Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Lärarlönerna har fått sig en rejäl skjuts den senaste tiden, åtminstone i min bosättningskommun. Är du, vad man kallar "Förstelärare" har du långt ifrån en dum lön.Fråga en lärare eller en undersköterska om hårt arbete och rikedom.
Fråga en lärare eller en undersköterska om hårt arbete och rikedom.
Lärarlönerna har fått sig en rejäl skjuts den senaste tiden, åtminstone i min bosättningskommun. Är du, vad man kallar "Förstelärare" har du långt ifrån en dum lön.
Polaren drar in 36 som lärare och han känns inte direkt utsliten.
40 i månaden och ferietjänst låter ju rätt hyggligtHåller med, har en polare som drar ca 40k och han glider mest runt känns det som.
Hur många arbetstimmar ligger han på i veckan? Lärare har väl alltid gnällt på att de måste sitta och rätta prov och dylikt på kvällarna utanför arbetstid.Polaren drar in 36 som lärare och han känns inte direkt utsliten.
Min syster är lärare och kör samma gnäll men i praktiken är det 9-15 med raster och lunch och sedan några timmar hemma i veckan med prov ... så absolut inget att gnälla över? Sedan är det lov, lov, planeringsdagar, klassresor osv osvHur många arbetstimmar ligger han på i veckan? Lärare har väl alltid gnällt på att de måste sitta och rätta prov och dylikt på kvällarna utanför arbetstid.
Hur många arbetstimmar ligger han på i veckan? Lärare har väl alltid gnällt på att de måste sitta och rätta prov och dylikt på kvällarna utanför arbetstid.
Min syster är lärare och kör samma gnäll men i praktiken är det 9-15 med raster och lunch och sedan några timmar hemma i veckan med prov ... så absolut inget att gnälla över? Sedan är det lov, lov, planeringsdagar, klassresor osv osv
Hur många arbetstimmar ligger han på i veckan? Lärare har väl alltid gnällt på att de måste sitta och rätta prov och dylikt på kvällarna utanför arbetstid.
Tror också det var så!Har för mig att det är så här:
Rikedom och supande skapar välmående och lättja. Hårt arbete göder sjukdomar och psykiskt förfall.
Tycker de överlag har rätt bra lön förutsatt att de har lärarleg och är examinerade. Om inte, är det en annan sak, men att säga att man jobbar hårt som lärare är bara skitsnack (vilket man hör mycket från lärarna)! Dom kommer tio min innan första lektionen och drar hem tre av fem dagar innan tre. Fredagar är det få som är kvar efter två förutsatt de inte har lektioner. Lite skillnad mot en annan som är där från sju och går runt fem. Men sen har jag mer i lön så...Polaren drar in 36 som lärare och han känns inte direkt utsliten.
Maybach macht freiArbach macht frei är ett annat påstående.
Mitt ex är högstadielärare (Matte/No/Teknik) och tjänar 40´ före skatt och en av mina bästa vänner är hemkunskapslärare och får nöja sig med 37´ så nog är lönen bra. Själv hade jag inte jobbat i den miljön för mindre än den dubbla lönen...Det har han aldrig nämnt något om däremot att han är ledig en jäkla massa veckor på sommaren.
Fråga vem som helst om hårt arbete och rikedomFråga en lärare eller en undersköterska om hårt arbete och rikedom.