• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Gummi? Fattar inte hypen...

Om det er snyggt eller ikke er vel en personlig smaksak som alt annet og du har vel like mye rett som alle andre som ikke holder med i det du sier.

Jeg använder gummiband av en enda anledning og det er at jeg tycker det er snyggt på mange klokker om man vil ha en mer casual eller sportig look.

Jeg gillar dock bare gummi som går inn i caset som t.eks YM Everose, Oris Aquis eller Rubber B band.

Kan vel legge til at jeg synes läderband er noe av det mest gubbige og tråkigste man kan sette på en klokke og hadde valgt både lenk, gummi og nato alle dager i veckan, men det er jo igjen min personlige mening.

Hmmmm. Folk här är rädda för att bada med sina 600m godkända klockor, men vill samtidigt ha ”badvänliga” gummistraps:banghead:.
Trodde själv jag var obotlig ”länkperson” tills jag fick en Breitling med gummi. Helt underbart! Och i mina ögon, förbannat snyggt!

Att gummi skulle vara praktiskt i värmen är bortom min förståelse. Då är länk bättre. Men att gummi är snyggt och bekvämt är det ingen tvekan om. Återkommer alltid till att jag vill ha ett passande gummiband till mina klockor och det sitter ofta på dykarna.

Skitsnyggt, praktiskt och jäkligt bra :)
B8E1A9F0-CF3B-4B71-8223-A009FE336EB5.jpeg

Det är som med allt annat det finns sköna och "osköna" gummin och det den ena gillar uppskattas inte av ngn annan.
Personligen föredrar jag Isofrane
Med vänlig hälsning
Ola G

32AEA05C-CC31-49BD-953E-34EB215AF106.jpeg

Ett bra naturgummi är the shizzle! Svalt, tål allt, bekvämt. Ett dåligt naturgummi eller ett dåligt i plast däremot är ingen höjdare. Gummi på finklocka är däremot precis lika fel som läder på en dykarklocka.
Om det där är ett Borealis tycker jag att det är det både ett snyggt, bekvämt och hyggligt prisvärt alternativ.

Stållänk är skitsnyggt... till det blir en massa repor efter en dag på stranden/poolen.
Gummi är skitsnyggt... även efter månader av användande lite överallt.

Obegripligt att ingen ännu slängt fram Stenmarks visdomsord...:D
stenis1-2.jpg

Ska jag vara mer seriös så tycker TS att det är "fult och obehagligt". Fulhet är väldigt subjektivt, men det finns så många varianter på gummi (jag tycker att vissa är fula som stryk, vissa är sådär och vissa är väldigt snygga (på rätt klocka). Angående obehagligheten så har det mesta täckts in redan i tråden. Vissa gummi är sköna, andra inte...Det gäller att köpa rätt!:)

Snyggt och bekvämt!:cool:
seiko-5h26-7a19-jpg.784339

Senast ändrad:
Jag tror inte trenden med gummiband har med bad och känsla att göra. Vi badar väl inte mer nu än förr?

Lutar snarare mot att AP, Patek, Omega, Rolex mfl tillverkare i lyxsegmenten började sälja klockor på gummi - det gick då från att vara ett praktiskt alternativ på klockor man faktiskt dyker och badar med till ett nonchalant lyx ”statement”.

Gillar gummi själv, har inget större otalt med trenden.

Jag har från att vara "endast länk"-kille gått över till att jag nästan tycker att det både är snyggare och betydligt skönare med ett snyggt gummi. Måste bara köpa en schysst klocka på gummi förutom min SKX.

Skönare på så sätt att det skär av rätt mycket vikt från klockan (oftast över hundra gram på en dykarklocka t ex) och så slipper man fula märken/hairlines/desk diving-märken på en fet clasp.

• Like
Reactions: Kai
Tillbaka
Topp