• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Halios

IMG_0364.JPG
Här snackar vi pansarvagnskänsla. Slår allt annat som jag har i just det avseendet.

Nya Seaworths kommer snart! Nån ändra som vill ha en? Om jag förstå rätt kommer de gå rätt snabbt. Själv har jag lite problem med datum. Känns som tävlen är lite off balance. Kanske skulle ha varit bättre med vita skiva mer likt de indexar.

Screenshot_20171024-231420.png
Screenshot_20171024-231425.png
Screenshot_20171024-231414.png
Screenshot_20171024-231432.png
Jag skulle gärna ha en men kommer säkert inte hinna den här gången heller. Håller med om datumskivan men på den mörkblåa ser det bra ut. Hoppas nån på ks lyckas knipa en.

Jag skulle gärna ha en men kommer säkert inte hinna den här gången heller. Håller med om datumskivan men på den mörkblåa ser det bra ut. Hoppas nån på ks lyckas knipa en.
ja, det bli lite bättre contrast med den mörk blå och den vit siffer. På insta finns en bild av den gula som har ett ram runt datam fönster, men det är en mock-up inte en riktigt klock. även de här är inte säkert att de är helt färdigt. Den gula och pastel blå ska få en annat datamskiva som matcher färgen bättre.

Nån som vet hur beställning går till? Mitt i natt svensk tid kan jag tänka? Man kanske har bättre chance om man beställa två? ljus blå verka vera extremt poppis. Kunde försöka med en och en grå?

Capture.PNG

Fucking awful photoshopping of how it could have looked. A lot better balance with the thick double 12 index imho. Could even have the date window frame extend down to match the other hour markers and fill the extra bit with lume. I have pretty high standards for a watch I probably have no chance of purchasing!

Jag gillar Halios Seaforth jättemycket, gillar speciellt den med ljusblå tavla och 12h bezel som den i ett inlägg längre upp på sidan. Skulle gärna vilja ha en sån nångon gång.

Vet någon här hur man på bästa sätt får koll på deras nya släpp. Följer man deras Instagram, finns det någon maillista/nyhetsbrev. Jag mailade dom i går med en fråga om just maillista, så får väl förhoppningsvis svar där, men kanske någon här redan vet.

Jag gillar Halios Seaforth jättemycket, gillar speciellt den med ljusblå tavla och 12h bezel som den i ett inlägg längre upp på sidan. Skulle gärna vilja ha en sån nångon gång.

Vet någon här hur man på bästa sätt får koll på deras nya släpp. Följer man deras Instagram, finns det någon maillista/nyhetsbrev. Jag mailade dom i går med en fråga om just maillista, så får väl förhoppningsvis svar där, men kanske någon här redan vet.
Instagram och forasec mailing list

Tillbaka
Topp