hammermountain
Silver
Grå in the house! Mycket, mycket cool
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grym, grattis till fångsten! Det kan man ju verkligen säga i det här fallet.Grå in the house! Mycket, mycket cool![]()
Grattis, satt som en smäck! Fick du till en bra strl på länken?Grå in the house! Mycket, mycket cool![]()
Grym, grattis till fångsten! Det kan man ju verkligen säga i det här fallet.
Grattis, satt som en smäck! Fick du till en bra strl på länken?
Roligt att höraTackar!! Den sitter verkligen grymt bra. Jaa faktiskt den första länken jag fått till en bra sizing med, och micro adjustmenten är guld värd. Trodde att det skulle vara på gränsen då handleden min är typ exakt 6,25 atm, men fanns länkbitar så det blev över.
Snyggt! Såg ut som en grym fixRoligt att höraJag har liknande strl på handleden och upplevde att spännet hamnade lite snett. Löste problemet genom att ta bort sista länkbiten kl 6 och flytta spännet ett snäpp.
Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"
Fattar vad du menar 👍🏼 Det går att tighta till vridringen i vostoken ganska enkelt om den känns slapp? Liksom inte meningen att du ska kunna poppa av den med handen. Ja jag har tighat till min men man har väl starka nypor🙄klocksnack.se
Betyder det här att du vet i vilka kombinationer/färger den kommer? Eller är det önskelistan?Nu ser jag fram emot nya Seaforth IV i höst. Jag siktar på en lila med svart dykring eller en gul/orange med stål alt svart dykring.
![]()
Jag kollade FW/UNI-länken på Seaforth och det är i princip endast några få justeringar på ändlänk och första länkbiten som behövs för att den ska passa Seaforth.
Efter att ha kollat det så lutar jag åt att Jason faktiskt kommer släppa en version för SF så småningom. Det finns nog en hyffsad efterfrågan från bef SF-ägare.
Hörsägen än så längeBetyder det här att du vet i vilka kombinationer/färger den kommer? Eller är det önskelistan?
Skulle själv jubla om det blev en bahama yellow-
SF är bra cool alltså! Ska även jag hålla ögonen öppna inför hösten.Nu ser jag fram emot nya Seaforth IV i höst. Jag siktar på en lila med svart dykring eller en gul/orange med stål alt svart dykring.
![]()
Jag kollade FW/UNI-länken på Seaforth och det är i princip endast några få justeringar på ändlänk och första länkbiten som behövs för att den ska passa Seaforth.
Efter att ha kollat det så lutar jag åt att Jason faktiskt kommer släppa en version för SF så småningom. Det finns nog en hyffsad efterfrågan från bef SF-ägare.
Snyggt läderband och snygg tröja, jag ska härma![]()
Abysssssss blå
Bread & boxers plus Halios original. The leather that first came with the watch was actually damaged in shipment. It happened to a whole bunch of the version two watches. Somehow the rubber inside the waterproof nuuk case removed some of the oil and left a spot pattern. Jason shipped out replacement bands free of chargeSnyggt läderband och snygg tröja, jag ska härma![]()
Snyggt! Håller helt med. Jason träffade helrätt med designen här. Har svårt att komma på en klocka överlag med ett bättre formspråk/mer genomtänkt utförande. Den sitter säkert på handleden här medAlltså denna Universa, den är svår att få av, som en igel vägrar den lämna handleden. Den har nog gått upp i topp som bästa klocka jag någonsin ägt.
![]()
Denna MN-strap passade hyffsat till den här kräsna tavlan.
![]()
Grönt är skönt, men jag tror inte det är en hållbar färg för mig personligen i längden, tyvärr. Det finns en orsak till att man bara ser en handfull färger som dominerar marknaden från urminnes tider.
Jag knackade ur spännet som satt med pin and collar och kunde på så sätt få ytterligare en länkbit som justeringsmån. Spännet hamnade då bättre, mer centrerat.Noterar på Halios sajt att Universas länk inte passar handleder under 15,9 cm. Men visst tusan borde det gå att knäcka bort i stort sett ett fritt antal länkar för att få bra passform även på mindre handleder?
Tack, hur mycket fick du ner måttet med en länk - 5-8mm? Vad tror du om möjligheten att få ner den totalt 15mm?Jag knackade ur spännet som satt med pin and collar och kunde på så sätt få ytterligare en länk som justeringsmån. Spännet hamnade då bättre, mer centrerat.
https://klocksnack.se/threads/halios.66396/post-3834602
Kan mäta när jag kommer hem på söndag. Tror det borde vara möjligt. Har själv c.a 16,25-16,5 beroende på dagsformen och har en länkbit samt tre klick i spännet. Det borde ge mer än 10mm. Förmodligen kan man även slå ut pin and collar på andra sidan också (borde vara samma konstruktion) för att komma ner ytterligare.Tack, hur mycket fick du ner måttet med en länk - 5-8mm? Vad tror du om möjligheten att få ner den totalt 15mm?
Yes, 14,5 är spot onKan mäta när jag kommer hem på söndag. Tror det borde vara möjligt. Har själv c.a 16,25-16,5 beroende på dagsformen och har en länkbit samt tre klick i spännet. Det borde ge mer än 10mm. Förmodligen kan man även slå ut pin and collar på andra sidan också (borde vara samma konstruktion) för att komma ner ytterligare.
@Baramats & @hammermountain ni kanske kan mäta hur stor länkbiten är? Vad behöver du komma ner till, c.a 14,5cm?
En uppgift, kul @rambo_amadeusYes, 14,5 är spot on![]()