• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hört på stan

Jag är glad om jag får någon kommentar, bra eller dålig:). Hur gamla är ni här som skriver att folk skriker ut "fake"! Kan inte tänka mig att detta är vuxna människor ...
Har också svårt att förstå hur man bara kan skrika ut "fake" åt någon man inte känner. Visst är det hemskt enligt oss watch snobs men man ska ju inte påpeka det högljutt. Var är respekten?

Man använder superlativ om någons Rolex och personen svarar lite för entusiastiskt: "tacksåmycketdetärenrolex" och kör upp den i ansiktet på en. Eller den andra varianten: knackar med pekfingret på glaset följt av onaturligt lång konstpaus...."Råålex"...

Ibland hör man också det inverterade argumentet av "DW är bäst". Nämligen att enbart pissdyra klockor är bra.

Edit: såg i tråden att någon tagit upp livstids garanti på rollar. En gubbe på jobbet hävdar det här hela tiden och fortsätter göra det fast jag motbevisar det varje gång.

Senast ändrad:
Bra initiativ TS! läser alla exempel och tänker att jag alltid skulle konfrontera eller ifrågasätta om jag var i andra profilers skor.
Snabbt påminns jag av att det inte finns någon idé att bemöta ologiska argument med logik xD

*Visar bild på Seiko Giugiaro SBEE001* och berättar att jag tycker att det är en cool beater.
Varpå min kollega svarar: 3000 kr för en quartz? njaae..
Som om det endast finns automatiska urverk som kan ligga i den prisklasseno_O
ladda ned.jpg

Bra initiativ TS! läser alla exempel och tänker att jag alltid skulle konfrontera eller ifrågasätta om jag var i andra profilers skor.
Snabbt påminns jag av att det inte finns någon idé att bemöta ologiska argument med logik xD

*Visar bild på Seiko Giugiaro SBEE001* och berättar att jag tycker att det är en cool beater.
Varpå min kollega svarar: 3000 kr för en quartz? njaae..
Som om det endast finns automatiska urverk som kan ligga i den prisklasseno_O
ladda ned.jpg
Finns nog fler quartz i den prisklassen än mekaniska :D

Frugans bästa kompis:
Jag funderar på att köpa en klocka, en riktigt dyr och fin klocka alltså.
Frugan: jasså, vad kul! funderar du på nån särskild modell?
Frugans kompis: jaa, en Michael kors.
Frugan: blir generad och byter samtalsämne.

Var även inte på stjärnurmakarna och skulle korta länken på en seiko i veckan. Snackade lite klockor med urmakaren där som förklarade att breitling klockor höll värdet mycket bra, samt vissa Rolex modeller :D

Haha gillar breitling men som investering har det då inte varit nån succé för mig iaf :D

Frugans bästa kompis:
Jag funderar på att köpa en klocka, en riktigt dyr och fin klocka alltså.
Frugan: jasså, vad kul! funderar du på nån särskild modell?
Frugans kompis: jaa, en Michael kors.
Frugan: blir generad och byter samtalsämne.

Var även inte på stjärnurmakarna och skulle korta länken på en seiko i veckan. Snackade lite klockor med urmakaren där som förklarade att breitling klockor höll värdet mycket bra, samt vissa Rolex modeller :D

Haha gillar breitling men som investering har det då inte varit nån succé för mig iaf :D
Det är svårt det där; för någon utan koll kan ju en parfymklocka vara både dyr och fin.

Jag har som princip att alltid skilja på "dyrt" och "mycket pengar". Låt mig exemplifiera: en klocka kan kosta mycket pengar men behöver nödvändigtvis inte vara dyr för det. Allt handlar ju om vad man får för sina pengar. Med det synsättet är en Michael Kors-klocka "dyr" eftersom du inte får mycket för dina slantar. Ganska tveksamt på att din frus vän har samma syn på det... ;)

Hört på stan vette tysan, men jag träffade en kille på en fest som hade köpt en BLNR och klagade på tidshållningen. Han ansåg att den drog sig i tid. Min första tanke var att han bör gå till AD men tidsavvikelsen var dock inom COSC. Han visade klockan och började med snacket "Men kolla på den, jag menar.. kolla på den, jag vet att där finns jävligt bra kopior som är minst lika snygga. Man kan ju inte se skillnad. Man borde ju bara sälja denna och köpa en billigare.. jag menar.. "

Så där försvann den respekten.

Det är svårt det där; för någon utan koll kan ju en parfymklocka vara både dyr och fin.

Jag har som princip att alltid skilja på "dyrt" och "mycket pengar". Låt mig exemplifiera: en klocka kan kosta mycket pengar men behöver nödvändigtvis inte vara dyr för det. Allt handlar ju om vad man får för sina pengar. Med det synsättet är en Michael Kors-klocka "dyr" eftersom du inte får mycket för dina slantar. Ganska tveksamt på att din frus vän har samma syn på det... ;)
Tycker generellt kvinnor ser lite annorlunda på det här med klockor. Köpte en klocka i 10-15k klassen och mitt ex tyckte det var sjukt dyrt. Sen bränner hon säkert samma summa varje år på att fixa sina naglar och hår. Att man då tom tycker en MK klocka för 2 000 kronor är dyrt är ju lite konstigt tänk. Men som sagt, nu generaliserar jag. :)

Haha jaa det är väl ungefär så jag ser på saken också! så på det sättet har hon ju helt, förmodligen utan att veta om det :D det lät verkligen som om hon var ute efter en riktigt bra klocka att bära med sig för livet, så kläker människan ur sig att hon vill köpa en Michael kors :D sån jäkla besvikelse !

Tillbaka
Topp