• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Höstens kvalitetsauktioner 2025

Time to Give: Här auktioneras 22 unika klockor från skandinaviska tillverkare ut och pengarna går till välgörenhet. Vilka är era favoriter?

Time to Give: Här auktioneras 22 unika klockor från skandinaviska tillverkare ut och pengarna går till välgörenhet. Vilka är era favoriter?
Jag trodde faktiskt att det skulle vara piece uniques men så är det väl inte?

-Time to give

Piece unique från SS, snygg färgkombo, kul att de gjorde en unik för välgörenhet.

Prototyp från Maen, kul med prototyper för den här typen av auktion. Fanns någon mer prototyp men minns inte vilken.

Senast ändrad:
Inte på kvalitetsauktionen men den här ser väldigt intressant ut och till ett pris som verkar lågt. Borde varit med på kvalitetsauktionen enligt mig. Kan säkert flyga under radarn.

Inte på kvalitetsauktionen men den här ser väldigt intressant ut och till ett pris som verkar lågt. Borde varit med på kvalitetsauktionen enligt mig. Kan säkert flyga under radarn.

Tycker redan det är rätt mycket pengar för den lilla loggan på tavlan. Vad brukar de Heuer-märkta kosta? Ingen Heuer där eg.

Tycker redan det är rätt mycket pengar för den lilla loggan på tavlan. Vad brukar de Heuer-märkta kosta? Ingen Heuer där eg.

Det är väl visst en Heuer då det är en 844/3. Det var de tidigaste som producerades i av Monnin i Frankrike. 844/2-5 producerades in-house i Schweiz, där 844/5 kom med TAG Heuer på urtavlan.

Det finns inte många på C24 så jag vet inte om de representerar ett marknadspris, men där ligger de på 20-25k

Det är väl visst en Heuer då det är en 844/3. Det var de tidigaste som producerades i av Monnin i Frankrike. 844/2-5 producerades in-house i Schweiz, där 844/5 kom med TAG Heuer på urtavlan.

Det finns inte många på C24 så jag vet inte om de representerar ett marknadspris, men där ligger de på 20-25k
Monnin har aldrig tillverkat boetter och tror inte heller Heuer gjort? En generisk MRPSA-boett många delade.

IMG_1035.jpeg

IMG_1039.jpeg

IMG_1014.jpeg

IMG_1029.jpeg

Ett par favoriter från Bukowskis

Eternan är ju det bästa i Bukowskis katalog enligt mig :D

När de skriver att den inte funkar, kan man räkna med att de testat att byta batteri? Går det ens att få tag i rätt batteri till en sån där?

Tillbaka
Topp