• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Halios

Grå in the house! Mycket, mycket cool
FB97F241-CE3E-43C9-8404-517ACE753510.jpeg

Grym, grattis till fångsten! Det kan man ju verkligen säga i det här fallet.
Grattis, satt som en smäck! Fick du till en bra strl på länken?

Tackar!! Den sitter verkligen grymt bra. Jaa faktiskt den första länken jag fått till en bra sizing med, och micro adjustmenten är guld värd. Trodde att det skulle vara på gränsen då handleden min är typ exakt 6,25 atm, men fanns länkbitar så det blev över.

Tackar!! Den sitter verkligen grymt bra. Jaa faktiskt den första länken jag fått till en bra sizing med, och micro adjustmenten är guld värd. Trodde att det skulle vara på gränsen då handleden min är typ exakt 6,25 atm, men fanns länkbitar så det blev över.
Roligt att höra :) Jag har liknande strl på handleden och upplevde att spännet hamnade lite snett. Löste problemet genom att ta bort sista länkbiten kl 6 och flytta spännet ett snäpp.

Roligt att höra :) Jag har liknande strl på handleden och upplevde att spännet hamnade lite snett. Löste problemet genom att ta bort sista länkbiten kl 6 och flytta spännet ett snäpp.

Snyggt! Såg ut som en grym fix :) Ska fundera på om jag har modet att slå ut den sista länkbiten där:p

Nu ser jag fram emot nya Seaforth IV i höst. Jag siktar på en lila med svart dykring eller en gul/orange med stål alt svart dykring.

64532FAC-91F7-4337-A953-69183B132660.jpeg

Jag kollade FW/UNI-länken på Seaforth och det är i princip endast några få justeringar på ändlänk och första länkbiten som behövs för att den ska passa Seaforth.
Efter att ha kollat det så lutar jag åt att Jason faktiskt kommer släppa en version för SF så småningom. Det finns nog en hyffsad efterfrågan från bef SF-ägare.

Nu ser jag fram emot nya Seaforth IV i höst. Jag siktar på en lila med svart dykring eller en gul/orange med stål alt svart dykring.

Jag kollade FW/UNI-länken på Seaforth och det är i princip endast några få justeringar på ändlänk och första länkbiten som behövs för att den ska passa Seaforth.
Efter att ha kollat det så lutar jag åt att Jason faktiskt kommer släppa en version för SF så småningom. Det finns nog en hyffsad efterfrågan från bef SF-ägare.
Betyder det här att du vet i vilka kombinationer/färger den kommer? Eller är det önskelistan?

Skulle själv jubla om det blev en bahama yellow-aktig sak*

*Edit: glömde visst några ord där på slutet

Senast ändrad:

SF är bra cool alltså! Ska även jag hålla ögonen öppna inför hösten.

Alltså denna Universa, den är svår att få av, som en igel vägrar den lämna handleden. Den har nog gått upp i topp som bästa klocka jag någonsin ägt.

2C4E22B5-5E9F-4931-9D8A-650E2B8186BF.jpeg
Snyggt! Håller helt med. Jason träffade helrätt med designen här. Har svårt att komma på en klocka överlag med ett bättre formspråk/mer genomtänkt utförande. Den sitter säkert på handleden här med :)
73FA803E-6C66-4808-9179-1B5CF1EB546D.jpeg

Noterar på Halios sajt att Universas länk inte passar handleder under 15,9 cm. Men visst tusan borde det gå att knäcka bort i stort sett ett fritt antal länkar för att få bra passform även på mindre handleder?

Noterar på Halios sajt att Universas länk inte passar handleder under 15,9 cm. Men visst tusan borde det gå att knäcka bort i stort sett ett fritt antal länkar för att få bra passform även på mindre handleder?
Jag knackade ur spännet som satt med pin and collar och kunde på så sätt få ytterligare en länkbit som justeringsmån. Spännet hamnade då bättre, mer centrerat.

https://klocksnack.se/threads/halios.66396/post-3834602

Tack, hur mycket fick du ner måttet med en länk - 5-8mm? Vad tror du om möjligheten att få ner den totalt 15mm?
Kan mäta när jag kommer hem på söndag. Tror det borde vara möjligt. Har själv c.a 16,25-16,5 beroende på dagsformen och har en länkbit samt tre klick i spännet. Det borde ge mer än 10mm. Förmodligen kan man även slå ut pin and collar på andra sidan också (borde vara samma konstruktion) för att komma ner ytterligare.
@Baramats & @hammermountain ni kanske kan mäta hur stor länkbiten är? Vad behöver du komma ner till, c.a 14,5cm?

Kan mäta när jag kommer hem på söndag. Tror det borde vara möjligt. Har själv c.a 16,25-16,5 beroende på dagsformen och har en länkbit samt tre klick i spännet. Det borde ge mer än 10mm. Förmodligen kan man även slå ut pin and collar på andra sidan också (borde vara samma konstruktion) för att komma ner ytterligare.
@Baramats & @hammermountain ni kanske kan mäta hur stor länkbiten är? Vad behöver du komma ner till, c.a 14,5cm?
Yes, 14,5 är spot on :cool:

Tillbaka
Topp