• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hört på stan

Hörde tyvärr i samma diskussion: "Ja, jag har hört det , jag har en själv en DW, hade inte kunnat leva utan den"...Kommentarer överflödiga::

Det här är fan ett knepigt område i mina ögon! Å ena sidan vill jag vara ödmjuk inför olika nivåer av klockintresse och klockbudget. En Michael Kors eller DW kan vara en utmärkt väg ner i träsket. Å andra sidan kan det bli lite tröttsamt med personer som tror att denna typ av klockor är av högsta kvalitet och horologisk nivå.

Till syvende och sista tror jag på mycket ödmjukhet och att på ett försiktigt sätt försöka nära det intresse som finns snarare än att skratta åt okunskapen. :)

Senast ändrad:
Pratade klockor med en person som sade sig vara intresserad. Jag blev ju glad eftersom det inte är varje dag man får chansen att till fullo blotta sin fetich i dagsljus. Samtalet tog dock halt och övergick i pinsam tystnad när personen i fråga stolt förklade för mig att han hade en klocka hemma som inte behövde batteri, "den drivs av pulsen". Det visade sig att klockan ifråga var en av flera kina-Råleks som utgjorde grundbulten i hand samling. Ridå!

"Ser du dåligt", var kommentaren jag fick när min Rolex Explorer-etta var ny på handleden och noterades av en kollega.

Japp, tydlig tavla och visare. Mycket bra.
En kollega såg min 36 mm klocka och började gapflabba. Han menade att det var en tjejklocka och man behövde mikroskop för att se vad klockan var. En man ska ha en stor klocka! Helst en diesel

En kollega såg min 36 mm klocka och började gapflabba. Han menade att det var en tjejklocka och man behövde mikroskop för att se vad klockan var. En man ska ha en stor klocka! Helst en diesel
Haha min chef har en Diesel klocka, roligt nog så heter den mega chief och är 54mm i diameter
99964099_v_1423898775.jpg

Hörde i veckan på

"Omega är den äldsta klocktillverkaren i världen, finns ingen som omega"
Jag "finns många både äldre, finare och verksamma klocktillverkare idag"
Mannen säger prompt emot varpå jag visar flertalet märken och sen får jag svaret:
"Jag sa finaste, inte äldsta"

Älskar folk som inte kan acceptera när de har fel eller måste säga emot för sakens skull :banghead:

Haha hade samma problem en som tyckte den var för liten och hans polare hade en Diesel som var 3 gånger så stor och det var en riktig klocka. Tydligen hade hans fru till och med en större klockor än dom jag bär.

Vad jag inte kan förstå är hur Daniel Wellington-killen kunnat bli så ofantligt tät. Det kan ju inte vara klockorna väl ?

Vad jag inte kan förstå är hur Daniel Wellington-killen kunnat bli så ofantligt tät. Det kan ju inte vara klockorna väl ?

Det är enbart klockorna. Det är en helt otrolig fantastisk framgångssaga och vansinnigt imponerande speciellt med tanke på den korta tid som det har skett på.

Sen kan man tycka vad man vill om klockorna...men en unik prestation är det. Vet inte om det finns någon jämförelse i modern tid om man räknar bort internet-relaterat a´la Candy Crush och Minecraft m.m.

Det är nog det som inte sägs som är det farligaste. Statussymboler som klockor är, väcker många känslor. Det är som med bilar. Det går inte att säga att jag äger en BMW för att det är en bra bil och att de har Sveriges bästa och kunnigaste servicekår. Den starka symboliken lyssnar inte på det örat. Du värderas, inte din klocka.

Marknadsföring kan göra underverk ;)

Något jag noterat är att folk som har lite grundkunskap om klockor ofta håller Grand Seiko orimligt högt, och Rolex lågt.

En kollega som servade sin vintage speedy varje år, sa att det var onödigt men han tyckte det var värt.

Marknadsföring kan göra underverk ;)

Något jag noterat är att folk som har lite grundkunskap om klockor ofta håller Grand Seiko orimligt högt, och Rolex lågt.

En kollega som servade sin vintage speedy varje år, sa att det var onödigt men han tyckte det var värt.
Ironiskt nog har Filip inte betalat många kronor för marknadsföring. Wom, sociala medier mm har varit framgångsreceptet.

Jag är glad om jag får någon kommentar, bra eller dålig:). Hur gamla är ni här som skriver att folk skriker ut "fake"! Kan inte tänka mig att detta är vuxna människor ...

Kan inte säga emot dig då jag saknar facit för hur det fungerar idag. Sen tycker jag det låter orimligt. Nåväl, bra går det för honom oavsett.
Annars skulle inte Kylie och Kendall Jenner posta något om DW på deras Insta, som tillsammans har över 150 miljoner följare. Har rätt bra koll på företaget, tyvärr.

Tillbaka
Topp