• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Guld, tre kronor o fullset -74

jakob.dala

Oo=v=oO
2-Faktor
Nja, detta är ingen kattfot. Kattfötterna ser ut som just kattfötter och inte som en oval. Denna ovala är en kontrollstämpel för importerade guldprodukter till Sverige. Används egentligen inte längre men användes konsekvent förr. Min mor har en svensksåld guld-dj från ungefär samma tid och den har också denna kontrollstämpel jakob.dala Fint guldur föressten!
Tack för den infon. Kattfoten i sig känner jag igen men detta var nåt nytt. Roligt med all denna kunskap, tack Aurum
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Nja, detta är ingen kattfot. Kattfötterna ser ut som just kattfötter och inte som en oval. Denna ovala är en kontrollstämpel för importerade guldprodukter till Sverige. Används egentligen inte längre men användes konsekvent förr. Min mor har en svensksåld guld-dj från ungefär samma tid och den har också denna kontrollstämpel jakob.dala Fint guldur föressten!

Sorry fel av mig! :) så kattfoten är (var) för produkter tillverkade i Sverige och den som är rund användes för importerade produkter?
 

BME

Cartier
Riktigt grym Dala! Grattis!
Härligt att se lite variation i guldflödet på KS jag menar man börjar ju tröttna på alla dussin daydates som visas till höger och vänster ;)
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Det finns ett fåtal här inne där jag känner ett sting av avund för varje klocka dom visar upp.

Du är en av dem.

En sån där skulle jag kunna tänka mig någon gång...

Grattis till ett coolt ur ännu en gång!
 
Topp