• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Höstens kvalitetsauktioner 2025

Eternan är ju det bästa i Bukowskis katalog enligt mig :D

När de skriver att den inte funkar, kan man räkna med att de testat att byta batteri? Går det ens att få tag i rätt batteri till en sån där?
Man kan egentligen inte räkna med något, man får utgå från det värsta. Lite trist att köpa en trasig klocka men i bästa fall räcker batteribyte.

Quartz-texten är ju helt rätt på dessa. Quartz var koolt och Concord var hett. Har typ denna med Longinesmärkning.
Mm helrätt för modellen men gillar inte när det framhävs så tydligt med svart bakgrund bakom texten. Longines märkning brukar väll vara lite mer diskret och elegant i sin font, typ skrivstil? Det hade passat bättre. Men cool är den.

Smått off-topic men en snabb sökning gav intressant läsning för modellen (https://rarebirds.de/product/eterna-linea-squelette-1979/). Den kom i en variant med ”skeleton dial” med coolt verk.

1760559848423.jpeg

Eternan är ju det bästa i Bukowskis katalog enligt mig :D

När de skriver att den inte funkar, kan man räkna med att de testat att byta batteri? Går det ens att få tag i rätt batteri till en sån där?
Ouf det där hade jag hållt mig borta från. De där urverket må va innovativt med omöjligt att få åtgärdat och mig veterligen finns det inga ersättningsbatterier.

I övrigt en riktigt cool klocka!

Tillbaka
Topp