• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Halvgammal halt Santos

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Det där ser ju hur bra ut som helst! Varför ville du borra, för att kunna köra fetare band?

Yes, och att det var ett helvete detta. Kommer inte byta band direkt nu... Tror avståndet mellan pinnen och boetten är en halv millimeter. Sedan sitter bandet infäst så långt från bandhornspetsarna, samt att uret är lite knubbigt, att bandet böjer ned lite för snabbt som man kan skymta vid de övre bandhornen.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Yes, och att det var ett helvete detta. Kommer inte byta band direkt nu... Tror avståndet mellan pinnen och boetten är en halv millimeter. Sedan sitter bandet infäst så långt från bandhornspetsarna, samt att uret är lite knubbigt, att bandet böjer ned lite för snabbt som man kan skymta vid de övre bandhornen.


Du får låta det där sitta på då. :)
Jag vet ju inte hur det känns, men du skulle vilja att bandet följde bandhornen mer? Oavsett på bild tycker jag det ser ruskigt bra ut. Lite som att bandet är integrerat likt gummiband på nya dykare...
 

vonbahr

Har fått baka en pizza på menyn
2-Faktor
easy rider, automatare :)
v0a9.jpg

xtvi.jpg

Hade en gång en sån där. Min hade krackelerad urtavla dock. Så himla skön boett på dom om jag minns rätt. Som en liten karamell :)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
var plastpåsen till att andas i för att inte hyperventilera? men håller med om osnygg nedböjning pga långa bandhorn iaf vid 12?

Hade kunnat vara, men det handlade om friktion och sidokrafter.

Neböjningen finns där idag, men om jag förstärker bandets baksida tror jag att den håller sig lite rakare. Bandet är inte tillräckligt styvt de första millimetrarna.
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Tror, utan att ha rådfrågat fru guldsmed, att det bör gå att fräsa nya stifthål. Kör man med kanske 0,5 mm fräs och har varit noga med att markera hålet på ordentligt så kanske. Sen är det ju "bara" att successivt köra ur och testa med ett avkapat stift så man kommer djupt nog. Fråga någon lokal, kompetent guldis!

Men lätt är det nog inte.
 
Topp