• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Guinand

Äger ingen Guinand (än 🙃), men blir alltid glad när jag ser aktivitet i tråden!
Kan varmt rekommendera Guinand. Gillar du Sinn så gillar du Guinand, så är det bara. Finns mycket gemensam historia och designspråk/filosofi där.

Köpte min för ca 5 år sedan och har aldrig tänkt på att göra mig av med den, trots att jag gjort mig av med 2st Tudor-klockor och allt i min samling förutom ärvda klockor och 2st klockor jag hade i lumpen, det säger väl något. Den kommer följa med mig livet ut, känns det som.

Trevlig modell, den där. Dock gillar jag din andra mer. Har länge funderat på en sådan, men det känns fel att köpa en till klocka med samma stuk som den jag redan har.

Tar civilingenjörsexamen nästa år, då hade jag tänkt att köpa något riktigt trevligt. En Explorer i 36mm exempelvis, eller kanske något svenskt - en Sjöö Sandström av något slag. Men Guinand ligger där i bakgrunden och härjar. Jag gillar ju min nuvarande så mycket...

Svårt, vi får se!

Ha en trevlig kväll och helg!
Mm helt förståeligt.
Eftersom de är så små får de jobba mycket med olika tavlor, visare. Ta fram nya boetter är svindyrt. Gillar min GMT, används dock alldeles för lite...
IMG_6818.jpeg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp