• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Gummi? Fattar inte hypen...

”Alla” verkar vara helt sålda på gummi här på KS. Det verkar vara värsta hypen och svaret på det mesta :D

Själv tycker jag det är :wtf: . Fult och obehagligt. Ett ämne man gör fiskejiggar och däck av.

Jag har sett En(1, uno, one) klocka som ser bra ut på gummi. Everose yachtmaster.

.
Hjälp mig. Vad är det jag missat?:)

”Alla” verkar vara helt sålda på gummi här på KS. Det verkar vara värsta hypen och svaret på det mesta :D

Själv tycker jag det är :wtf: . Fult och obehagligt. Ett ämne man gör fiskejiggar och däck av.

Jag har sett En(1, uno, one) klocka som ser bra ut på gummi. Everose yachtmaster.

.
Hjälp mig. Vad är det jag missat?:)
Är väl praktiskt i sommarvärmen? Har ingen klocka på gummi själv så jag spekulerar bara :)

D0F650CE-812A-4F4F-9CA0-639AABCE6AB2.jpeg

Vah!? :woot:

Alla har väl olika smak? Utseende kanske inte är det viktigaste alltid heller, en klocka efter miljö/funktion tror jag många entusiaster går igång på. :)

Absolut är det så att smaken är olika:)

Har dock svårt att tro att lejonparten förser sin klocka med band efter funktion. Tror nog att utseende är numero uno för de flesta.

Leta rätt på ett tropic och montera det på din klocka, då kommer du att förstå. Finns mängder med obekväma armband därute. Men om du hittar rätt så är det en smekning mot handleden.

OK. Ber admin låsa tråden så ska jag införskaffa ett och slita in först.
Är du orolig för svett bör du även kolla på hur de ser ut på baksidan. Är de helt släta och du har de tight spända blir det blött. Är det mer mönster eller om du har dem lösare kommer mer luft in. Naturgummi formar sig efter handleden efter ett tag och fjädrar inte helt ut till sin ursprungsform. Sedan fastnar inte lika mycket damm i dem som i silikonband.

Är du orolig för svett bör du även kolla på hur de ser ut på baksidan. Är de helt släta och du har de tight spända blir den blött. Är det mer mönster eller om du har dem lösare kommer mer luft in. Naturgummi formar sig efter handleden efter ett tag och fjädrar inte helt ut till sin ursprungsform. Sedan fastnar inte lika mycket damm i dem som i silikonband.

För mig är det utseendet som är det främsta problemet :confused:
Gillart inte helt enkelt.
Och eftersom vi är på ett diskussionsforum så tyckte jag det var intressant att lyfta frågan om vad det är som gör att det är så väldigt populärt:)

För mig är det utseendet som är det främsta problemet :confused:
Gillart inte helt enkelt.
Och eftersom vi är på ett diskussionsforum så tyckte jag det var intressant att lyfta frågan om vad det är som gör att det är så väldigt populärt:)
Är det utseendet är det lite av ett ickeproblem. Antingen gillar man det eller inte. Finns ju en hel del varianter och kvaliteter att välja mellan.

Hellre ett gummi på handleden än ett på...

För att vara allvarlig. Gillar gummiband, både estetiskt och av praktiska skäl på sommaren. Men stor skillnad på olika klockgummiband. Alla är inte bra direkt

Är det utseendet är det lite av ett ickeproblem. Antingen gillar man det eller inte. Finns ju en hel del varianter och kvaliteter att välja mellan.
Nä, finns inget problem då jag inte står inför köp eller nåt sånt.

Är bara uppriktigt nyfiken på varför jag i detta fall står så långt ifrån många andra gällande smak :)

Gillar utseendet, i alla fall för det mesta, och det vore praktiskt då jag badar nära dagligen maj - september, men det faller på att jag aldrig hittat något som är bekvämt. Har testat Isofrane och ett par andra naturgummi men det funkar inte för mig. Tyvärr.

32AEA05C-CC31-49BD-953E-34EB215AF106.jpeg

Ett bra naturgummi är the shizzle! Svalt, tål allt, bekvämt. Ett dåligt naturgummi eller ett dåligt i plast däremot är ingen höjdare. Gummi på finklocka är däremot precis lika fel som läder på en dykarklocka.

På sommarn... Badar några gånger i veckan.
På semestern, varje dag.
Gummi är grymt bra då. (plus att det ser aningen mindre gubbigt ut på sommaren). Tycker i och för sig att länk är ännu bättre eftersom det är lite luftigare, och även funkar på jobbet till skjorta.

Tillbaka
Topp