så länge det är snygga grejer med kvalitet likvärdig resten av sortimentet förstår jag inte alls problemet.
Jag fattar att en del surar ur på ex Armanis grejer. Slänga loggan på en Fossil gjord i Kina och dubbla priset är fult.
Men det är ju inte det vi pratar om när det gäller Gucci, RL, Hermes, Mont Blanc eller LV.
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Jag fattar inte riktigt varför det är en så stor grej för vissa att designföretag inom mode och smycken också väljer att designa klockor.
Vad är klockor om inte just det?

Så länge det är snygga grejer med kvalitet likvärdig resten av sortimentet förstår jag inte alls problemet.
Jag fattar att en del surar ur på ex Armanis grejer. Slänga loggan på en Fossil gjord i Kina och dubbla priset är fult.
Men det är ju inte det vi pratar om när det gäller Gucci, RL, Hermes, Mont Blanc eller LV.
Jag tror ofta att det är en reflexreaktion från vissa i klockkretsar, inklusive mig själv. Man retar upp sig så till den grad på Hugo Boss, DW och liknande att det spiller över på andra modeföretag som också gör klockor. Framförallt RL och Hermes är väl föredömen när det kommer till klockor och RL har ju kört hårt på klockor med extremt kvalificerade urverk. Samtidigt tror jag de flesta här på forumet köper en klocka delvis för vilken tillverkare som står på tavlan eller inte (även om många kanske aldrig skulle erkänna det). Jag gör samma sak, om jag har pengarna att köpa en RL med JLC-verk kommer jag nog ändå att välja ett klassiskt klockmärke även om det kanske inte alltid går att försvara logiskt.
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Jag tror ofta att det är en reflexreaktion från vissa i klockkretsar, inklusive mig själv. Man retar upp sig så till den grad på Hugo Boss, DW och liknande att det spiller över på andra modeföretag som också gör klockor. Framförallt RL och Hermes är väl föredömen när det kommer till klockor och RL har ju kört hårt på klockor med extremt kvalificerade urverk. Samtidigt tror jag de flesta här på forumet köper en klocka delvis för vilken tillverkare som står på tavlan eller inte (även om många kanske aldrig skulle erkänna det). Jag gör samma sak, om jag har pengarna att köpa en RL med JLC-verk kommer jag nog ändå att välja ett klassiskt klockmärke även om det kanske inte alltid går att försvara logiskt.
Jag förstår mekanismen, och har väl känt samma tidigare.
Samtidigt säljs give-aways från Rolex för dyra pengar här...

Hade modehusen valt att lägga sin tillverkning av finare ur under annat varumärke, och inte basunerat ut vem som står bakom, hade de blivit hyllade här som en frisk fläkt.

Jag tror alltså problemet man har är en osäkerhet om den man möter ska förstå att det är en dyr fin klocka man har. Står det Rolex, PP eller JLC på tavlan är det solklart. Står det Ralph Lauren eller Gucci finns en osäkehet om att publiken ska tro att det är samma grej som Armani eller Hugo Boss.
 
Senast ändrad:

mrcharlus

Omega
Hur är kvaliteten på Gucci klockorna? Kan de mäta sig med Rado, Tissot mfl swiss made klockor? De lockar trots allt, som Dee Dee Ramone sa..who doesn’t want a Gucci watch?
 

DB15

Panerai
Pledge Member
Hur är kvaliteten på Gucci klockorna? Kan de mäta sig med Rado, Tissot mfl swiss made klockor? De lockar trots allt, som Dee Dee Ramone sa..who doesn’t want a Gucci watch?
Aldrig klämt på Gucci men gissar att kvalitén sätter sig någonstans mellan Tissot/Certina och Longines kanske. Dock upplever jag Rado som i det något högre segmentet så skulle säga att den inte uppnår den standarden.
 
Topp