• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Guinand

Dr. D

Patek
2-Faktor
Tycker det överlag är ett sympatiskt märke, och som du skriver är det ju beundransvärt att dom inte följer på trenden att höja priserna som galningar😅
Bara synda att sek är så svag 😅 Gör ju ont när 2065euro inte längre är runt 20k utan 24k 😅 Men ska se vad det blir, Ska försöka hålla mig lite lungt nu innan jul 🎅
Går åt rätt håll men långt från acceptabel nivå.
IMG_1578.jpeg
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
instämmer ☺️
Fick ett kungligt svar från deras sales 😃 så har snart inga ursäkter 😅
IMG_5573.jpeg
Jag säger köp om det är denna typ av klocka du söker. Bra priser och genuint engagerade och intresserad personal om man tycker sånt är av värde. Nyttjat garantin för reparation av min serie 21. Där kan det visa sig hur ett företags inställning är till kunder och G får stoltsera med toppbetyg 👍 . Min erfarenhet iaf.
Två veckor gammal bild på 21:an.
20231114_191811.jpg
 

Agsa

Omega
2-Faktor
Jag säger köp om det är denna typ av klocka du söker. Bra priser och genuint engagerade och intresserad personal om man tycker sånt är av värde. Nyttjat garantin för reparation av min serie 21. Där kan det visa sig hur ett företags inställning är till kunder och G får stoltsera med toppbetyg 👍 . Min erfarenhet iaf.
Två veckor gammal bild på 21:an.
20231114_191811.jpg
Tycker dom har varit A+ i all kontakt jag haft med dem än, Och kul att höra att dem är lika bra praktiskt ☺️ Är ju ett helt unikt klockmärke. Och den klockan är sjukt bra på det bandet 😍 inte alls sugen på att trycka på ”köp” knappen 🤣
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Tycker dom har varit A+ i all kontakt jag haft med dem än, Och kul att höra att dem är lika bra praktiskt ☺️ Är ju ett helt unikt klockmärke. Och den klockan är sjukt bra på det bandet 😍 inte alls sugen på att trycka på ”köp” knappen 🤣
Jag förstår att du är sugen. Starfighter 2 står högt på villhalistan för mig också. Bra storlek, nodate och bicompax är positiva egenskaper enl. mig.
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Såg en annan sak precis som förvånade mig lite?
Starfighter II, 40,6mm är lite tjockare än Starfighter, 42mm?
STF II Case thickness: 15.7 mm
STF 15,35 mm

Är inte det lite konstigt? Samma verk mm.
 

Agsa

Omega
2-Faktor
Missat att du fick svaret - kul!
Ahh grymt av dem ☺️ l

Såg en annan sak precis som förvånade mig lite?
Starfighter II, 40,6mm är lite tjockare än Starfighter, 42mm?
STF II Case thickness: 15.7 mm
STF 15,35 mm

Är inte det lite konstigt? Samma verk mm.
Instämmer mycket märkligt 🧐 men kan ju vara att glaset är olika kupade ? Ändå lite märkligt 🤨
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Fick veta var namnet Deepwave är taget från och känns ändå lite bättre då det inte bara är ett hittepå namn av Guinand.

Önskar alla (haha vi är ju så många!) Guinandbärare en riktigt god jul 🎅🏻
IMG_1805.jpeg
IMG_1804.jpeg
IMG_1806.png
IMG_1802.png
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Visst känns det lite bättre med den förklaringen? Oliver beskrev språkvalet;

Why english? The same reason the Submariner is not called "U-Böötli" or the Seamaster is not called "Seemeister". It just sounds silly in german.
Känns klart bättre att få höra förklaringen till namnet som jag också hakat upp mig på. Värdig konkurent till Sinn 857 där man väljer Deepwave om man vill ha den elegantare.
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Den svarta G44 blev försenad då tillverkaren av bezeln inte höll leveranstiderna, men nu har de kommit.
OBS - inte min, lånat bilderna från Uhrforum.

5582080-803aa3cd859972810976356144451570.jpg
5582117-6832ca0b884d2ef80484845b4dd6956a.jpg

 
Topp